printlogo


کد خبر: 234911تاریخ: 1400/4/2 00:00
اخبار

آشوری از فدراسیون کاراته کنار می‌رود
پس از حواشی گسترده به دنبال اقدام رئیس فدراسیون کاراته در انتصاب محسن آشوری به عنوان نایب‌رئیس این فدراسیون، قرار است وی بزودی از سمت خود کنار برود. به گزارش ایسنا، پس از اقدام سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته در انتصاب محسن آشوری به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی این فدراسیون، سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در اعتراض به این تصمیم از سمت خود کناره‌گیری کرد و در تمرینات تیم ملی حاضر نشد. با توجه به حساس بودن شرایط تیم ملی کاراته در آستانه حضور در المپیک، مسؤولان کمیته ملی المپیک با هدف بازگشت هر چه زودتر آرامش به تیم ملی کاراته، بلافاصله وارد عمل شدند و جلسه‌ای را با مسؤولان فدراسیون کاراته در این رابطه برگزار کردند. در همین رابطه شنیده می‌شود یکی از نتایج جلسه لزوم کناره‌گیری هر چه سریع‌تر آشوری از نایب‌رئیسی فدراسیون کاراته بوده است. با این حساب باید در انتظار کنار رفتن آشوری و بازگشت هروی به تمرینات تیم ملی باشیم. 
***
تجمع استقلالی‌ها مقابل مجلس
عده‌ای از هواداران تیم فوتبال استقلال بار دیگر در اعتراض به شرایط این باشگاه تجمع کردند. تعدادی از هواداران تیم فوتبال استقلال برای چندمین بار در ماه‌های اخیر با حضور در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی با اعتراض به وضعیت مدیریتی این باشگاه، علیه مدیرعامل شعار دادند. هواداران اندکی که سه‌شنبه در میدان بهارستان تجمع کرده بودند، دست‌نوشته‌هایی در اعتراض به عملکرد مدیریتی باشگاه در دست داشتند و شعارهایی را علیه «مددی» سر می‌دادند. آنها خواستار برکناری مدیرعامل باشگاه هستند. در روزهای اخیر باشگاه استقلال درگیر حواشی مدیریتی زیادی است. اختلاف بین هیات‌مدیره و مدیرعامل و سرمربی و مدیرعامل در این باشگاه به‌گونه‌ای است که فرهاد مجیدی در روزهای اخیر بارها علیه شرایط تیم و باشگاه اظهارنظر کرده است. مجیدی در تازه‌ترین اظهارات خود با انتقاد از سخنان معاون وزیر ورزش گفته بود علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش نباید از جایگاه خود سوءاستفاده کند. پیش از این نیز البته معاون وزیر ورزش خطاب به فرهاد مجیدی تاکید کرده بود سرمربی استقلال نباید در مسائلی که به شرح وظایفش ارتباطی ندارد، دخالت کند. او مجیدی را تهدید به برخورد مطابق قراردادش کرده بود. هواداران استقلال نیز مدیرعامل باشگاه که از یک طرف با هیات‌مدیره و از سوی دیگر با سرمربی اختلاف دارد را عامل اصلی این وضعیت می‌دانند و در تجمع دیروز نیز برکناری او را خواستار شدند. 
***
اخراج سودان جنوبی از جام کشورهای عربی زنگ خطر برای ایران
اخراج تیم ملی فوتبال سودان جنوبی از مسابقات جام کشورهای عربی به دلیل ابتلای اعضای این تیم به ویروس کرونا قبل از شروع این جام می‌تواند زنگ خطری برای فوتبال ایران باشد. 
به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال سودان جنوبی یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی «جام عرب فیفا» بود که پیش از شروع بازی‌هایش، از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد. علت کنار گذاشتن سودان از مسابقات جام کشورهای عربی، مثبت شدن تست کرونای ۸ عضو این تیم بعد از ورود به کشور قطر، محل برگزاری این مسابقات عنوان شده است. کانال «فوتبال آسیایی» در این باره نوشت: «بعد از ۲ تست کرونا برای این گروه، یک مورد در فرودگاه بین‌المللی حمَد و بار دوم در هتل محل اقامت آنها، تست ۸ نفر قطعا ۲ بار مثبت شد و ۵ نفر دیگر نشانه‌هایی از وجود ویروس در بدن آنها وجود داشته. به علاوه، ۷ بازیکن دیگر به‌رغم اینکه تست آنها منفی شده بود، به دلیل تماس نزدیک با هم‌تیمی‌های خود در حین سفر، بنا بر مقررات وزارت بهداشت قطر می‌باید به قرنطینه می‌رفتند. با این حساب ۱۹ بازیکن تیم ملی سودان جنوبی به مکانی مختص قرنطینه مبتلایان برای ۲ هفته منتقل شدند تا تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار گیرند». این موضوع می‌تواند به مثابه زنگ خطری برای فوتبال ایران یا هر کشور دیگری برای حضور در مسابقات بین‌المللی باشد. در ماه‌های پیش رو، مسابقات مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی برگزار می‌شود و کوچک‌ترین اهمال در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به اتفاقاتی شود که تیم ملی بدون برگزاری مسابقه، بازنده شود. علاوه بر این مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در پیش است و استقلال، پرسپولیس و تراکتور باید به ترتیب به مصاف الهلال عربستان، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان بروند.

Page Generated in 0/0070 sec