printlogo


کد خبر: 233108تاریخ: 1400/2/15 00:00
اخبار

سقوط مرگبار دبیر اول سفارت سوییس از برجی در کامرانیه تهران
در پی سقوط دبیر اول سفارت سوییس از طبقه هجدهم برجی در کامرانیه تهران در صبح روز گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حضور یافتند. به گزارش فارس، ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز مردم با مشاهده جسدی که روی چمن‌های حاشیه برج کامرانیه افتاده بود با پلیس تماس گرفتند. بعد از حضور پلیس در محل و بررسی‌ها مشخص شد جسد متعلق به زنی ۵۲ ساله است که در سفارت سوییس در سمت دبیر اول مشغول به کار بوده و از طبقه هجدهم برجی در کامرانیه که منزل شخصی‌اش بوده سقوط کرده است. با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. همچنین در این باره مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تحقیقات درباره فوت این زن 52 ساله که دبیر اول سفارت سوییس و تبعه سوییس بوده است ادامه دارد و هنوز مشخص نیست دلیل فوت وی خودکشی یا ناشی از حادثه بوده است. 
***
ورود سامانه بارشی جدید از امروز به کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۲۰ استان کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اینکه سامانه بارشی از چهارشنبه (امروز) در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان‌و‌بلوچستان، یزد، هرمزگان و شمال شرق فارس فعال خواهد بود، گفت: سامانه بارشی دیگری در این روز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. وی درباره فعالیت این سامانه بارشی جدید اظهار کرد: فعالیت آن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران است. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روزهای ‌پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق و مرکز کشور ‌پیش‌بینی می‌شود. وی همچنین با اعلام اینکه از چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت) تا آخر هفته جاری کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد، اظهار کرد: چهارشنبه و ‌پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) دریای خزر و تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج است. 
***
تلاش امدادگران برای نجات کارگران محبوس در معدن دامغان
ریزش ناگهانی سقف تونل معدن طزره دامغان باعث محبوس شدن 2 کارگر در آن شد و تلاش برای نجات جان آنها 4 روز است که ادامه دارد. بنا به این گزارش، حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ طزره دامغان حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت‌ماه در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی و در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف آن رخ داد. کارگاه استخراج این تونل حدود ۷۰ متر طول دارد که حادثه ریزش در ۳۵ متری آن رخ داده است. در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی دچار حادثه شده و داخل آن محبوس شده‌اند که تلاش‌ها برای آوار‌برداری و نجات این ۲ کارگر هنوز ادامه دارد. تیم‌های تخصصی در قالب ۴ تیم ۳۰ نفره از ظهر روز شنبه و بدون وقفه و با تلاش فراوان در حال آواربرداری برای رسیدن به ۲ کارگر محبوس در معدن هستند. مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته‌کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است. 
***
استاندار تهران خبر داد
تشکیل کمیته واکسیناسیون در سطح استان تهران
استاندار تهران از تشکیل کمیته واکسیناسیون در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران و همچنین شهرستان‌های این استان برای انجام سریع‌تر واکسیناسیون در سطح استان خبر داد. انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در حال حاضر متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران به بالای ۷۰ درصد رسیده است اما بی‌تردید در ادامه این مسیر نباید هیچ‌گاه از مراقبت و جدیت خود کم کنیم. از طرفی کماکان در حالت پیک مراجعه قرار داریم. وی افزود: ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان‌های مورد نیاز برای انجام واکسیناسیون تأمین شود. فرمانداران در سراسر شهرستان‌های استان تهران نیز موظف هستند این کمیته متناظر را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند. در استان تهران 5/1 میلیون نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داریم که تزریق واکسن برای آنها باید در ۲ دوز انجام شود، لذا می‌طلبد تمهیدات ویژه‌ای در سطح استان تهران از طریق کمیته واکسیناسیون برای در نظر گرفتن مکان‌های تزریق واکسن اتخاذ شود. 
***
کمک ۱۳۷ میلیارد ریالی به فرزندان بی‌سرپرست با مساعدت بنیاد مستضعفان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۷ هزار و ۵۳۰ فرزند بی‌سرپرست یا دارای سرپرست غیرموثر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور همزمان با شب شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی«ع» و دومین شب از لیالی قدر کمک هزینه 5 میلیون ریالی دریافت کردند. وحید قبادی‌دانا با بیان این مطلب افزود: با مساعدت ویژه بنیاد مستضعفان و تعامل بهزیستی، تمام فرزندان بی‌سرپرست یا دارای سرپرست غیرموثر مقیم شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان و همچنین فرزندان امدادبگیر در خانواده‌ها از این کمک بهره‌مند شده‌اند. رئیس سازمان بهزیستی کشور، جمع کل مبلغ پرداختی به این افراد را ۱۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: سرانه پرداختی برای هر نفر 5 میلیون ریال است. 

Page Generated in 0/0059 sec