printlogo


کد خبر: 233077تاریخ: 1400/2/15 00:00
زندگی طیب حاج‌رضایی سریال می‌شود

نگارش طرح اولیه سریال «زنگی» به نویسندگی مجید آسودگان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به پایان رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نگارش سیناپس اولیه فیلمنامه سریال «زنگی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان با محوریت روایت زندگی شهید طیب حاج‌‌رضایی به پایان رسید. 
تحقیقات پیرامون ساخت این سریال به همراه یک تیم پژوهشی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در ۲ مقطع به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب صورت گرفت. در نهایت، پاییز سال ۱۳۹۹ نگارش طرح این سریال آغاز و اسفند سال گذشته، سیناپس نهایی «زنگی» تحویل گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما شد. 
این ملودرام اجتماعی که در اوایل دهه ۴۰ در جنوب شهر تهران سپری می‌شود در بستر تاریخ به وقایع سال‌های آخر زندگی طیب حاج‌رضایی و افراد تاثیرگذار در آن مقطع می‌پردازد. بزودی کارگردان این اثر که مجری طرح آن، مؤسسه فرهنگی- هنری وصف صباست نیز مشخص و معرفی خواهد شد. 
 در خلاصه داستان این سریال آمده است: قدم، برای گرفتن انتقام گذشته سراغ طیب خان می‌آید اما گرفتار حرمت نون و نمک می‌شود و سپس دل به دختری می‌سپارد و در کار عشق نیز از تیغ و خنجر باک نیست... .
 مجید آسودگان، فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون است که پیش از این نگارش فیلمنامه سریال‌هایی چون «راه و بیراه» و «همه خانواده من» و فیلم سینمایی «حس هفتم» را بر عهده داشته است. 
طیب حاج‌رضایی، فردی جوانمرد با منش لوطی و مشتی‌گری بود و کارش بارفروشی بود. مرحوم طیب حاج‌رضایی به اتهام مشارکت و همکاری در قیام ۱۵ خرداد در تهران دستگیر و زندانی و سرانجام اعدام شد و به شهادت رسید. ‌

Page Generated in 0/0048 sec