printlogo


کد خبر: 233181تاریخ: 1400/2/18 00:00
از جزئیات هزینه تا تعداد روزهای فیلمبرداری
فیلم‌های اسکاری چگونه ساخته شدند؟

بخش مهمی از فرآیند فیلمسازی که معمولا در سینمای ما مورد بررسی چندانی قرار نمی‌گیرد، مدیریت تولید و البته ابزارهای استفاده شده در فیلم‌های مهم سال است. مجله Y.m.cinema با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات تولید فیلم‌های نامزد اسکار امسال - اطلاعاتی که معمولا به صورت عمومی در صفحه IMDB آثار موجود است- جدولی مقایسه‌ای از میزان بودجه، روزهای تولید و عوامل آثار نامزد اسکار بهترین فیلم ارائه داده است که تصویری شفاف و دقیق از شیوه تولید این آثار برای علاقه‌مندان سینماست. پرهزینه‌ترین فیلم امسال در این گزارش «دادگاه شیکاگو 7» با بودجه 35 میلیون‌دلاری، 442 نفر عوامل، 36 روز فیلمبرداری و 190 روز مراحل پس از تولید است. در رتبه‌های بعدی هزینه، «جوداس و مسیح سیاه» با 26 میلیون‌دلار، «منک» با 25 میلیون‌دلار، «پدر» با 20 میلیون‌دلار، «آوای متال» و «زن جوان خوش آتیه» هر دو با 10 میلیون‌دلار و در انتهای این جدول «سرزمین آواره‌ها» با 5 میلیون و «میناری» با 2 میلیون‌دلار است. 
از نکات جالب دیگر این گزارش این است که در حالی که بیشتر فیلم‌های اسکار امسال حدود 25 تا 35 روز فیلمبرداری داشتند، وسواس معروف دیوید فینچر باعث شده فیلم او در فاصله‌ای معنادار با سایر آثار با 84 روز فیلمبرداری بیشترین میزان روزهای فیلمبرداری را داشته باشد. از سوی دیگر شیوه فیلمبرداری بداهه و بودجه پایین «سرزمین آواره‌ها» به طرز معناداری خود را در روزهای پس از تولید این پروژه نشان داده و این پروژه حدود 500 روز پساتولید داشته که برای سایر آثار چیزی بین 100 تا 200 روز بوده است. مراحل پس از تولید شامل تدوین، صداگذاری، موسیقی و تصحیح رنگ می‌شود. 
***
    «جوکر 2» در راه تولید   
هالیوود ریپورتر در گزارشی مفصل، از آینده دنیای سینمایی دی‌سی (فیلم‌های ابرقهرمانی) نوشته و از تلاش برای جمع کردن آثار مختلف در یک دنیای واحد گفته است. در این مطلب از تلاش استودیوی برادران وارنر (مالکان دنیای دی‌‌سی) برای ایجاد نخستین سوپرمن سیاهپوست گفته شده و اینکه قسمت دوم «جوکر» هم در مسیر تولید قرار گرفته است. تاد فیلیپس کارگردان قسمت اول با اسکات سیلور در حال نوشتن این اثر هستند و احتمالا واکین فینیکس هم در این نقش برخواهد گشت، هر چند شنیده ‌شده فینیکس درخواست پول زیادی برای بازی در قسمت‌های بعدی جوکر کرده که با توجه به فروش بیش از یک میلیاردی فیلم و اسکار فینیکس برای بازی‌اش، منطقی به نظر می‌رسد. طبق شنیده‌ها، برادران وارنر حاضر شده‌اند برای بازی در ۲ دنباله این فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری به فینیکس بدهند.

Page Generated in 0/0056 sec