printlogo


کد خبر: 233217تاریخ: 1400/2/18 00:00
اخبار

امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس نوشت: امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می‌تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک کند. محمدباقر قالیباف در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، نوشت: عمیقا معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه‌های فلسطینی تنها گزینه‌های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست‌ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح‌های دموکراتیک را درک و مراعات نمی‌کنند. همه ما وظیفه داریم ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم. وی تاکید کرد: امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می‌تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد. تحقق این آرمان، وظیفه همه فلسطینیان و تمام گروه‌ها و نهادهای سیاسی و مقاومتی و مردمی فلسطین و امت اسلامی است. 
***
ظریف یکشنبه به مجلس می‌رود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه یکشنبه در جلسه کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس حضور خواهد یافت. به گزارش تسنیم، موضوع جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه توضیحات ظریف درباره فایل صوتی درز کرده و بررسی سوالات نمایندگان از عملکرد وزارت امور خارجه است. 
***
سردار قاآنی ادامه‌دهنده مسیر حاج‌قاسم در حمایت از فلسطین است
نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مساله فلسطین بیان کرد: تهران مساله فلسطین و قدس را یک تکلیف دینی و الهی می‌داند و به همین دلیل با جبهه مقاومت پیوندی محکم دارد‌؛ این پیوند نه امروز بلکه از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفته و تاکنون ادامه یافته است. ضمن آنکه به دلیل اقدامات عملی تهران در حمایت از فلسطین، می‌توان آن را شریک حقیقی و واقعی مقاومت فلسطین دانست. خالد قدومی با بیان اینکه سردار قاآنی پس از شهید حاج‌قاسم سلیمانی مسیر مقاومت را با قوت ادامه می‌دهد، تصریح کرد: بعد از شهادت حاج‌قاسم شاهد بودیم سردار قاآنی جبهه مقاومت را حمایت کرده‌اند و این حمایت تا به امروز ادامه دارد. وی تاکید کرد: سردار سلیمانی اعتقاد راسخ به آرمان قدس و فلسطین داشت و اقدامات ایشان در منطقه علیه دشمن صهیونیستی آنقدر موثر و عملی بود که دشمن برای شهادت ایشان جشن گرفت. 
***
مجلس هفته آینده ۲ روز جلسه علنی دارد
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسات علنی هفته آینده قوه مقننه، گفت: مجلس شورای اسلامی هفته آینده پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود ۲ روز جلسه علنی خواهد داشت. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه جلسات روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات علنی برگزار خواهد شد. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیم هیات‌رئیسه، قرار بر این است تا اطلاع ثانوی کمیسیون‌های مجلس تشکیل نشود. 
***
تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر قانون لغو تحریم‌ها در مجلس
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کمیته‌ای متشکل از برخی اعضای این کمیسیون و کمیسیون انرژی برای نظارت بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: این کمیته برای بازدید از مراکز هسته‌ای کشور تشکیل شده و بازدیدهایی نیز انجام شده است. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با بیان اینکه بازدیدها از مراکز هسته‌ای در قالب کمیته تشکیل‌شده ادامه خواهد یافت، افزود: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز در حال اجرایی شدن است و مجلس بر آن نظارت دارد. نماینده قم در مجلس تصریح کرد: کمیته تشکیل‌‌شده پس از بازدیدهایی که از مراکز هسته‌ای خواهد داشت، گزارشی از روند اجرای قانون راهبردی را به کمیسیون امنیت ارائه خواهد داد تا در صورت لزوم گزارشی برای قرائت در صحن مجلس تدوین شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پایان فرصت غربی‌ها برای انجام تعهدات خود در برجام، اظهار داشت: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، سوم خرداد فرصت غربی‌ها به پایان می‌رسد که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین قطعا جمهوری اسلامی ایران متناسب با این قانون اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 
***
افراد غیرمسؤول از دخالت در انتخابات شوراها خودداری کنند
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اظهار داشت: از تمام مسؤولان می‌خواهم ضمن خویشتنداری، از چالش‌های سیاسی و ایجاد تشویش در افکار عمومی بشدت پرهیز کنند و اجازه دهند روند قانونی و درستی که قانون‌گذار برای بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراهای اسلامی مشخص کرده است، پیش رود.
به گزارش تسنیم، احمد نادری افزود: این روند از طریق استعلام از مراجع ذی‌صلاح و فرآیند بررسی صلاحیت‌ تمام داوطلبان در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف توسط هیأت‌های نظارت انجام می‌شود و بهتر است دیگران اجازه دهند این روند پیش برود و با اظهارنظرهای شخصی، سیاسی و حزبی مانع این روند و اختلال در آن نشوند.

Page Generated in 0/0053 sec