printlogo


کد خبر: 233234تاریخ: 1400/2/19 00:00
اخبار

کیمیا علیزاده به سهمیه المپیک نرسید
ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران در نیمه نهایی رقابت‌های گزینشی قاره اروپا شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند. به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های تکواندوی گزینشی المپیک در قاره اروپا، کیمیا علیزاده، ملی‌پوش سابق ایران و دارنده مدال برنز المپیک که در قالب تیم پناهندگان برای کسب سهمیه المپیک عازم این رقابت‌ها شده است، در دور نخست مسابقات وزن ۵۷- کیلوگرم مقابل جوآنا کانها از پرتغال با نتیجه ۱۷ بر صفر به برتری رسید. وی سپس در دومین مبارزه مقابل ماریا استتیچ از بوسنی‌و‌هرزگوین با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل فانی تزلی از یونان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند. راحله آسمانی، دیگر تکواندوکار سابق ایران نیز که برای بلژیک مبارزه می‌کند، در یک‌چهارم نهایی مقابل سووی میکونن از فنلاند ۱۷ بر ۱۴ شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌‌نهایی بازماند. همچنین در روز نخست این رقابت‌ها، احسان نقیب‌زاده، امیرمحمد حسینی، دینا پوریونس و کسرا مهدی‌پور، ۴ تکواندوکار سابق ایران که در قالب تیم پناهندگان به میدان رفتند نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.
***
بیانیه مشترک رئال، بارسا و یوونتوس علیه یوفا
تا آخر پای «سوپرلیگ» هستیم!
3 باشگاه رئال‌مادرید، بارسلونا و یوونتوس درباره بیانیه یوفا نسبت به جریمه تیم‌های شرکت‌کننده در سوپرلیگ واکنش نشان دادند. باشگاه‌های یوونتوس، رئال‌مادرید و بارسلونا به صورت مشترک علیه یوفا موضع گرفتند و از رفتار تهدید‌آمیز یوفا انتقاد کردند. آنها همچنین درباره تعهدنامه آن 9 باشگاه نیز صحبت کردند. یوفا علیه 9 باشگاه شرکت‌کننده در سوپرلیگ اروپا بیانیه داد و آنها را شدیدا جریمه کرد. در پی این اتفاق، باشگاه‌های بارسلونا، رئال‌مادرید و یوونتوس نسبت به این جریمه‌ها موضع گرفتند. در بیانیه این باشگاه‌ها آمده است:‌ باشگاه‌های سرمایه‌گذار زجر کشیده‌اند و زجر خواهند کشید و اصلا این فشار، تهدیدات و حملات نسبت به بیرون کشیدن از پروژه سوپرلیگ قابل قبول نیست. آنها مجبور شده‌اند از حق و وظیفه خود درباره ارائه راه‌حلی برای بهبود شرایط فوتبال چشم‌پوشی کنند. این اتفاق غیرقابل تحمل است و از طریق نهادهای وابسته به یوفا و فیفا اقداماتی انجام می‌شود تا از این ابتکار مانع شوند. روند بررسی رسیدگی در دادگاه در حال انتظار است. این 3 باشگاه در ادامه، بیانیه‌ای درباره تعهدنامه 12 باشگاه درباره «سوپرلیگ اروپا» منتشر کردند: با هدف اراده راه‌حلی برای وضعیت ناپایدار کنونی در صنعت فوتبال، 12 باشگاه به همراه سایر ذی‌نفعان فوتبال اروپا دغدغه خود را آن هم تحت شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی کنونی به اشتراک گذاشتند و نگرانی یکسانی داشتند که اصلاحات ساختاری برای حفظ جذابیت و ماندگاری ورزش لازم و ضروری است. به همین منظور در تاریخ 18 آوریل (29 فروردین) تمایل خود را برای ایجاد «سوپرلیگ» و ایجاد کانال ارتباطی بین یوفا و فیفا اعلام کردند. این 3 باشگاه در ادامه مدعی شدند هر 12 باشگاه مطلع بودند که سوپرلیگ یک ایده منحصربه‌فرد است و می‌تواند علاقه زیادی در این ورزش ایجاد کند. آنها اعلام کردند بیرون آمدن از چنین ایده‌ای را قبول نخواهند کرد و آن را بی‌مسؤولیتی خواهند دانست. همچنین مدعی شدند شکل سوپرلیگ می‌تواند تغییر کند و باید درباره آن بیشتر تحلیل کرد. این 3 باشگاه در ادامه اظهار داشتند مقابل تهدیدهای یوفا خواهند ایستاد و متاسفند که آن 9 باشگاه در چنین موقعیت ناسازگاری قرار گرفته‌اند. آنها به خاطر فوتبال و پایداری مالی وظیفه خود می‌دانند به ایده سوپرلیگ ادامه دهند و مقابل فشارها و تهدیدها بایستند تا را‌ه‌حل‌های مناسب اجرایی شود. 
***
کیانوش رستمی المپیک را از دست داد
نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ویزای کیانوش رستمی برای رفتن به کلمبیا آمده بود ولی وی به مربیان اعلام کرد به این کشور نخواهد رفت. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آمریکای جنوبی و آخرین رقابت گزینشی بازی‌های المپیک در کالی کلمبیا، آخرین شانس وزنه‌برداران است تا با جمع امتیازات لازم خود را به توکیو برسانند ولی دیروز این خبر مخابره شد که کیانوش رستمی ملی‌پوش کشورمان به کلمبیا نخواهد رفت و بدین ترتیب وی از شرکت در بازی‌های المپیک توکیو باز خواهد ماند. داوود باقری در گفت‌وگو با فارس درباره اعزام تیم ۲ نفره وزنه‌برداری ایران به مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا اظهار داشت: ویزای کیانوش رستمی، سهراب مرادی و محمدحسین برخواه، سرمربی تیم‌ ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی آمد. نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که دلیل انصراف کیانوش رستمی از شرکت در مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا چه بود، عنوان کرد: کیانوش دلیلی برای عدم حضور در این رقابت‌ها اعلام نکرده و فقط به مربیان گفته است به کلمبیا نخواهد رفت. 

Page Generated in 0/0055 sec