printlogo


کد خبر: 233078تاریخ: 1400/2/15 00:00
«آفتاب در محراب» به شب قدر رسید

«آفتاب در محراب» برش‌هایی کوتاه از زندگی امیرالمومنین علیه‌السلام در قالب داستان ‌کوتاه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد. ماه مبارک رمضان ماه عزیز و گرانقدری است، نه فقط برای اینکه در این ماه قرآن نازل شده، که حتما نزول قرآن به شرافت این ماه می‌افزاید، نه فقط برای اینکه ماه میهمانی خداست و ماهی است برای عبادت و... که غیر از تمام این فضایل، ماه مبارک رمضان ماه به خون نشستن آفتاب است. ماهی است که در آن خورشید شکافته شد و عالم در سوگ امیرمومنان نشست. 
از این رو است که قطعا یکی از پرفضیلت‌ترین اعمال این ماه آشنایی با زندگی و فضایل حضرت علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است. «آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که همزمان با سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین منتشر شده است.  
این کتاب از یکصد داستانک با زبانی ساده و روایتی اجمالی و جذاب تشکیل شده است؛ داستان‌هایی از زمان ولادت تا امامت و شهادت و سیره و سبک زندگانی امام اول شیعیان که در نوع خود کم‌نظیر است. 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: امیرالمومنین علیه‌السلام که از اتاق بیرون آمد، پرسیدیم: پیامبر چه گفتند؟ فرمود: آن حضرت هزار در از علم را برایم گشود که از هر در هزار در دیگر گشوده می‌شود و وصیتی کرد که ان‌شاءالله به آن عمل می‌کنم. باور کردنی نیست، هزار در از علم که درون هر کدامش هزار در دیگر از علم بود... . 
«آفتاب در محراب»؛ برش‌هایی کوتاه از زندگی امیرالمومنین علیه‌السلام در قالب داستان کوتاه، در قطع رقعی و 108صفحه و به قلم بهزاد دانشگر به رشته تحریر در آمده و همزمان با سالروز شهادت حضرت علی علیه‌السلام توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

Page Generated in 0/0053 sec