printlogo


کد خبر: 233109تاریخ: 1400/2/15 00:00
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز»:
سیل جان 10 نفر از هموطنا‌ن‌ را گرفت

با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی به کشور و تداوم بارش‌ها تا شنبه هفته آینده، روز دوشنبه سیل چندین استان کشور را دربرگرفت و باعث ایجاد خسارت و مرگ 10 نفر از هموطنان‌ شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، طی چند روز اخیر سازمان هواشناسی در این باره به مردم هشدارهای لازم را داده بود مبنی بر اینکه «سامانه بارشی در راه است، رگبار باران در اکثر استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود و احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق وجود دارد». در چنین شرایطی روز دوشنبه بارش شدید باران اکثر استان‌های کشور را فرا گرفت و باعث وقوع سیل و ایجاد خسارات به مردم و متاسفانه مرگ تعدادی از هموطنان‌مان شد. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: سیل طی ۲ روز گذشته چند استان‌ کشور را در بر گرفت و با وجود هشدارهای مکرر سازمان هواشناسی اما متاسفانه 10 نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل جان‌ باختند و 2 نفر دیگر مفقود هستند. محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با روزنامه «وطن‌امروز» با بیان اینکه امدادرسانی‌ در مناطق درگیر با سیل ادامه دارد، گفت: بحث تامین مواد غذایی، وسایل گرمایشی و... همچنین تلاش برای یافتن 2 مفقود ناشی از وقوع سیل اخیر توسط امدادگران هلال‌احمر و سایر ارگان‌ها ادامه دارد.وی با بیان اینکه نیروهای امدادی هلال‌احمر تاکنون به حدود 600 نفر گرفتار در سیل امداد‌رسانی کرده‌اند، افزود: عملیات تخلیه آب در حدود 50 منزل این منطقه انجام و 37 خودرو نیز در پی وقوع سیل رها‌سازی شد. 
همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از پیدا شدن پیکر ١٠ نفر از مفقودین سیل اخیر در یزد، کرمان و خراسان جنوبی خبر داد. مهدی ولی‌پور در این باره اظهار کرد: سیل در ٨ استان اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران و سیستان‌و‌بلوچستان خسارات جانی و مالی را به بار آورد. وی گفت: در بارندگی‌های شب گذشته (دوشنبه‌شب) ۶ شهرستان و ۴۷ روستا از سیل و آبگرفتگی متاثر شدند که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۷۸ تیم متشکل از ۳۲۵ نیروی عملیاتی، ۷۶ خودروی امدادی و یک فروند بالگرد به‌کارگیری شد. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه در جریان عملیات جست‌وجو و نجات توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، پیکر ۱۰ نفر از مفقودین ناشی از سیل استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیدا شده است، گفت: عملیات جست‌وجو برای یک گمشده‌ دیگر همچنان ادامه دارد. وی درباره توزیع اقلام زیستی و غذایی در میان سیل‌زدگان هم گفت: با توجه به شدت حادثه مقادیری لوازم زیستی و غذایی امدادی بین سیل‌زدگان توزیع شده است. علاوه بر این مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از وقوع سیل در بیاضیه - مرز استان‌های اصفهان و یزد- و فوت ۳ نفر و نجات یک نفر در این حادثه خبر داد. محسن حرازی‌زاده‌یزدی اظهار داشت: پس از حادثه دیشب (دوشنبه‌شب) در محور چوپانان 10 نفر دچار حادثه شده بودند که 9 نفر نجات یافته و جهت اسکان به پایگاه هلال‌احمر انتقال یافتند و یک نفر فوت کرده بود که جسد وی با همکاری نیروهای بسیج و سپاه پیدا شد. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: در سحرگاه روز حادثه وقوع سیل در بیاضیه و صدمه دیدن 4 نفر اطلاع داده شد؛ ۲ نفر از عوامل راهداری جهت امدادرسانی به یک دستگاه خودروی مزدا با ۲ سرنشین که در سیل گرفتار شده بود، در منطقه بودند که هر ۲ خودرو متاسفانه دچار حادثه در سیل شدند که پس از اطلاع یکی از سرنشینان راهداری نجات یافت اما متاسفانه نفر دوم فوت کرد که جسد وی توسط نیروهای امدادی صبح سه‌شنبه پیدا شد. وی در ادامه عنوان کرد: ۲ سرنشین خودروی مزدا هم که مفقود شده بودند جسد یکی از آنان صبح امروز (دیروز سه‌شنبه) پیدا شد اما عملیات جست‌وجو برای دیگر فرد مفقودی همچنان ادامه دارد. 
 
* پیکر 6 نیروی اداره برق کرمان پیدا شد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد. رضا فلاح در گفت‌وگو با تسنیم، از پیدا شدن جسد 6 نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد و اظهار داشت: مفقودین از نیروهای اداره برق گلباف بودند. وی با بیان اینکه این نیروها برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل‌زده اعزام شده بودند، گفت: بر اثر وقوع سیل مجدد در این منطقه 6 نفر از نیروهای اداره برق دچار حادثه و در نهایت مفقود شده بودند. وی گفت: بلافاصله بعد از حادثه 14 تیم امدادونجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال‌احمر مرکز استان و شهرهای گلباف، ماهان، شهداد و کرمان به محل اعزام شدند.

Page Generated in 0/0111 sec