printlogo


کد خبر: 234778تاریخ: 1400/3/30 00:00
اخبار

جزئیات بیمه ۱۰ هزار راننده تاکسی تهران
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزئیات بیمه رانندگان تاکسی جامانده را تشریح کرد. محمد روشنی با بیان اینکه از سال ۹۵ به بعد بیمه رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی از جمله رانندگان تاکسی متوقف شد، گفت: به‌رغم پیگیری‌های متعددی که انجام شده بود اما بیمه شدن رانندگان تاکسی نیز مانند سایر رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی متوقف شد. وی با بیان اینکه با تلاش مجلس و بویژه نیکزاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس چندین جلسه با مسؤولان سازمان تامین‌‌اجتماعی برگزار شد تا درباره وضعیت بیمه رانندگان تاکسی بویژه در شهر تهران رایزنی کنیم، افزود: خوشبختانه این رایزنی‌ها به نتیجه رسید و قرار شد با حذف رانندگان تاکسی غیرفعال، بیمه آنها جایگزین رانندگان فعال بدون بیمه شود. 
روشنی با بیان اینکه ۱۰ هزار راننده تاکسی فعال بیمه نیستند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای احصاشده، تا اسفند سال گذشته ۸۰۰۰ راننده تاکسی از گردونه تاکسیرانی خارج شدند که باید به مرور بیمه این ۸۰۰۰ نفر جایگزین شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰هزار راننده تاکسی چشم انتظار جایگزینی بیمه هستند، گفت: امروز لیست ۳۰۰۰ راننده تاکسی برای جایگزینی بیمه تحویل مسؤولان ذی‌ربط شد که امیدواریم هر چه زودتر بیمه این ۳۰۰۰ نفر جایگزین رانندگان بدون بیمه شود. 
***
اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانباز
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود. این سازمان در اطلاعیه‌ای افزود: آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰، صبح روز شنبه مورخ ۱۲ تیرماه در ۵۶ شهرستان برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته می‌شود، بنابراین متقاضیان باید پیش از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند. 
همچنین در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز چهارشنبه ۹ تیرماه برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. بنابراین متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین‌شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. 
***
کشف محموله سنگین قاچاق در آب‌های جنوبی کشور
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از موفقیت مرزبانان در کشف ۹۰۰ میلیارد ریال کالای سنگین قاچاق در بندر گناوه خبر داد. سردار «احمدعلی گودرزی» گفت: با هدف تأمین امنیت مرزهای کشور در ایام انتخابات، قرارگاه تاکتیکی مقداد فرماندهی مرزبانی ناجا به منظور رصد، کنترل و مدیریت مرزها آغاز به کار کرد و با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی این قرارگاه، مرزبانان پایگاه دریابانی گناوه موفق شدند یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را که به سمت آب‌های انحصاری جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت بود توقیف کنند. 
وی افزود: مرزبانان پس از توقیف شناور و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در بررسی‌ فنی از شناور مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل ۱۴هزار و ۶۴۳ هزار لوازم یدکی خودروی سنگین (کابین کامل، ترمولینگ، صندوق لوازم یدکی، صفحه کلاچ)، ۵ دستگاه دیزل ژنراتور با متعلقات، ظروف آزمایشگاهی و ۳۴ هزار و ۴۴۰ عدد اسباب‌بازی را که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف کردند. فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اقتدار مرزبانان در این عملیات و دستگیری ۷ قاچاقچی، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف‌شده ۹۰۰ میلیارد ریال برآورده شده که پس از گذراندن مراحل قانونی، تحویل مراجع ذی‌صلاح شد. سردار گودرزی خاطرنشان کرد: تلاش فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی در جهت مبارزه با اخلالگران اقتصادی با تمام توان ادامه دارد و با مخلان پدیده‌ شوم قاچاق برخورد قاطعانه خواهد شد. 
***
دستگیری عاملان انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اظهار کرد: عاملان انتشار تصاویر ادوار گذشته، تقطیع شده و اخبار کذب با هدف ایجاد ابهام در صندوق‌های رای انتخابات و تخریب چهره کاندیداها شناسایی و دستگیر شدند. 
سرهنگ رامین پاشایی ضمن تشریح این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی و دریافت شکوائیه‌های قضایی از سوی چند نفر از کاندیداهای میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای شهر و روستا مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع، شایعه علیه آنان و خانواده‌های‌شان و انتشار تصاویر شخصی و کاملا خصوصی و تقطیع تصاویر، موضوع جهت پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا ادامه داد: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مبنی بر اقدام سازمان‌یافته و کاملا هماهنگ جهت تخریب چهره برخی کاندیداها و ایجاد شک و شبهه در برگزاری صحیح انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی چند استان و شهرستان، بر اساس ادله‌ دیجیتال کشف شده تعداد ۳ نفر که با اقدامات مجرمانه مترصد دستیابی به اهداف شوم خود بودند، مورد شناسایی قرار گرفتند و طی یک عملیات پلیسی با اخذ حکم قضایی دستگیر شدند. 

Page Generated in 0/0053 sec