printlogo


کد خبر: 234935تاریخ: 1400/4/2 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت فرزند علیرضا محجوب
رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت فرزند آقای علیرضا محجوب را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای علیرضا محجوب
درگذشت فرزند عزیزتان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم. امید است که این داغ سنگین موجب توجه فیض و رحمت الهی به همه‌ شما باشد. برای آن مرحوم از خداوند مغفرت و رحمت مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای/ 1 تیر 1400
***
پیروزی رئیسی، زمینه‌ساز همکاری مجلس و دولت است
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پیروزی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی را مکمل مجلس یازدهم دانست و نوشت: «این پیروزی زمینه‌ساز همکاری مثبت و هم‌افزایی سازنده مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم است». غلامعلی حدادعادل که به مناسبت انتخابات ۲۸ خرداد بیانیه‌ای با عنوان «فردا روز دیگری است» صادر کرد، با بیان اینکه انتخابات 28 خرداد 1400 را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، نوشت: روح سیاسی حاکم بر حضور مردم در انتخابات اخیر «مطالبه جدی مردم برای تغییر و تحول» بود و این حقیقت در مواضع و بیانات همه نامزدها در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی نیز آشکار بود. مردم خواهان کارآمدی بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض و گسترش عدالت بودند و هستند؛ و از رئیس‌جمهوری که با اراده خود انتخاب کرده‌اند انتظار دارند نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان اهتمام بلیغ داشته باشد. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که نهادی برخاسته از تجربه سیاسی و اجتماعی 42 ساله پس از انقلاب و مخصوصا تجربه‌های چند سال اخیر است، خدا را شاکر است که توانسته با پشتیبانی از نامزدی آیت‌الله رئیسی و تلاش برای پیروزی ایشان به وظیفه دینی، ملی و سیاسی خود عمل کند. شورای ائتلاف پیروزی آیت‌الله رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینه همکاری مثبت و هم‌افزایی سازنده مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند. 
***
حرکت‌های موازی جوانان جبهه انقلاب باید یکپارچه شود
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار مجازی با جمعی از فعالان انقلابی شهرستان لارستان استان فارس گفت: جوانان دغدغه‌مند و کارشناس در هر جای ممکن با هم‌افزایی با یکدیگر می‌توانند الگوی دولت سایه را در شهر و روستای خود ادامه بدهند و در این مسیر نباید معطل بمانند. وی افزود: حرکت‌های موازی جوانان جبهه انقلاب در ایام انتخابات باید یکپارچه شود و همه با هم برای پیشرفت و جهش کشور تلاش کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید بر سر موضوعات گذشته معطل ماند، حرکت باید رو به جلو، جمعی، نتیجه‌مند و برای رفع مشکلات مردم صورت بگیرد. از ظرفیت ادارات دولتی، نمایندگان مجلس و... استفاده کنید تا ان‌شاءالله در 4 سال آینده بتوانیم پیشرفت واقعی در کشور را شاهد باشیم. جلیلی در رابطه با فعالیت‌های دولت سایه، خاطرنشان کرد: ویژگی یک‌ماهه اخیر این بود که دولت سایه تبیین و به همت جوانان در شهرهای مختلف به یک حرکت اجتماعی تبدیل شد. وی افزود: این حرکت اجتماعی زمانی ادامه خواهد یافت که جوانان شهرها و روستاها و مناطق مختلف کشور سایه به سایه روند کشور را دنبال کنند و در حد وسع خود بر آن تأثیر بگذارند. نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جوانان انقلابی در مناطق مختلف کشور، گفت: این حرکت‌ها اگر ادامه پیدا کند و شما جوانان در مناطق و محلات خود پیگیر مشکلات مردم باشید، شیرینی آن چشیده خواهد شد.  
***
سفیر جدید انگلستان در تهران کیست؟
مأمور امنیتی انگلیسی با پوشش دیپلماتیک در راه تهران
وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «سایمون شرکلیف» به ‌عنوان سفیر جدید این کشور در ایران معرفی‌ شده است. به گزارش مشرق، سفیر جدید انگلیس در ایران پیش از آنکه سابقه دیپلماتیک داشته باشد، یک مأمور امنیتی کارکشته است که سابقه مدیریت در بخش امنیت ملی وزارت خارجه بریتانیا را در کارنامه دارد. سایمون شرکلیف فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج است که در یمن، نیجریه، کابل، واشنگتن و بغداد نیز سابقه کار دارد. وی همچنین مسؤول بخش مبارزه با تروریسم وزارت خارجه بریتانیا در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بوده و بعد از آن هم به‌ عنوان معاون نمایندگی سفارت انگلیس در نیجریه فعالیت کرده است. نکته قابل‌ تأمل اینکه دوره مأموریت شرکلیف در نیجریه نقطه اوج فعالیت‌های گروه تروریستی بوکوحرام نیز محسوب می‌شود. در آن روزها این گروه شورشی- سلفی دست به کشتار و گروگانگیری‌های سریالی در شهرهای مختلف کشور نیجریه می‌زد. آخرین مأموریت شرکلیف به مدت یک سال، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یمن بوده است. در این تاریخ انگلیسی‌ها برای نخستین‌بار به ‌صورت مستقیم در موقعیت میدانی جنگ یمن حاضر شده و البته ضربات و خسارات شدیدی نیز از مقاومت خوردند. اخیرا یک منبع در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن در گزارشی اعلام کرده است بریتانیا در سال ۲۰۱۷ به شکل مستقیم در جنگ یمن نقش داشته و تجهیزات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را اداره کرده همچنین علاوه بر خدمات مستشاری در جبهه‌های شمالی، بخش زیادی از انواع سلاح‌های عربستان توسط انگلیسی‌ها تأمین ‌شده است. سایمون شرکلیف چهره امنیتی انگلیس با پوشش دیپلماتیک از سال ۱۹۹۸ به وزارت خارجه بریتانیا پیوسته است؛ او قرار است جای سفیر پرحاشیه «رابرت مک‌ایر» را در ایران بگیرد.

Page Generated in 0/0056 sec