printlogo


کد خبر: 234734تاریخ: 1400/3/29 00:00
فرمانده ناجا: ۶۰۰ هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات بسیج شدند
مشکل امنیتی نداشتیم

انتخابات ریاست‌‌جمهوری روز گذشته برگزار شد و نیروی انتظامی با استقرار 600 هزار نیرو امنیت در برگزاری آن همکاری کرد. در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی گفت: هیچ مشکل امنیتی نداشتیم. 
سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی پس از انداختن رای خود در صندوق حوزه انتخابیه مسجد مالک اشتر ستاد فرماندهی ناجا اظهار کرد: بحمدالله مردم از همان ساعات اولیه اخذ رأی حضور پرشور و با بصیرت خود را به نمایش گذاشتند. وی گفت: ان‌شاءالله این انتخابات مایه خیر و برکت برای کشور و مردم خواهد بود و موجب یأس و نا امیدی دشمن خواهد شد. این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از مردم عزیز ایران اسلامی، یادآور شد: از مردم عزیز به خاطر این حضور پرشور و شعور خود قدردانی می‌کنم. وی با بیان اینکه ان‌شاءالله انتخابات و انتخاب فرد اصلح باعث پیشرفت و آبادانی روزافزون کشور شود، گفت: ان‌شاءالله اثرات این انتخابات در آینده باعث پیشرفت و شکوفایی کشور می‌شود. 
سردار حسین اشتری افزود: خوشبختانه امروز و از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری شاهد حضور پرشور، با بصیرت و انقلابی مردم پای صندوق‌های اخذ رای بودیم و قطعا این حضور پرشور موجب امیدواری دوستداران نظام و انقلاب اسلامی و ناامیدی دشمنان است. 
 
* راه‌اندازی قرارگاه انتظامی امام علی(ع)
پروژه تامین امنیت انتخابات از دی‌ماه سال گذشته با راه‌اندازی قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در نیروی انتظامی کلید خورد تا تحت نظارت این قرارگاه، از نقطه صفر مرزی تا مراکز شهرها روند امنیت در کشور مورد بررسی قرار گیرد. در این زمینه فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نیروی پلیس در میدان تامین امنیت انتخابات ایفای نقش می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی از ماه‌ها پیش و از دی‌ماه سال گذشته تحت عنوان قرارگاه انتظامی امام علی(ع) اقدامات خود را برای ماموریت بزرگ امنیت انتخابات آغاز کرد. 
سردار اشتری با اشاره به آمادگی حداکثری نیروی انتظامی برای تامین نظم و امنیت انتخابات بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفر از همکارانم پای صندوق‌های رای برای تامین امنیت شعب و صندوق‌های اخذ رای به کمک بسیج، ایفای نقش کردند. از طرفی ۳۰۰ هزار نفر دیگر از همکارانم نیز اجرای ماموریت‌های ذاتی خود بویژه برای تامین نظم و امنیت شهرها و روستاها را ادامه دادند. 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در مجموع ۶۰۰ هزار نفر از همکارانم در سراسر کشور مشغول اجرای ماموریت خطیر تامین امنیت انتخابات هستند و به لطف خداوند هیچ مشکل امنیتی نداشتیم. 
وی اضافه کرد: برآوردها بیانگر این است که انتخابات با آرامش و امنیت کامل و حضور پرشور مردم انجام شد و همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند این انتخابات نیز باعث خیر و برکت برای مردم و ناامیدی دشمنان خواهد بود. این مقام انتظامی افزود: نیروهای پلیس تا پایان زمان شمارش آرا و اعلام نتایج از طریق وزارت کشور در آماده‌باش کامل هستند. 
 
* استقرار بیش از ۱۷ هزار نیروی پلیس در شعب اخذ رأی تهران
تهران به عنوان پایتخت کشور از نظر تامین امنیت برای برگزاری انتخابات شرایط ویژه‌ای دارد بر همین اساس فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح فعالیت‌های این پلیس از استقرار بیش از ۱۷ هزار نیرو در شعب اخذ رای پایتخت خبر داد. 
سردار حسین رحیمی پس از بازدید از روند برگزاری انتخابات در حوزه اخذ رای حسینیه ارشاد و در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت ۶ صبح استقرار کامل همکاران من در ۴۶۰۰ حوزه اخذ آرا در تهران، شمیران و شهر ری را شاهد بودیم. 
وی در ادامه بیان کرد: مدت‌هاست در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستیم و بالغ بر ۱۷ هزار نیرو در شعب مستقر شدند. از ابتدای صبح از شعبات زیادی بازدید داشتیم و به لطف خدا کوچک‌ترین مساله امنیتی نداشتیم. 

Page Generated in 0/0101 sec