printlogo


کد خبر: 233038تاریخ: 1400/2/13 00:00
استقبال نسبی بینندگان از سریال‌های ماه رمضانی

رسانه ملی چند سال است برای ماه‌های مناسبتی خود مانند رمضان و محرم، کنداکتور ویژه‌ای در نظر می‌گیرد که این موضوع در مورد سریال، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، امسال برای ماه مبارک رمضان، شبکه‌های یک تا ۳ سیما سریال‌های «احضار، بچه مهندس ۴ و یاور» را برای مخاطبان خود تولید کرده‌اند که تا این لحظه که بیش از نیمی از سریال‌ها پخش شده، با همه حواشی خود آمار بازدید به نسبت بالایی داشته‌اند. 
سریال «احضار» را علیرضا افخمی با موضوعی که از قبل می‌دانسته برای مخاطب همیشه جذاب است، کارگردانی کرده است. «احضار روح، دنیای پس از مرگ، جن، شیطان» همه از موضوعاتی است که چه در قالب مستند، برنامه تلویزیونی و چه سریال همیشه مورد استقبال مخاطب قرار می‌گیرد؛ موضوعاتی که همیشه بحث پیرامون‌شان فراوان است و به علت کمی اطلاعات از زندگی پس از مرگ و عالم ارواح، جذابیت‌های خاصی برای تماشاگر دارد.
حجت‌الاسلام سرلک، کارشناس مذهبی و عضو هیات علمی دانشگاه هنر در گفت‌و‌گو با «دانا» درباره رواج عرفان‌های کاذب و لزوم آگاهی‌بخشی به مخاطب از طریق ساخت سریال‌هایی همچون «احضار» گفت: آنچه روشن است اینکه خلأهای فکری و اعتقادی می‌تواند با هر چیزی از جمله خرافات و گرایشات باطل پر شود و در این میان از افراد، سوءاستفاده‌های مالی و حتی سوءاستفاده‌های اخلاقی می‌شود.  وی افزود: راه اساسی این است که سطح آگاهی و مطالعه و البته معنویت‌مان را بالا ببریم. فیلم و سریال از بهترین ابزاری است که با توجه به تکنولوژی‌های روز و تکنیک‌های فیلمسازی می‌تواند بخشی از این واقعیت را بازنمایی کند و شرط اساسی‌اش این است که افراد سازنده بر چنین مفاهیمی مسلط باشند. با وجود انتقاداتی که از بازی بازیگران این سریال در رسانه‌ها و فضای مجازی شد، این سریال که تاکنون ۱۷ قسمت آن روی آنتن رفته است، توانسته آمار بازدید بیش از ۷ و نیم میلیون تماشاگر را در تلوبیون و تماشای تلویزیونی داشته باشد که در مقایسه با بسیاری از سریال‌های دیگر سیما، آمار به نسبت بالایی به شمار می‌آید.  
سریال «بچه مهندس» نیز که فصل چهارم خود را پشت سر می‌گذارد، علاوه بر مخاطبان ثابت خود تا این فصل، قطعا به خاطر پخش در ماه رمضان، تماشاگران جدیدی را برای خود دست و پا کرده و تاکنون توانسته آمار بیش از ۵ میلیون تماشاگر را به دست آورد. 
سعید سلطانی و تیم سازنده سریال پرطرفدار «ستایش» نیز که امسال «یاور» را برای شبکه ۳ تولید کرده‌اند، با یادآوری همان شخصیت‌ها و با بازی داریوش ارجمند، به نوعی خاطره‌بازی کرده‌اند و این بار نیز با وجود اینکه به لحاظ فرم، قصه و بازی‌ها، این سریال یادآور سریال ستایش است، تا اینجای کار توانسته‌اند بیش از ۵ میلیون مخاطب را با خود همراه کنند.  این آمار بازدید به نسبت بالا نشان می‌دهد ماه‌هایی نظیر رمضان و ایامی مثل نوروز، «فرصت‌های طلایی» تلویزیون برای جذب مخاطب به شمار می‌آیند و لازم است مدیران این رسانه، با برنامه‌ریزی و استفاده از کاربلدان این حوزه و در وقت مناسب، سریال‌هایی جذاب برای مخاطبان خود تهیه کنند.

Page Generated in 0/0050 sec