printlogo


کد خبر: 233604تاریخ: 1400/2/29 00:00
تقابل سرنوشت‌ساز استقلال - ذوب‌آهن، این بار در جام حذفی
فرصت احیا

۳ دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال امروز برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات استقلال میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. در واقع این بازی حساس‌ترین مسابقه یک‌هشتم نهایی است. استقلال بدون اغراق با سخت‌ترین قرعه روبه‌رو شده است. عبور از ذوب‌آهن کار راحتی نیست بویژه اینکه هفته گذشته شاگردان فرهاد مجیدی از سری مسابقات هفته ۲۲ لیگ برتر در خانه‌ خود غافلگیر شدند و در عین ناباوری 2 بر صفر بازی را به ذوب‌آهن واگذار کردند. حالا تمام امید آبی‌پوشان تهرانی به فتح جام حذفی است تا در این فصل کرونایی دست‌شان از جام کوتاه نماند. در این میان ذوب‌آهن هم به اندازه استقلال خسته است، زیرا این تیم در هفته‌های اخیر بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته است.  شاگردان حسینی بعد از برد مقابل استقلال راهی سیرجان شدند و ۳ امتیاز را به میزبان خود دادند. حالا دوباره باید در جام حذفی در کمتر از ۲ هفته مقابل استقلال قرار بگیرند و هفته آینده هم با پرسپولیس در لیگ برتر بازی دارند. استقلال بعد از جدایی فراز کمالوند، مدیر فنی خود هنوز پیروز نشده‌ و فرهاد مجیدی هم در هر دو مسابقه مسؤولیت شکست تیمش را پذیرفته است و حالا زمان آن رسیده او نوار ناکامی‌های تیمش را قطع کند بویژه اینکه این مسابقه بعد از باخت در داربی پرحاشیه برگزار می‌شود. برد مقابل ذوب‌آهن می‌تواند به حاکم شدن آرامش در استقلال کمک کند اما اگر ذوب‌آهن برای دومین مرتبه استقلال را ببرد، مجیدی شرایط کاملا متفاوتی را در استقلال تجربه خواهد کرد.  
 
* قشقایی به دنبال شگفتی‌سازی دوباره
در یکی دیگر از بازی‌های امروز قشقایی شیراز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. قشقایی در این بازی کار دشواری دارد، زیرا مقابل یک تیم آسیایی قرار می‌گیرد، آن هم در حالی ‌که قشقایی در لیگ دسته اول نیز در رده شانزدهم جدول ایستاده و برای بقا تلاش می‌کند. فولاد خوزستان اما از همه نظر برتر از قشقایی است جز بحث انگیزه بازیکنان! قطعا قشقایی‌ها می‌خواهند یک بار دیگر در جام حذفی شگفتی خلق کنند. شاگردان نکونام اگر حریف خود را دست‌کم بگیرند، ممکن است غافلگیر شوند. قشقایی زمانی که در لیگ دسته دوم حضور داشت، پرسپولیس را با برانکو حذف کرده بود. 
 
* تقابل جذاب منصوریان و خطیبی
اما جالب‌ترین مسابقه مرحله یک‌هشتم در اراک برگزار می‌شود؛ جایی که سرمربیان ۲ تیم مقابل تیم‌های سابق خود در این فصل قرار می‌گیرند. رسول خطیبی به یک‌باره تیم آلومینیوم را رها کرد و به تبریز رفت تا سرمربی سرخپوشان تبریزی شود اما حکایت علیرضا منصوریان غم‌انگیزتر است. منصوریان بعد از 5 هفته از هدایت تراکتور کنار گذاشته شد.  قطعا منصوریان انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های فنی خود دارد. شاید او بیشتر از خطیبی تراکتور را بشناسد، همان‌طور که خطیبی ممکن است بهتر از منصوریان چم‌و‌‌خم آلومینیوم را در دست داشته باشد. تراکتوری‌ها روزهای آرامی را پشت‌سر نگذاشته‌اند و دچار اختلاف‌های مدیریتی و درونی شده‌اند. وضعیت دژاگه و شجاعی به طور دقیق مشخص نشده است و این ۲ کاپیتان اسبق تیم‌ ملی بعید است در اراک حاضر شوند اما منصوریان تلاش کرده انسجام تیمی خود را حفظ کند.  
 
* زمان انجام بازی‌های امروز
قشقایی شیراز- فولاد خوزستان 19:15
آلومینیوم اراک- تراکتور تبریز 19:35
استقلال تهران - ذوب‌آهن اصفهان 19:35
 
* احتمال نیمکت‌‌نشینی مظاهری و بازگشت حسینی به دروازه
احتمال بازگشت سیدحسین حسینی، سنگربان آبی‌پوشان بعد از هفته‌ها نیمکت‌نشینی در ترکیب استقلال مقابل ذوب‌آهن وجود دارد. احتمال اینکه کادر فنی آبی‌پوشان برای این بازی به جای رشید مظاهری که در اکثر دیدارهای این فصل آنها درون دروازه قرار داشته از سیدحسین حسینی استفاده کند، زیاد است. حسینی در این فصل فرصت زیادی برای حضور درون دروازه آبی‌پوشان پیدا نکرد و حالا بعد از ۲ شکست این تیم در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس، ممکن است این فرصت را پیدا کند تا بار دیگر در ترکیب اولیه تیمش به میدان برود.

Page Generated in 0/0070 sec