printlogo


کد خبر: 233058تاریخ: 1400/2/13 00:00
اخبار

قالیباف در تجلیل از معلمان برگزیده:
دولت آینده اولویت اصلی خود را آموزش‌و‌پرورش قرار دهد
رئیس مجلس با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نظام رتبه‌بندی را اجرا کنیم باید به حفظ شأن معلمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: دولت آینده باید اولویت اصلی خود را آموزش‌و‌پرورش قرار دهد. محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده ۳۱ استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی همزمان با روز معلم برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع معلمان و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس بویژه شهدای دانش‌آموز و معلم افزود: اگر چه کرونا شیرازه آموزش‌و‌پرورش را به هم ریخت اما آموزش‌و‌پرورش توانست با یک سرعت خوب و با همت مدیران و معلمان، سامانه‌ای را طراحی کند و به نوعی خارج از انتظار عمل کند و همه دیدند چگونه در روز نیاز و سختی، کم‌لطفی و کم‌توجهی مسؤولان با تلاش و کوشش معلمان جبران شد که این مهم نشان داد براستی شغل معلمی شغل انبیاست. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تعدادی از دانش‌آموزان به خاطر محرومیت و عدم دسترسی به امکانات، از فضای مجازی فراهم شده برای آموزش محرومند که این مهم دغدغه ما است و شرمنده و نگران آنها هستیم که نکند با تداوم کرونا امکان تحصیل را از دست بدهند و بر اساس همین دغدغه، مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد امکانات لازم برای مناطق محروم تامین شود. وی با اشاره به دوران مسؤولیت خود در شهرداری تهران گفت: در آن زمان با آنکه شاید مسؤولیت اصلی شهرداری چیز دیگری بود اما با توجه به اهمیت معلمی و آموزش‌و‌پرورش، ما همه شهرداری‌ها و ناحیه‌ها را توجه داده بودیم اگر معلمان و مدیران در مدارس مشکلی دارند، در حد توان مدیریت شهری به آنها توجه شود و ان‌شاءالله با همین نگاه در حال و آینده نیز پیش خواهیم رفت. قالیباف درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان که از سوی دولت ارائه شده است، گفت: این لایحه در کمیسیون در حال بررسی است و اگر اشکالاتی نیز دارد با همکاری دولت و در مسیر بررسی اصلاح خواهد شد و بی‌شک در اولویت مجلس قرار دارد و با آنکه بررسی و تصویب آن نهایی نشده است، مجلس در چارچوب بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی بودجه آن را انجام داده است. وی در ادامه بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: این دانشگاه باید در راستای کادرسازی و توسعه آموزش و پرورش ساختار یابد و هرگز نباید از بحث دانشگاه فرهنگیان غفلت کنیم.
***
تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور طی امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد با فعالیت سامانه بارشی در کشور طی روز دوشنبه در تمام مناطق کشور ‌جز استان‌های کرمانشاه و ایلام طی برخی ساعات رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش موقت باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: این سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) بیشتر در نواحی مرکزی، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت) در نوار شمالی و نوار شرقی کشور و طی روز پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نوار شمالی و استان‌های کرمان، فارس، یزد و اصفهان فعال است. 
***
احتمال تجدیدنظر در زمان برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم
وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تصمیم آموزش‌و‌پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار کرد: هر اقدامی حتما با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا خواهد بود. اگر شرایط و فضای سلامت جامعه خوب باشد امتحانات را برگزار می‌کنیم اما چنانچه کرونا شدت یابد ممکن است در زمان برگزاری امتحانات تجدیدنظر کنیم. محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه اکنون برنامه ما این است که بعد از عید سعید فطر آزمون‌ها در همه پایه‌های تحصیلی آغاز شود و امیدواریم تا قبل از ۲۸ خرداد که روز برگزاری انتخابات است پایان یابد، گفت: اما اگر به مشکلی بربخوریم و مسؤولان بهداشتی محدودیت‌هایی را اعمال کنند، متناسب با محدودیت‌ها در این تصمیمات تجدیدنظر می‌شود. 
***
انتشار لیست واکسن‌خواران شهرداری
شهردار تهران با حضور در دویست‌و‌نود‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ۴۴ نفر از پرسنل بازیافت، ۱۰۰‌پاکبان، ۱۲ کارمند، ۱۳ نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، ۲ راننده جرثقیل، ۹ راننده خودروی سرویس، یک شهربان و ۱۷ کارگر فضای سبز واکسن دریافت کرده‌اند. پیروز حناچی در تشریح انحراف تزریق واکسن کرونای پرسنل شهرداری تهران، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد انحرافاتی در برخی مناطق داشتیم در پی آن یک رئیس ناحیه تا صبح عزل شد. صبح پنجشنبه در توئیتی اعلام کردم پیگیر ماجرا هستیم و از رسانه‌ها بابت حساسیتی که به موضوع دارند تشکر کردم و دستور برخورد و پیگیری و بارگذاری اسامی دریافت‌کنندگان واکسن در سامانه شفافیت را دادم. وی با اشاره به اینکه تحقیقاتی را با محوریت حراست کل پیگیری کردیم، ادامه داد: بحث عمده در منطقه ۶ بود که طی مکاتبه شهردار منطقه ۶ با بهداشت شمال غرب، لیستی با ظرفیت ۳۲۵ نفر برای تزریق واکسن اعلام شد که از این تعداد ۱۹۸ نفر واکسن دریافت کرده‌اند که اسامی آنها را از طریق حراست وزرات بهداشت پیگیری می‌کنیم. وی افزود: روزگذشته لیست کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند در سامانه شفاف بارگذاری شد

Page Generated in 0/0050 sec