printlogo


کد خبر: 234756تاریخ: 1400/3/30 00:00
رونمایی از ترجمه زندگینامه حاج‌قاسم سلیمانی در بغداد

مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت؛ شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» در نمایشگاه کتاب بغداد برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای مقاومت؛ شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» با هماهنگی مؤسسه بین‌المللی ابرار معاصران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد برگزار شد. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح قریشی، رئیس مؤسسه فرهنگی- اسلامی اصیل عراق در این برنامه درباره کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» اظهار کرد: اگر بخواهیم از عنوان این اثر شروع کنیم، «ترس» از آن ویژگی‌هایی است که در احادیث و روایات دین به آن اشاره شده است که اگر وجود نداشته باشد، فرد در جهت راستی و درستی قرار ندارد اما اسم کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» اشاره دارد که این امر نترسیدن به واسطه ترس از خداوند تبارک و تعالی و ویژگی خاص و منحصربه‌فرد سردار حاج‌قاسم سلیمانی بود. 
رئیس مؤسسه فرهنگی- اسلامی اصیل عراق در ادامه به ویژگی‎های خاص سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی ویژگی‌های خاصی داشت که این ویژگی در کمتر کسی پیدا می‌شود. وضعیت خاص در منطقه باعث می‌شد سردار سلیمانی در مساله فلسطین، عراق، افغانستان و اخیرا مساله یمن حضور جدی داشته باشد. در این کتاب می‌خوانیم شخصی که چنین حضور جدی در کشورهای منطقه دارد چه روح لطیف و خدا ترسی داشته است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح قریشی در ادامه گفت: این کتاب تمام آنچه حاج‌قاسم سلیمانی بود را نشان نمی‌دهد اما بخش‌هایی دارد که گوشه‌هایی از روح و جان حاج‌قاسم را آنچنان که بوده است، عرضه کرده و به مخاطب نشان می‌دهد. 
در این برنامه محسن الجورانی، شاعر مشهور عراقی ابیاتی را به زبان عربی درباره مقام شامخ شهدای مقاومت قرائت کرد و در پایان نیز از کتاب زندگینامه خودنوشت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به زبان عربی، رونمایی شد. 

Page Generated in 0/0062 sec