printlogo


کد خبر: 233617تاریخ: 1400/2/29 00:00
310 نفر از هموطنان طی 24 ساعت بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان ‌باختند
نمکی: واکسیناسیون عمومی تا پایان سال تکمیل می‌شود

آمار جا‌ن‌باختگان بیماری «کووید-19» در کشور همچنان بالای 300 نفر در یک شبانه‌روز است، این در حالی است که طی 24 ساعت 2 هزار و 102 نفر از مبتلایان به این بیماری بستری شدند. به گزارش «وطن‌‌امروز»، روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۳۱۰ تن به دلیل ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. طی این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳ هزار و ۹۳۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند. متاسفانه در طول این مدت ۳۱۰ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۷ هزار و ۵۳۲ نفر برسد. خوشبختانه تاکنون 2 میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که هم‌اکنون ۵ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. بنا به این گزارش، تاکنون ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۴۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۰۷ هزار و ۵۱۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۱۶۰ دوز رسید. 
 
* تا پایان ۱۴۰۰ واکسیناسیون کرونا در کشور کامل می‌شود
وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای سختی را سپری کردیم، گفت: همان‌طور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین‌کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پساکرونا نشان خواهد داد. سعید نمکی گفت: خوشبختانه واکسیناسیون جمعیت ۷۵ سال به بالا را آغاز کردیم و اواخر هفته روی ۷۰ سال رفته و بعد روی ۶۵ سال و ۶۰ سال می‌آییم. تا پایان خردادماه و اوایل تیرماه ان‌شاءالله جمعیت بالای ۶۰ سال کشور را واکسینه می‌کنیم. در کنار آن بیماران صعب‌العلاج و سرطانی را هم واکسینه می‌کنیم. وی گفت: ۸۷ درصد از مرگ‌های کرونا در این گروه اتفاق می‌افتد؛ یعنی افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص. نمکی گفت: از خردادماه هم واکسن‌های ملی‌مان می‌آید و افتخار جدیدی برای کشور ثبت خواهد شد. امروز به جرأت می‌گویم که ایران در ماه‌های آینده یکی از بهترین، موفق‌ترین و نام‌آورترین تولیدکنندگان واکسن «کووید-۱۹» خواهد بود و در کنار واکسنی که از بیرون می‌آوریم، در تابستان سرعت واکسیناسیون‌مان چند برابر شده و جمعیت‌های بیشتری را واکسینه می‌کنیم. وزیر بهداشت گفت: تا قبل از پایان ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیونش را کامل خواهد کرد. 
 
* افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور
سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران افزایش یافته است. فرمانده ستاد مدیریت کرونا دیروز در مراسم آغاز به کار مرکز واکسیناسیون خودرویی اظهار داشت: شنبه هفته گذشته برای همکاران ما در مجموعه بهداشتی تلخ بود، زیرا به دلیل اختلال در اطلاع‌رسانی شاهد ازدحام شهروندان تهرانی بودیم که باعث نارضایتی مردم شده بود. وی افزود: اکنون با تدابیری خاص افراد سالخورده در اتومبیل مستقر می‌شوند و واکسن کرونا به آنها تزریق می‌شود. در روزهای آینده واکسیناسیون کرونا در بخش‌های مختلف شهر تهران سرعت بالاتری به خود خواهد گرفت. روز گذشته تنها در یک بازه زمانی 70 دقیقه‌ای سرنشینان 500 خودرو با رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی در مجموعه سرخه‌حصار واکسینه شدند‌. وی ضمن تقدیر از اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل سپاه تهران در اختیار مراکز بهداشتی بوده است. سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: در ادامه اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی که افتخارات بزرگی در مرحله قبل رقم زد حضور پرشور خواهران و برادران بسیجی و سایر نهادها مانند هلال‌احمر در کنار کادر بهداشت و درمان باعث کاهش مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌ها شد. 

Page Generated in 0/0054 sec