printlogo


کد خبر: 233050تاریخ: 1400/2/13 00:00
اخبار

تاریخ برگزاری مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا تغییر کرد
طبق آخرین پیش‌نویس تقویم پیشنهادی کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) تاریخ برگزاری مسابقات والیبال باشگاه‌های زنان و مردان آسیا و نیز میزبان و تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی زنان آسیا تغییر کرد. به گزارش ایسنا، آخرین پیش‌نویش پیشنهادی کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) درباره برگزاری ۹ رویداد آسیایی و جهانی در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که طی آن تاریخ برگزاری مسابقات والیبال باشگاه‌های زنان و مردان آسیا و نیز میزبان و تاریخ مسابقات قهرمانی زنان آسیا تغییر کرد. 
AVC پیش از این اعلام کرده بود رقابت‌های باشگاه‌های زنان و مردان آسیا به ترتیب ۷ تا ۱۴ شهریور و ۲۵ مرداد تا اول شهریورماه به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد اما طبق آخرین پیش‌نویس تقویم پیشنهادی کنفدراسیون والیبال آسیا، زمان برگزاری مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا به تاریخ ۲ تا ۹ مهرماه موکول شد. رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا هم قرار است ۱۴ تا ۲۱ مهرماه برگزار شود. ضمن اینکه اعلام شد میزبان و تاریخ رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا نیز دستخوش تغییر شده است. پیش‌تر قرار بود این رقابت‌ها ۹ تا ۱۶ مهرماه به میزبانی چین برگزار شود که با تصمیم جدید، این رقابت‌ها از تاریخ ۷ تا ۱۴ شهریورماه به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود. آخرین پیش‌نویس تقویم پیشنهادی AVC مورد موافقت فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفته و بعد از تصویب نهایی در هیات‌رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا قابل اجرا خواهد بود. بر اساس مصوبه فدراسیون جهانی، تیم‌های حاضر در مسابقات باشگاهی قاره‌ها، موظف به دریافت مجوز نقل و انتقال بین‌المللی جدید برای بازیکنان خارجی (ITC) در فصل ‌2022- 2021 هستند.
تقویم مسابقات آسیایی و جهانی والیبال در سال ۲۰۲۱ به این شرح است:
باشگاهای زنان آسیا: ۲ تا ۹ مهرماه به میزبانی تایلند
باشگاه‌های مردان آسیا: ۱۴ تا ۲۱ مهرماه به میزبانی تایلند
لیگ ملت‌های والیبال: ۷ خرداد تا ۶ تیرماه به میزبانی ایتالیا
بازی‌های المپیک: اول تا ۱۷ مردادماه به میزبانی ژاپن
قهرمانی زنان آسیا: ۷ تا ۱۴ شهریورماه به میزبانی فیلیپین
قهرمانی مردان آسیا: ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن
قهرمانی نوجوانان پسر جهان: ۲ تا ۱۱ شهریورماه به میزبانی ایران
قهرمانی جوانان مرد جهان: ۳۱ شهریور تا ۱۱ مهرماه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان
باشگاه‌های مردان جهان: ۱۵ تا ۲۸ آذرماه به میزبانی چین
***
اعزام ۸ آزادکار ایران به تورنمنت لهستان
ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام زیلکوفسکی لهستان اعلام شد. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان، روزهای 18 و 19 خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود. اسامی تیم منتخب کشتی آزاد برای حضور در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
61 کیلوگرم: رضا اطری
74 کیلوگرم: یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی
97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع و امین طاهری
سرمربی: غلامرضا محمدی
مربیان: ابراهیم مهربان و حسن طهماسبی
***
لواندوفسکی در صدر طارمی در کنار لوکاکو
مهدی طارمی شمار گل‌های خود در سال جدید میلادی به عدد ۱۴ رساند تا همچنان در کنار لوکاکو دیده شود. فدراسیون تاریخ و آمار، فهرست برترین گلزنان جهان در سال جاری میلادی را به‌روز کرد که در آن روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ همچنان در صدر قرار دارد و لیونل مسی فاصله خود را با صدر کم کرده است. لواندوفسکی در حالی ۲۶ گل به ثمر رسانده است که در چند دیدار بایرن‌مونیخ از جمله بازی با پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان غایب بود و بعد از بازگشت از مصدومیت یک گل به ثمر رساند. لیونل مسی که برابر گرانادا گلزنی کرد به رکورد ۲۴ گل در این سال رسید و رونالدو با ۱۷ گل فاصله نسبتا زیادی با صدر پیدا کرده است. مهدی طارمی، مهاجم تیم ‌ملی فوتبال ایران نیز با ۱۴ گل ‌زده در کنار بازیکنانی چون ایلکای گوندوغان (هافبک منچسترسیتی) و روملو لوکاکو (مهاجم اینتر) قرار دارد. بیشترین پیشرفت را نیز میشائیل اولونگا، مهاجم الدحیل قطر نسبت به ماه قبل داشته است که توانست ۹ گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند و شمار گل‌های خود را به عدد ۱۹ برساند. این رده‌بندی، گل‌های ‌زده شده رسمی بازیکنان در دیدارهای ملی و باشگاهی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 
***
بمب نقل و انتقالاتی رقیب استقلال ترکید
نشریه پرتغالی خبر داد باشگاه الهلال عربستان با مهاجم پورتو به توافق رسید و قرارداد امضا کرد. نشریه «رکورد» پرتغال خبر داد الهلال با «موسی مارگا» مهاجم مالیایی پورتو قرارداد امضا کرد و این بازیکن بزودی راهی ریاض می‌شود. مارگا که در کنار مهدی طارمی، مهاجم ایرانی در پورتو بازی می‌کند، قراردادش تابستان به پایان می‌رسد و به عنوان بازیکن آزاد به الهلال عربستان می‌آید. نکته جالب دستمزد نجومی این مهاجم آفریقایی در الهلال است. طبق توافق صورت گرفته و قرارداد امضا شده، مارگا 3 ساله با تیم متمول سعودی قرارداد بست و قرار است سالانه 5 میلیون یورو دستمزد دریافت کند. در مجموع الهلال برای جذب این مهاجم 15 میلیون یورو (400 میلیارد تومان) هزینه کرده است. الهلال رقیب استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. 

Page Generated in 0/0068 sec