printlogo


کد خبر: 233615تاریخ: 1400/2/29 00:00
اخبار

کمک جمعیت هلال‌احمر ایران به مردم فلسطین
به دنبال استمداد هلال‌احمر فلسطین از جمعیت هلال‌احمر ایران، دبیرکل هلال‌احمر کشورمان از کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. در پی افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی، جمعیت هلال‌احمر فلسطین از جمعیت هلال‌احمر ایران درخواست کمک کرد که این موضوع مورد موافقت رئیس جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت. در همین راستا محمدحسن قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: یونس الخطیب، رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین در پیامی خطاب به رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در راستای کمک‌های بهداشتی و درمانی درخواست کمکی را مطرح کرد که دکتر همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در پاسخ به این درخواست از آمادگی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین خبر داد و بنا شد جمعیت هلال‌احمر ایران با تمام توان در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر به مردم فلسطین یاری رساند. وی با بیان اینکه بزودی کمک‌های جمعیت هلال‌احمر کشورمان برای جمعیت هلال‌احمر غزه ارسال خواهد شد، گفت: در همین راستا از تمام مردم نوع‌دوست کشورمان نیز درخواست داریم در تامین این کمک‌های امدادی مشارکت داشته باشند. در همین راستا نیز شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملت، کد دستوری #۱۱۲* و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ به نام جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم غزه اختصاص پیدا کرده است. سخنگوی هلال‌احمر با بیان اینکه مرحله اول کمک‌های جمعیت هلال‌احمر تا سقف ۱۰۰ هزار دلار به سرزمین‌های اشغالی ارسال خواهد شد، گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده صرف تامین تجهیزات پزشکی، دارو و نظایر آن خواهد شد. 
***
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد
بررسی توزیع گوشت‌های بی‌کیفیت در فروشگاه شهروند
عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران موضوع توزیع گوشت‌های بی‌کیفیت در فروشگاه شهروند را بررسی کند. به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده در دویست‌ونودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: در پی شکایات شهروندان مبنی بر توزیع گوشت قرمز بی‌کیفیت در شعب فروشگاه شهروند، موضوع بر اساس بند ۱۸ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که یکی از وظایف شورا را نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر عنوان کرده، در دستور کار معاونت نظارت و پیگیری شورا قرار گرفت. وی افزود: کارشناسان شورا با حضور در برخی شعب فروشگاه شهروند ضمن بررسی محصولات ارائه‌شده در این فروشگاه، به این نتیجه رسیدند که کیفیت برخی گوشت‌های قرمز توزیع‌شده در حد مطلوب نیست. وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مساله سلامت مردم و لزوم توزیع کالاهای باکیفیت، ضروری است شهردار تهران در اسرع وقت موضوع را از طریق کارشناسان بهداشت بررسی کرده و نسبت به نظارت بیشتر بر کیفیت مواد پروتئینی بویژه گوشت قرمز عرضه شده با تاکید بر بررسی تاریخ انقضای واقعی، نحوه نگهداری این محصولات و نحوه کشتار در فروشگاه شهروند اقدام کند. 
***
۵ استان در شرایط بحرانی حریق جنگل‌ها
جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به انتشار نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها و مراتع گفت: ۵ استان به‌ لحاظ ریسک بالای وقوع آتش در شرایط بحرانی هستند. رضا بیانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور با جزئیات منتشر شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. برای مثال در این نقشه‌ها مشخص کرده‌ایم که در کدام استان‌ها و شهرستان‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی وجود دارد، همچنین بازه زمانی افزایش ریسک وقوع حریق مشخص شده است. به عنوان نمونه پیش‌بینی کرده‌ایم که در بخش‌هایی از استان کردستان از اواخر خرداد تا اواسط تیرماه آتش‌سوزی داشته باشیم. وی تصریح کرد: با توجه به پراکنش بارندگی در کشور و البته خشکسالی و افزایش دما احتمال افزایش وقوع حریق در جنگل‌ها وجود دارد. از این‌ رو با همکاری یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی را برای اقدام بموقع انجام داده‌ایم. بیانی ادامه داد: در حال‌ حاضر برخی از نقاط منطقه زاگرس در شرایط بحرانی به ‌لحاظ ریسک بالای وقوع آتش است. از جمله این مناطق می‌توان به بخشی از استان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس بویژه قسمت‌های جنوبی آن، کردستان، لرستان، ایلام بویژه مناطق شمالی آن و منطقه کبیر کوه - که نخستین موج گرمایی کشور عراق از این منطقه وارد استان ایلام می‌شود - اشاره کرد. 
***
دستگیری ۲۱۷ تن از اراذل و اوباش پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۱۷ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در اجرای نخستین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰ که صبح دیروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد، گفت: این مرحله از طرح اقتدار در ۱۱۷ محله و نقطه از جمله پارک‌ها، سفره‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن به ۱۱۸ پرونده رسیدگی شد. وی با بیان اینکه ۸۶ پرونده مربوط به شرارت و ضرب و جرح، ۱۹ پرونده مربوط به مزاحمان نوامیس، ۹ فقره مربوط به حمل سلاح غیرمجاز و ۴ فقره نیز مربوط به مشروبات الکلی یا مواد مخدر بود، گفت: در مجموع ۲۱۷ تن از اراذل و اوباش در این طرح شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی جرم این افراد را ایجاد مزاحمت، ضرب و جرح، تخریب، نزاع، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، دایر کردن مراکز فساد و... اعلام کرد و گفت: ۱۰۹ قبضه سلاح شکاری و ۱۶۳ قبضه سلاح سرد نیز از این افراد کشف و ضبط شده است. 

Page Generated in 0/0060 sec