printlogo


کد خبر: 233630تاریخ: 1400/2/29 00:00
اخبار

نامه جدید رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر انقلاب
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله شیخ جراح، مسجد‌الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت. به نوشته مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه در این نامه تصریح کرد: با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آنها خواستیم مانع پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند. 
در ادامه این نامه آمده است: اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر تداوم تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود. اسماعیل هنیه در این نامه اظهار داشته که امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و در کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرات‌کنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود. هنیه در ادامه نامه تصریح کرد: ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هر گونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هر گونه تعدی علیه مسجد‌الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نزدیک به 10 روز پیش نیز طی یک نامه به رهبر معظم انقلاب، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را تشریح و بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی قدس تأکید کرد و اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس و توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی را خواستار شد. 
***
آیت‌الله جنتی:
قانون، شرایط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری را معین کرده است
دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه قانون شرایط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری را معین کرده است، گفت: فردی که تقوا دارد یعنی همه واجبات را انجام می‌دهد و کار دیگری انجام نمی‌دهد. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ داوطلبان ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از خودمان چیزی به جز قانون بگوییم و قانون هم شرایط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری را معین کرده و شرایط سنگینی است. وی خاطرنشان کرد: داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری باید مدیر، مدبر و باتقوا باشد و در جای دیگر مانند انتخابات مجلس به ‌عنوان مثال، به یاد ندارم شرط «تقوا» آمده باشد. دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه شرط تقوا یکی از ملاک‌های اصلی در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: فردی که تقوا دارد یعنی همه واجبات را انجام می‌دهد و کار دیگری انجام نمی‌دهد. آیت‌الله جنتی در پایان گفت: مردم شریف بدانند بار سنگینی بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت وی تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند. 
***
ایران در ساخت موتورهای هوایی پیشرفته به بلوغ رسیده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود به بلوغی رسیده است که توانسته هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره‌برداری کند. سرلشکر محمد باقری با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع که امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و امیر نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز وی را همراهی می‌کردند، از خط تولید موتور ملی اوج بازدید کرد و در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در حوزه موتورهای هوایی قرار گرفت. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اهمیت موتور به عنوان یک موضوع حیاتی و بسیار مهم در حوزه هواگردها و موشک‌ها تصریح کرد: موتورهای محصولات هوایی جزو مهم‌ترین بخش‌ها و به عنوان گلوگاهی حساس به لحاظ فناوری هستند که در جهان کشورهای معدود و انگشت‌شماری قادر به تولید آن هستند. سرلشکر باقری افزود: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود به بلوغی رسیده که توانسته است با اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد‌به‌نفس و اتکا به ظرفیت‌های داخلی به حوزه خطیر طراحی و تولید موتورهای هوایی پیشرفته وارد شده و هزاران فروند هواگرد و پهپاد و موشک را با موتورهای ساخت ایران آماده بهره‌برداری کند و این موضوع برای نیروهای مسلح و کشور بسیار مایه‌ فخر و مباهات است. 
***
ارتش رزمایش دفاع سایبری برگزار کرد
رزمایش دفاع سایبری «فتح 1» با هدف ارتقای توان مقابله با تهدیدات سایبری ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. به گزارش فارس، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در جریان برگزاری این رزمایش با بیان اینکه موضوع توسعه توان دفاع سایبر، در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، گفت: همزمان با افزایش قدرت دفاع سایبری، به‌ دنبال این هستیم که توان مقابله با تهدیدات سایبری ارتش را ارتقا دهیم. امیر سیاری گفت: موضوع سایبر امروز به عنوان بُعد پنجم صحنه نبرد مطرح است و یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در ارتقای توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. 
دریادار سیاری در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) روی این موضوع تأکید فراوان دارند، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت موضوع سایبر در ارتقای توان مقابله با تهدیدات، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و با پرورش نیروی انسانی بویژه جوانان خلاق، توانمند و ماهر در بحث‌ سایبر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. 

Page Generated in 0/0056 sec