printlogo


کد خبر: 233202تاریخ: 1400/2/18 00:00
اخبار

اختصاص معلمان دوره دیده به مدارس سمپاد
معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بحث تامین نیروهای کیفیت بخش (مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت و...) اولویت با مدارس سمپاد است، گفت: مقرری ماه اول از حقوق فرهنگیان کسر نمی‌شود. 
علی الهیار‌ترکمن در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به پرسشی درباره صدور احکام افزایش حقوق معلمان در سال 1400، عنوان کرد: نگارش احکام در حال انجام است. موردی را در افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت متوجه شدیم که نیاز به اصلاح دارد و به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کردیم و منتظر نظر این سازمان هستیم. وی درباره اینکه مشکلی که به سازمان اداری و استخدامی اعلام کردید، چیست؟ گفت: موضوع مربوط به تصمیم‌گیری درباره نحوه محاسبه و اعمال تفاوت تطبیق است که این بند باید اصلاحیه داشته باشد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا طبق بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی 1401-1400 اولویت اختصاص نیروی انسانی با مدارس سمپاد است؟ اظهار کرد: اولویت‌ اختصاص نیروهای کیفیت‌بخشی (مربی بهداشت، مشاور، متصدی آزمایشگاه و...) با مدارس سمپاد است. وی افزود: در بحث اختصاص نیروی انسانی به کلاس‌های درس، اولویت ما برای تامین معلم با مدارس دولتی است. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش ‌و‌ پرورش با اشاره به اینکه با افزایش تعداد مدارس سمپاد نیاز به تامین استانداردها است، گفت: اولویت برای تامین نیروهای کیفیت‌بخشی با این مدارس بوده که تاکید سند تحول بنیادین است. 
***
دستگیری ۳ نفر در شهرداری نسیم‌شهر تهران
دادستان بهارستان از دستگیری مشاور حقوقی شهردار نسیم‌شهر و ۲ دلال در نسیم شهر به اتهام فساد و رانت در شهرداری خبر داد. به گزارش مهر، دادستان بهارستان با اشاره به دستگیری ۳ نفر مرتبط با شهرداری نسیم‌شهر، اظهار داشت: افراد مرتبط با پرونده فساد و زد و بند در شهرداری نسیم‌شهر دستگیر شدند و قطعا روند دستگیری‌ها ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر مبارزه با فساد اداری، خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ها، رانت گسترده در شهرداری نسیم‌شهر توسط این افراد صورت گرفته و پیش‌بینی ما این است که با ادامه تحقیقات، کشفیات بیشتری داشته باشیم. 
***
پایان عملیات جست‌وجو در معدن زغال‌سنگ طزره
با کشف جسد ۲ معدن‌کار محبوس در تونل ۴۲ معدن زغال سنگ طزره دامغان، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی پایان عملیات جست‌وجو پس از ۶ روز تلاش ۱۵۰ امدادگر را اعلام کرد. حادثه معدن زغال‌سنگ حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه، ١١ اردیبهشت‌ماه در تونل شماره ٤٢ معدن طزره در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد. مسؤولان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود، نام‌های ۲ نفر کارگر جان‌باخته در معدن را میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی عنوان کرده‌اند که هر ۲ کمتر از ۴۰ سال سن داشته و متأهل هستند. 
***
مبارزه با خشکسالی با کمک بسیج
رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به کاهش 55 درصدی بارندگی در کشور نسبت به سال گذشته، از وقوع خشکسالی خبر داد و گفت: به منظور مقابله با خشکسالی و جلوگیری از ایجاد تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی ناشی از این پدیده در زندگی عشایر، از ظرفیت بسیج و سپاه در این زمینه استفاده خواهیم کرد. شاهپور علائی‌‌مقدم ادامه داد: جلساتی را با سازمان بسیج عشایری کشور داشته‌ایم تا در بحث صیانت از اشتغال و تحقق شعار سال که بحث تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها را در بر می‌گیرد، اقدام کنیم. سازمان بسیج در بحث گردشگری و حمایت از اشتغال زنان عشایری، تاکنون کمک‌های ستودنی داشته است. وی ادامه داد: هفته گذشته پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای را با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به امضا رساندیم که طی آن مبلغ 350 میلیارد تومان به منظور بهبود وضعیت در بخش آب، راه و مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده می‌شود. با اختصاص این مبلغ، ما می‌توانیم در بحث ارتقای شاخص‌های برخورداری اقدام کنیم. اقدامات در بخش عشایری به تنهایی و با بودجه و اعتبارات سازمان عشایری موفقیت‌آمیز نخواهد بود، لذا از ظرفیت خوب بسیج کشور و بسیج عشایر در این زمینه استفاده خواهد شد. 
***
عدم برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم در خردادماه
با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد خردادماه آزمونی برگزار نشود و به این ترتیب آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم نیز همچون آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به تعویق افتاد. در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به درپیش بودن موعد برگزاری آزمون‌های عمومی و سراسری سال ۱۴۰۰، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی درباره تقویم آموزشی کشور و آزمون‌های کشوری ارائه کرد و مقرر شد کنکور سراسری در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و در زمان مقرر خود برگزار شود اما آزمون کارشناسی ارشد به تاریخ‌های ۶ تا ۸ مردادماه منتقل شود. پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود و تعداد ۵۲۴ هزار و ۲۹۲ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده بودند. به این ترتیب با تعویق آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دومینوی تعویق آزمون‌ها دوباره به جریان افتاد و همانند سال گذشته تصمیمات درباره آزمون‌ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0052 sec