printlogo


کد خبر: 234735تاریخ: 1400/3/29 00:00
اخبار

مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی تا اول تیر
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی تا اول تیرماه اظهار کرد: پایگاه‌های تابستانی، پنجم تیرماه افتتاح می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی شرکت کنند. به گزارش ایسنا، علی رمضانی با اشاره به اینکه فعالیت تابستانی امسال تلفیقی از سامانه‌های همگام و شاد خواهد بود، گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، راه‌اندازی حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانی هدف‌گذاری شده و فعالیت‌های تابستانی در شبکه شاد و به صورت غیرحضوری دنبال می‌شود، به همین منظور صفحه‌ای در شبکه شاد برای فعالیت اوقات فراغت راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: در حال حاضر دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه همگام برای ثبت‌نام در کلاس‌های مورد علاقه‌شان ثبت‌نام کنند. مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی تا اول تیرماه فرصت دارند، گفت: پایگاه‌های تابستانی از پنجم تیرماه افتتاح می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی شرکت کنند. کلاس‌های مجازی تابستانی در سامانه شاد همانند کلاس‌های مدارس تشکیل می‌شود. وی افزود: مدارس متقاضی، کانون‌های فرهنگی- تربیتی، دارالقرآن‌ها، مراکز و هسته‌های مشاوره، پژوهش‌سراها، مجتمع‌ها، سالن‌های ورزشی و همه فضاهایی که در تابستان امسال قرار است به عنوان پایگاه تابستانی به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند از جمله تشکل‌ها و نهادهای برگزارکننده پایگاه‌های تابستانی هستند که پیش از این اطلاعات پایگاه‌ها و کلاس‌های مورد نظر خود را در سامانه همگام ثبت کرده‌اند. 
***
پیش‌بینی آب‌وهوا در مناطق مختلف ایران
کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف را خواهیم داشت. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت وجود دارد. وی ادامه داد: روز شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش بین ۴ تا ۶ درجه را خواهد داشت. تا روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان‌‌و‌بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم، بویژه در منطقه زابل که احتمال توفان و گرد و خاک هم وجود دارد. این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: از روز شنبه در استان‌های ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، همدان، اصفهان، یزد و جنوب سمنان در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد.  همچنین فردا (امروز) دریای خزر هم مواج خواهد شد. شرق دریای عمان هم هفته آینده همچنان مواج خواهد بود. 
***
اولویت دولت آینده رسیدگی به محرومان باشد
رئیس کمیته امداد امام(ره) گفت: اولویت دولت سیزدهم در کوتاه‌مدت باید رسیدگی به وضعیت نیازمندان و محرومان باشد. 
سیدمرتضی بختیاری با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات دیروز، گفت: مهم‌ترین اولویت برای دولت آینده جمع‌آوری دیدگاه‌ها و نظراتی است که طی چند هفته اخیر، مردم در رسانه‌های مختلف اعلام کردند و انتظارات‌شان را از ریاست‌جمهوری آینده خواستند و در عین حال وعده‌هایی که خود رئیس‌جمهور داده است که باید این موارد را دسته‌بندی کنند. باید اولویت را به گره‌گشایی از کار نیازمندان و مناطق محروم بگذارند. این نکته بسیار مهمی است. واقعا کار برای مناطق محروم، محرومان و جامعه هدف نهادهای حمایتی، از نظر مسائل اقتصادی، بسیار مهم است و باید اولویت را به این موضوعات داده و در عین حال از کارهای اصلی هم غافل نمانند. وی تاکید کرد:‌ بنابراین اولویت در کوتاه مدت باید رسیدگی به وضعیت نیازمندان و محرومان باشد. 
***
شناسایی نخستین مورد ابتلا به «قارچ سبز» در هند
اولین مورد ابتلا به «قارچ سبز» در هند که یک مرد ۳۴ ساله ساکن ایالت «ماهیا پرادش»  است، شناسایی و بیمار برای مداوا با هواپیما به بیمارستانی در بمبئی منتقل شد. گزارش‌ها حاکی از آن است این مرد که از کرونا جان سالم به در برده، روز دوشنبه در بیمارستان هندوجا در بمبئی بستری شد. آزمایش‌های بعدی روی این مرد نشان داد وی مبتلا به قارچ سبز است که به آن آسپرژیلوس (افشانکچه) نیز می‌گویند. مقام‌های بهداشتی منطقه اعلام کرده‌اند این مورد به احتمال زیاد نخستین بیمار مبتلا به قارچ سبز در هند است. دکتر راوی دوسی، رئیس گروه بیماری‌های قفسه سینه در انستیتوی علوم پزشکی «سری اوروبیندو» گفت: مردی که مشکوک به ابتلا به عفونت قارچ سیاه (موکورمیکوز) بود، تحت آزمایش قرار گرفت. هرچند پس از آزمایش‌ها مشخص شد که او در سینوس‌ها، ریه‌ها و خون خود به عفونت قارچ سبز (آسپرژیلوس) مبتلا شده است. 
وی افزود این بیمار پس از بهبودی از کرونا، دچار خونریزی بینی و تب شدید شد. او همچنین به دلیل کاهش وزن، بسیار ضعیف شده بود. خبرگزاری «پی‌تی‌آی» گزارش داد ریه‌های این مرد ۹۰ درصد آلوده شده است. مدیر واحد آمار در اداره بهداشت «ایندوره» نیز در این باره گفت: حین انجام معاینات، قارچ سبز در ریه‌های این بیمار تشخیص داده شد که متفاوت از موکورمیکوز یا قارچ سیاه است. 

Page Generated in 0/0049 sec