printlogo


کد خبر: 234929تاریخ: 1400/4/2 00:00
برنامه قطعی برق استان تهران در تیرماه اعلام شد
کشف یک مرکز استخراج رمز ارز با ۷ هزار دستگاه ماینر

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران برنامه قطعی برق در ۱۶ شهرستان این استان را برای اطلاع شهروندان در یکم تیرماه اعلام کرد. براساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، مشترکان در استان تهران برای اطلاع از برنامه خاموشی، می‌توانند با جست‌وجوی نام منطقه و آدرس، از بازه زمانی خاموشی احتمالی روزانه خود مطلع شوند. این اعلام حاکی است: همچنین مشترکان می‌توانند شناسه خاموشی مربوط به اشتراک خود را به خاطر سپرده و پس از آن در آینده با جست‌وجوی شناسه خاموشی مربوط، سریع‌تر بازه زمانی خاموشی خود را پیدا کنند. 
همچنین دیروز یک مرکز استخراج رمزارز غیرقانونی توسط نیروی انتظامی کشف شد. با وجود اینکه مراکز استخراج رمزارز بهانه‌ای برای توانیر جهت قطع برق است اما برخورد با مراکز استخراج غیرقانونی می‌تواند تا حدودی در تأمین برق کمک کند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره اعلام کرد: یک مزرعه رمزارز بالغ بر ۷ هزار ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در غرب تهران کشف شد. سردار حسین رحیمی بیان داشت: با تلاش پلیس پیشگیری تهران با همکاری سازمان برق تهران این مراکز استخراج در یک کارخانه متروکه در غرب تهران کشف شد. 
مقام ارشد انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه در این عملیات بالغ بر 7 هزار ماینر کشف شد که بنا بر اعلام کارشناسان برق حدود 04/0 درصد برق کشور برای فعالیت این ماینرها لازم است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این ماینرهای نصب شده و تعدادی دیگر در حال نصب بود.  به گفته وی، این مزرعه بزرگ‌ترین مرکز استخراجی بوده که پلیس در روزهای اخیر کشف کرده است.
رحیمی با اشاره به اجرای این طرح در ۴۸ ساعت گذشته گفت: گشت‌های پلیس در این باره ادامه دارد و تاکنون حدود ۳ هزار مورد دستگاه ماینر در جاهای دیگر پایتخت طی عملیات‌های ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است. 
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح گسترده درباره جمع‌آوری مزارع استخراج رمزارزها، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از حدود ۵۰ نقطه بازدید شده که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مورد هم همین مزرعه بوده است.  وی تاکید کرد: مزرعه مذکور تاثیر بسیاری بر کمبود برق تهران داشت.  البته بیان این نکته ضروری است که کشف مراکز استخراج رمزارز احتیاج به رفتارهای پلیسی ندارد و ادارات توانیر با بررسی نحوه مصرف مشترکان براحتی می‌توانند اقدام به شناسایی و کشف مراکز استخراج کنند. 
 

Page Generated in 0/0057 sec