printlogo


کد خبر: 233037تاریخ: 1400/2/13 00:00
واکنش تند حسن فتحی به حواشی جدید «مست عشق»

حسن فتحی در پی اعلام خبری مبنی بر پخش فیلم «مست عشق» در قالب سریال از یک شبکه ماهواره‌ای، با انتشار متنی با گلایه از تهیه‌کننده ایرانی این فیلم، گفت که این سند آشکاری بر رفتار سوداگرانه و غیراخلاقی سرمایه‌گذار تُرک است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، این کارگردان سینما در بخشی از متن خود که در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، نوشت: «خبر تاسف‌آور بود و سند آشکار دیگری بر رفتار سوداگرانه و غیراخلاقی و غیرقانونی سرمایه‌گذار تُرک که بنا بر نظر سرمایه‌گذار ایرانی فیلم، تنها در حدود ٣٠ درصد فیلم سرمایه‌گذاری کرده است!
هر چند شکایات حقوقی و کیفری از طرف تُرک و از طریق مراجع قضایی کشور ترکیه در حال پیگیری است اما تهیه‌کننده ایرانی فیلم باید پاسخگوی این پرسش باشد که چرا به‌رغم هشدارهای مکرر بنده، مدیر تولید، مدیر فیلمبرداری و تنی از بازیگران و همکاران ترک و ایرانی مبنی بر اجتناب از اعتماد مفرط و یکسویه به طرف تُرک، این تذکرات را جدی نگرفتند تا حدی که طرف تُرک به خود اجازه داد راش‌های فیلم را نه‌تنها گروگان گرفته، بلکه بر خلاف اصول حرفه‌ای بدون اطلاع کارگردان و تدوینگر کار، اقدام به تدوین ناشیانه و آماتور فیلم و برخلاف توافق مکتوب شده طرفین جهت ساخت یک فیلم سینمایی، آن را تبدیل به یک سریال چندقسمتی کند!
جناب تهیه‌کننده! چرا زمانی که طرف تُرک از طریق یکی از افراد رسانه‌ای خود در ایران، بیانیه موهن و سراپا دروغی را منتشر کرد و در آن به کذب ادعا کرد فیلمبرداری این فیلم 16 هفته طول کشیده، اسناد تعداد جلسات فیلمبرداری را ارائه نکردید تا بر همگان معلوم شود چیزی بیش از حداکثر ٥٢ جلسه فیلمبرداری نداشته‌ایم - یعنی به مدت 8 هفته، نه 16 هفته- و طرف ترک حتی روزهایی را که به دلیل ناتوانی در فراهم کردن لوکیشن تعطیل اعلام کردند، به رندی و بی‌انصافی به اسم گروه ایرانی گره زده‌اند؟»
30 مهرماه سال 99، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که قرار است فیلم «مست عشق» آذرماه، همزمان با هفته بزرگداشت مولانا اکران جهانی شود، ضمن اینکه سریالی 8 قسمتی هم از آن ساخته می‌شود. انتشار این ویدئو در فضای مجازی با واکنش شدید سازندگان ایرانی فیلم همراه شد. در آغاز حسن فتحی در توضیحات کوتاهی، آن خبر را شایعه خواند و تاکید کرد که چنین چیزی صحت ندارد، چرا که هنوز فیلمبرداری 8 سکانس از فیلم باقی مانده که این تاخیر به دلیل اختلاف‌نظر بین ۲ طرف ایرانی و ترک بوده و البته همه‌گیری کرونا هم در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است. مهران برومند، تهیه‌کننده ایرانی این فیلم در بیانیه‌ای از تلاش‌های سازندگان ایرانی فیلم قدردانی و تصریح کرد که فیلمبرداری ۳ ماه به طول انجامیده و بر این نکته اصرار ورزید که اختلاف‌ نظر نباید سبب پایمال شدن حقوق قانونی سازندگان ایرانی شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قطعا پیامدهای سنگینی در پی خواهد داشت. حالا بتازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه یک شبکه ماهواره‌ای، اقدام به پخش تیزرهای تبلیغاتی «مست عشق» در قالب سریال کرده و وعده داده است که آن را بزودی پخش می‌کند. 
«مست عشق» درباره ملاقات مولانا و شمس تبریزی در ترکیه است که فیلمبرداری آن در قونیه انجام شده است. 

Page Generated in 0/0062 sec