printlogo


کد خبر: 234470تاریخ: 1400/3/22 00:00
اخبار

پرداخت پاداش ایام کرونا به کارکنان مراکز درمانی
مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی درباره پرداخت پاداش ایام کرونا به کارکنان مراکز درمانی درگیر کرونا تا معادل ۱۰۰ درصد یک ماه حقوق، از ارسال پیشنهادی به هیات‌مدیره برای اخذ مصوبه خبر داد و گفت: رویه پرداخت اضافه کار و مزایای انگیزشی درباره این‌ همکاران مادامی که مراکز درمانی سازمان پذیرای بیماران کرونا هستند، ادامه می‌یابد. مصطفی سالاری در جلسه ساماندهی نظام پرداخت به کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی، با تشریح اقدامات و پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای جبران تلاش‌ها و زحمات کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی بویژه حوزه درمان در دوران پاندمی کرونا، اظهار داشت: با ابلاغ این بخشنامه، بابت سنوات سخت و زیان‌آور پرستاران در حین بازنشستگی، ۲۰ درصد حق بیمه ۵ ساله بر عهده سازمان و فقط ۷ درصد کسورات بر عهده خود آنان خواهد بود که به موجب این بخشنامه، سهم کارمند از محل پاداش پایان خدمت یا طی ۲۴ ماه کسر از مستمری بازنشستگی قابل تادیه خواهد بود. سالاری همچنین از ابلاغ دستورالعمل جدید محاسبه و پرداخت پرکیس به پزشکان از دی‌ماه سال 99 خبر داد و افزود: با ابلاغ دستور اداری جبران کاهش غیرارادی عملکرد پرکیس پزشکان در ایام کرونا، جبران کاهش عملکرد پزشکان مشمول نیز از اول تیر ۱۳۹۹ به بعد، محاسبه و پرداخت خواهد شد. وی همچنین از ارسال پیشنهادی به هیات‌مدیره برای پرداخت معوقه فوق‌العاده‌های سختی کار و نوبت کاری خبر داد و افزود: احتمالا هفته جاری هر ۲ موضوع به تصویب هیات‌مدیره خواهد رسید که به محض ابلاغ مصوبه، مراتب برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. 
***
تیراندازی زورگیران مسلح و کشته شدن ۲ نفر در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان زورگیر مسلح با تلاش شبانه‌روزی و اقتدار کارآگاهان پلیس آگاهی در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه در بخش «چهارباغ» که منجر به قتل ۲ نفر و مجروح شدن یک نفر شد، شناسایی و دستگیری عاملان قتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی ساوجبلاغ قرار گرفت. به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: مرکز پیام پلیس آگاهی ابتدا از وقوع یک فقره سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی پراید خبر داد که منجر به تیراندازی و قتل راننده آن شده بود، همچنین چند ساعت پس از این جنایت نیز حمله مسلحانه دیگری به ۲ راکب موتوسیکلت به پلیس مخابره شد که در آن یکی از راکبان کشته شد اما راکب دیگر موفق به فرار شده بود. فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند ۲ نفر از قاتلان مسلح بخش چهارباغ را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه هر ۲ متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع آخرین قتل در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند. سردار محمدیان افزود: متهمان دستگیرشده پس از روبه‌رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، بنابراین لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با تشکیل باند ۴ نفره و تهیه یک قبضه سلاح گرم اقدام به زورگیری و سرقت‌های مسلحانه در سطح استان البرز می‌کردند. 
***
اجرای محدودیت‌های تردد ادامه دارد
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت‌های تردد برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان ادامه دارد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بر این اساس ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرها ممنوع است. وی در ادامه بیان کرد: تردد از شهرهای گروه زرد به سایر شهرهای گروه زرد بلامانع است. به گفته شیرانی، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بار، کالا و مسافر از این محدودیت‌ها مستثناست. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به تغییرات رنگ‌بندی شهرها، حتما هموطنان باید قبل از سفر از آخرین وضعیت محدودیت شهرها مطلع شوند و بعد اقدام به سفر کنند. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: ثبت تخلفات ترددهای غیرمجاز در این طرح توسط دوربین‌های شهری و جاده‌ای به صورت هوشمند انجام می‌شود. شیرانی در پایان گفت: مجوزهای تردد برای سفرهای ضروری از طریق فرمانداری‌ها صادر می‌شود. 
***
بارش‌های پراکنده در برخی مناطق کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان وقوع رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در ۳ روز آینده در منطقه زابل و استان‌های خوزستان و بوشهر به سبب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: در ۳ روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان و روز شنبه دریای خزر مواج خواهند بود. در سایر مناطق کشور طی روزهای آتی پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت. وی درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: از روز یکشنبه (فردا ۲۳ خردادماه) آسمان تهران صاف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با بیشترین دمای 39 و کمترین دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. 

Page Generated in 0/0046 sec