printlogo


کد خبر: 234936تاریخ: 1400/4/2 00:00
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی تأکید کرد
همه توانمندی ها را به‌کار می‌گیریم

گروه سیاسی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در دیدار با سیدابراهیم رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در ادامه دیدارهای مسؤولان عالی‌رتبه با رئیس‌جمهور منتخب، روز گذشته جمعی از فرماندهان نظامی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و معاون اول رئیس‌جمهور با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌وگو کردند. 
سرلشکر محمد باقری همراه با جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری بر آمادگی نیروهای مسلح برای کمک به دولت جدید و ارتقای توانمندی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری ایران قوی تأکید کردند. رئیسی نیز در این دیدار از ابراز محبت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با به‌کارگیری همه توانمندی‌های موجود در کشور، شرایطی بهتر از گذشته در انتظار مردم ایران باشد. گفتنی است پیش از این نیز فرمانده کل سپاه پاسداران و اعضای شورای فرماندهی سپاه و همچنین فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو در دیدارهای جداگانه با حضور در دفتر حجت‌الاسلام رئیسی، انتخاب او از جانب ملت را تبریک گفتند. حجت‌‎الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز صبح روز گذشته با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیدار کرد. وی در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، برای وی و دولت آینده آرزوی موفقیت کرد. رئیس‌جمهور منتخب نیز در این دیدار از ابراز محبت رئیس دفتر مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد. 
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دیدار کرد. وی در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری 28 خرداد 1400، برای ایشان و همکارانش در دولت سیزدهم آرزوی موفقیت کرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نیز در این دیدار از ابراز تبریک معاون اول رئیس‌جمهور تقدیر کرد. 
 
* ادامه تبریک مقامات خارجی به رئیسی
پیام‌ها و تماس‌های مقامات دیگر کشورها با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز گذشته نیز ادامه داشت. اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز گذشته در تماسی با رئیسی، ضمن تبریک انتخاب وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، روابط دوستانه ۲ کشور را دیرینه خواند و خواستار گسترش همکاری‌های ۲ کشور شد. رئیسی نیز در این تماس تلفنی با تقدیر از پیام تبریک رئیس‌جمهور افغانستان، دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای دولت جدید را بر ۲ پایه «امنیت جمعی» و «همگرایی اقتصادی» عنوان کرد و گفت: بر این اساس روابط دیرینه ۲ ملت دوست و برادر ایران و افغانستان بیش از پیش تعمیق می‌شود. «عبدالمجید تبون» نیز رئیس‌جمهور الجزایر پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایران را تبریک گفت. حساب توئیتری ریاست‌جمهوری الجزایر نوشت: «عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر امروز (دوشنبه) به سیدابراهیم رئیسی به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت».
«کیم جونگ اون»‌ رهبر کره‌شمالی هم با ارسال پیامی به منتخب ملت ایران نوشت: «من به نیابت از دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، تبریکات گرم خود به مناسبت برگزیده‌شدن جنابعالی به ‌عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌دارم». کیم همچنین افزود: «این فرصت را مغتنم می‌دانم تا باور خود را مبنی بر اینکه همکاری و روابط دوستانه بین کشورهای‌مان بیش از گذشته گسترش و توسعه خواهد یافت، اعلام کنم و برای جنابعالی در مسؤولیت خود در دفاع از حاکمیت ملی و ساخت ایرانی قوی آرزوی موفقیت دارم». 
کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از ارسال پیام کتبی «محمد سانوسی بارکیندو» دبیرکل اوپک به حجت‌الاسلام رئیسی در پی پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. در بخشی از این پیام آمده است: با انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور، مردم بزرگ ایران خدمات طولانی جنابعالی و تعهد شما به رفاه کشورتان را به رسمیت شناختند. بارکیندو همچنین با اشاره به جایگاه والای ایران در اوپک، احساسات عمیق خود نسبت به مردم بزرگ ایران را ابراز کرد و نوشت: مردم کشور شما در سراسر جهان به خاطر فرهنگ، میراث و سنت‌های غنی خود مورد احترام و تحسین هستند. 
«حمدو بوهاری» رئیس‌جمهور نیجریه، «شیخ الاسلام‌الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز و «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق هم در پیام‌های جداگانه به رئیسی، انتخاب وی از سوی ملت ایران را تبریک گفتند.

Page Generated in 0/0058 sec