printlogo


کد خبر: 233115تاریخ: 1400/2/15 00:00
اخبار

۸۱ درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جلسه این ستاد، اقدامات این دستگاه را جهت برگزاری پرشور انتخابات 28 خردادماه برشمرد و در ادامه به آمار وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیأت نظارت و هیأت اجرایی اشاره کرد و گفت: 90 درصد از داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی تایید و 9 درصد هم رد صلاحیت شدند؛ همچنین از 5331 پرونده که در اختیار هیأت‌های اجرایی شهرستان قرار گرفت، 9 درصد معادل 508 نفر رد شدند که میانگین ستاد کشوری نیز همین میزان است. وی ادامه داد: پس از این مراحل پرونده داوطلبان به هیأت نظارت تحویل شد و طی آن 35 نفر انصراف دادند و 4250 داوطلب معادل 80 درصد تایید و 20 درصد معادل 1041 نفر رد شدند و ممکن است با نظر هیأت عالی نظارت این آمار تغییر کند. حسن بیگی عنوان کرد: از اعضای شورای شهر فعلی 232 نفر داوطلب دوره ششم هستند که از این تعداد 69 نفر معادل 29 درصد توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند و 119 نفر معادل 51 درصد آن توسط هیأت نظارت رد شدند که در مجموع آمار بررسی هیأت نظارت و هیأت اجرایی، 81 درصد اعضای فعلی شورا‌های شهر استان تهران رد صلاحیت شدند. 
***
تشکیل کارگروهی در مجلس برای اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان
حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ایرادات و اشکالاتی دارد که باید برطرف شود، گفت: کارگروهی برای بازنگری در این قانون تشکیل شده و در حال بررسی آن هستیم تا نواقص را برطرف کنیم. وی با اشاره به‌ اینکه باید قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به صورت کلی و جزئی اصلاح شود، ادامه داد: در بحث موارد جزئی باید در کمیسیون آیین‌نامه مجلس مواردی از قانون را اصلاح کرد و در بخش کلی‌تر باید حوزه‌هایی که در این قانون ضعف وجود دارد را برطرف کنیم. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در برخی موارد مشکل جدی دارد، اضافه کرد: به طور نمونه این قانون ضمانت اجرایی لازم را ندارد که باید این موارد را رفع کرد. رئیس کارگروه بازنگری در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه در قلمرو صلاحیت هیأت، ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شود، عنوان کرد: شاخصه‌‌های ارتباطات هیأت با دستگاه‌های داخلی و خارجی مجلس باید شفاف‌تر شود و از سوی دیگر درباره آیین دادرسی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خلأ قانونی وجود دارد که باید آنها را مرتفع کنیم. 
***
مسؤولان وزارت امور خارجه خطوط قرمز را در برجام رعایت نکردند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخشی از گفت‌وگوی خود با مهر، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه «رهبر معظم انقلاب فرمودند سیاست‌گذاری در حوزه سیاست خارجی را وزارت امور خارجه تعیین نمی‌کند اما وزارت امور خارجه مجری است، آیا این تعبیر از مقام معظم رهبری به معنی هیچ‌کاره بودن وزارت امور خارجه است»، با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا صریح بود و در هیچ جای دنیا سیاست خارجی را وزارت امور خارجه تعیین نمی‌کند، بیان کرد: سیاست‌گذاری در حوزه سیاست خارجی از سوی حاکمیت تعیین و وزارت امور خارجه مجری آن است و باید در عرصه اجرا موفق عمل کند. ذوالنور تاکید کرد: افرادی که اینگونه تعبیر می‌کنند که با این تفاسیر، وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان هیچ کاره‌اند، کسانی هستند که کاملا آگاهانه حقایق را دگرگون و تحریف می‌کنند و نباید در این باره تردیدی داشت. وی در واکنش به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ظریف و دستگاه دیپلماسی توانستند مجری خوبی برای سیاست‌گذاری‌های برجامی و تحقق شروط رهبر معظم انقلاب در برجام باشند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شروط ۹گانه‌ای را برای پذیرش برجام تعیین فرمودند و مجلس نیز مهرماه سال ۹۴ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام را به تصویب رساند. وی اظهار داشت: از آنجا که مسؤولان وزارت امور خارجه خطوط قرمز را در برجام رعایت نکردند و از طرف مقابل هم تضمین نگرفتند، برجام با خروج آمریکا بی‌خاصیت شد و آنان پس از خارج شدن از برجام، هر گونه فشاری را که توانستند بر مردم ما وارد کردند که بی‌کفایتی، بی‌خاصیتی، کم‌کاری و ناکارآمدی دستگاه دیپلماسی ما را اثبات می‌کند. 
***
سرلشکر موسوی:
نیروی زمینی ارتش از مهم‌ترین محورهای ضد کواد در کشور است
فرمانده کل ارتش در بخشی از نشست هم‌افزایی به میزبانی دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی با تشریح بخشی از دستاوردهای دفاعی و تجهیزاتی ارتش گفت: در حوزه پهپاد در قحط‌سالی و اوج تحریم‌های ۲ سال اخیر، اتفاقات قابل توجهی به دست جوانان ارتش رقم خورده است. سرلشکر موسوی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش از مهم‌ترین محورهای ضد کواد در کشور است و انواع و اقسام پهپادها در درون ارتش ساخته و به کار گرفته می‌شود که به نظرم برای آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان ارتش خوب است به نحوی برنامه‌ریزی شود تا از نزدیک گوشه‌ای از این اقتدار و توان برای آنها به نمایش گذاشته شود. وی ادامه داد: در سایر حوزه‌های تجهیزاتی از جمله ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، پروازی، پدافندی و زمینی هم اقدامات بسیار مبارک و تأثیرگذاری در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان، تخصص، تعهد و خلاقیت جوانان ارتشی رخ داده است که جای شکر به درگاه خداوند متعال دارد. فرمانده کل ارتش افزود: اگر مشکلات و چالش‌ها نبود، تفکر مدیریت جهادی شکل نمی‌گرفت. این تفکر ایجاد شده است که بگوید کسانی که صاحب ایده و آرمان هستند، می‌توانند تغییر ایجاد کنند. تلاش و کوشش همراه با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، مفهومش می‌شود جهاد، اگر نه در حد همان تلاش و کوشش که البته آن هم ارزشمند است، باقی می‌ماند. 

Page Generated in 0/0050 sec