printlogo


کد خبر: 233279تاریخ: 1400/2/20 00:00
همبستگی گروه‌های فلسطینی حول کلیدواژه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها

جهاد اسلامی: هر فلسطینی که می‌تواند خود را به مسجدالاقصی برساند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای ضمن تمجید از ملت فلسطین بابت ایستادگی مقابل اشغالگران، از آنها خواست در آمادگی کامل باقی بمانند و به ارتباط خود برای ناکام کردن یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در روز دوشنبه ادامه دهند. در ادامه این بیانیه آمده است: مردم ما در سرزمین‌های اشغالی سال ۴۸ ثابت کردند به مسؤولیت خود عمل می‌کنند. جنبش جهاد اسلامی در ادامه همراهی ساکنان اراضی اشغالی 1948 با سایر فلسطینیان در نوار غزه، کرانه باختری و قدس در حمایت از مسجدالاقصی را ستود. «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حوادث جاری قدس، شنبه شب گفت: «سکوت در برابر اتفاقات قدس ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد». او در ادامه از فلسطینی‌ها خواست خود را به مسجدالاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان (که اسرائیل برنامه یورش به مسجدالاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند. النخاله گفت: «از هر فلسطینی که می‌تواند خودش را به مسجدالاقصی برساند، می‌خواهیم این کار را انجام دهد و تا روز ۲۸ رمضان آنجا را ترک نکند». 

***

فتح: ادامه ایستادگی و مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر ضروری است

جنبش فتح با تأکید بر اینکه ادامه تجاوز شهرک‌نشینان صهیونیست به مقدسات منجر به رویارویی تمام‌عیار و فراگیر خواهد شد، اضافه کرد: ادامه تجاوزهای شهرک‌نشینان صهیونیست منجر به تجدید نظر در اصول و قوانین درگیری با رژیم اشغالگر خواهد شد. فتح همچنین تصریح کرد: «ادامه تجاوزهای شهرک‌نشینان منجر به تجدیدنظر در شکل و نوع رابطه تشکیلات خودگردان با رژیم اشغالگر خواهد شد. قدس صحنه درگیری و رویارویی با رژیم اشغالگر است که لازمه آن، کنار گذاشتن اختلافات ثانویه و فرعی است». جنبش فتح ضمن اینکه خواستار ادامه ایستادگی و مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر و رویارویی با آنها شد، بر بالا بردن سطح رویارویی در مناطق فلسطینی و نقاط تماس و مسیرها و جاده‌ها با شهرک‌نشینان صهیونیست تأکید کرد و افزود: «جوانان فلسطینی از دروازه العمود به میدان بازمی‌گردند و فریاد تکبیر و حمایت از الاقصی را سر می‌دهند». 

***

حماس و کمیته‌های مقاومت: قدس را رها نخواهیم کرد

کمیته‌های مقاومت نیز تأکید کردند: «ایجاد ترس و وحشت شبانه و آمادگی موشک‌های مقاومت، این پیام را می‌رساند که ما قدس را به حال خود رها نخواهیم کرد». «اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس نیز با بیان اینکه «قدس پایتخت ابدی فلسطین بوده و باقی خواهد ماند»، گفت: «امروز ملت فلسطین در یک سنگر قرار دارد و ما بر اتفاق نظر این ملت پیرامون پایتختش تأکید می‌کنیم». رضوان به رژیم صهیونیستی درباره عواقب ادامه تجاوزهایش هشدار داد و آن را «بازی با آتش» دانست و با تأکید بر اینکه «قدس خط قرمز ما است و بدون آن روح و خونی در بدن نداریم»، افزود: «مقاومت، فرزندان ملتش را ناامید و مأیوس نخواهد کرد و از عزت و کرامت ملت دفاع خواهد کرد». این رهبر حماس با بیان اینکه مقاومت باید تمام امکانات خود را به دفاع از قدس و فلسطینی‌های ساکن قدس اختصاص دهد، ادامه داد: ایجاد رعب و وحشت شبانه در نوار غزه نخستین گام است و شهرک‌نشینان صهیونیست در صورتی که ملت ما احساس امنیت نکنند، احساس امنیت نخواهند کرد. وی با ابراز اینکه رژیم اشغالگر با آتش بازی می‌کند و تمام گزینه‌ها برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی روی میز است، تصریح کرد: «گروه‌های مقاومت در حال برگزاری جلسات مستمر و هماهنگی هستند». رضوان تصریح کرد: «کسانی که با رژیم اشغالگر روند عادی‌سازی روابط داشتند، به این رژیم جرأت تجاوز علیه مردم ما در قدس اشغالی را می‌دهند». 


Page Generated in 0/0138 sec