printlogo


کد خبر: 234740تاریخ: 1400/3/29 00:00
اخبار

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مؤدیان صنفی تا 15 تیرماه
آنطور که اتاق اصناف ایران گزارش داده است، در پی رایزنی‌ها، مکاتبات و درخواست‌های مکرر از ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری جلسات متعدد با معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و همراهی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس سازمان امورمالیاتی، مهلت ارائه اظهار‌نامه مالیاتی مؤدیان صنفی تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد. بر این اساس مؤدیان صنفی و صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند ضمن مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی یا ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کرده و از تسهیلات و معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند. در توافقی که هفته گذشته بین اتاق اصناف ایران با مسؤولان سازمان امور مالیاتی درباره تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات صورت گرفت، شرایط ویژه‌ای به لحاظ موقعیت و خسارت‌های وارده به صنوف آسیب‌دیده بابت کرونا لحاظ شده و حمایت‌ها و مساعدت‌های مناسبی در این باره در نظر گرفته شده است.  همچنین مصوبات موثری در حوزه مالیات، بانک و بیمه در حمایت از اصناف بر اساس پیشنهادات اتاق اصناف ایران در هفتاد‌و‌یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 8/3/1400 تصویب و ابلاغ شد. 
***
استفاده از ظرفیت بورس برای تقویت ساخت‌و‌ساز
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده برای تامین هزینه‌های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود. سیدالبرز حسینی در رابطه با تاثیر عرضه مسکن در بورس بر افزایش تولید و کاهش دلالی در این حوزه گفت: مسکن حوزه‌ای چندوجهی بوده و مسائل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است، از این رو بخشی از آن در حوزه تصمیم‌گیری و ریل‌گذاری به دولت و مجلس مربوط است که باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کنند. وی ادامه داد: تدوین مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن بسیار راه‌گشا خواهد بود، یکی از این ابزارها استفاده از بازار سرمایه است اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی ایجاد شود که هنگام عرضه مسکن به بورس، همانند سایر محصولات دچار مشکل نشود. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس فرصتی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد است، اضافه کرد: وزارت راه‌و‌‌شهرسازی باید زمینه و بستر ورود مسکن به بورس را فراهم کند و بر آن نظارت داشته باشد. اگر تمام مسائل به بورس واگذار و زمینه دلالی در آن فراهم شود، این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌ها و محصولات عرضه شده در بورس از کنترل خارج می‌شود و مشکلات را بیشتر می‌کند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده که برای تامین هزینه‌های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود.  
***
آسیب جدی خشکسالی به تولید
مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی از کاهش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در کنار خشکسالی، تعیین قیمت پایین برای خرید گندم، انگیزه کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده است. سیدجعفر حسینی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم تا روز چهارشنبه گذشته به ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسیده بود، گفت: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است. وی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: وجوه گندم کشاورزانی که تا ۱۷ خرداد لیست آنها به بانک ارسال شده پرداخت شده است.  حسینی با بیان اینکه امسال وضعیت اقلیم و خشکسالی آسیب جدی به تولید گندم بویژه تولید گندم دیم وارد کرده است، افزود: در کنار این مساله تعیین قیمت پایین برای خرید تضمینی گندم، انگیزه کشاورزان را تحت تأثیر قرار داد و پیش‌بینی‌‌ها حاکی از این است که برخی کشاورزان گندم خود را تحویل دولت نخواهند داد. وی با اشاره به اینکه در سال جاری دولت مجبور است بخش زیادی از منابع ارزی را صرف واردات گندم کند، گفت: اگر دولتمردان ماه‌ها قبل که بخش خصوصی هشدار می‌داد در تعیین قیمت گندم هوشیارانه عمل می‌کردند، با چالش کمتری مواجه می‌شدیم. 
***
اوج بار مصرف برق را هنوز پشت سر نگذاشته‌ایم
 وزیر نیرو گفت: هنوز اوج بار مصرف را پشت سر نگذاشته‌ایم ولی پنجشنبه با مصرف ۶۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات نسبت به تیر سال گذشته که کمتر از ۵۹ هزار مگاوات بود از گرمای زودرس و اوج مصرف باخبر شدیم. رضا اردکانیان افزود: تمام توش و توان صنعت برق بویژه در این ایام به کار گرفته شده است که همه واحد‌های تحت تعمیر حتی ۲ هفته زودتر از روال هر سال به مدار بیایند. وی گفت: ما در نظر داریم جابه‌جایی مصرف بار در واحد‌های صنعتی بزرگ صورت گیرد و من حتی از برخی صنایع خبر دارم که در اوج همکاری تصمیم گرفته‌اند تعطیلات تابستانه خود را که معمولا در شهریور است به تیر منتقل کنند. وزیر نیرو گفت: بعضی مکان‌ها حتی شیفت‌ها را تغییر داده‌اند و من اینجا از همه خانواده‌های کارگران که همراهی کرده‌اند سپاسگزاری می‌کنم. اردکانیان افزود: نیرو‌های مسؤول بویژه نیرو‌های انتظامی هم همراهی خوبی داشتند و در جهت شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز تولید رمزارز‌ها گام‌های مؤثری برداشتند. وی گفت: در همین روز‌های گذشته هزاران دستگاه تولید رمزارز که در سراسر کشور فعال بوده‌اند شناسایی و ضبط شده است که مراجع قانونی با آنها برخورد خواهد کرد. وزیر نیرو درباره خاموشی‌ها گفت: در عین اینکه خاموشی‌های احتمالی را اعلام می‌کنیم اما نقطه اتکای ما خود مردم هستند که اگر خاموشی رخ داد مردم بدانند هر خاموشی در دوره زمانی اعلام‌شده است. اردکانیان افزود: خوشبختانه با همکاری مردم بویژه در مصرف دستگاه‌های سرمایشی و رساندن آن برودت به حد آسایش که 25 و 24 درجه است مشکلی نخواهیم داشت.

Page Generated in 0/0102 sec