printlogo


کد خبر: 235675تاریخ: 1400/4/20 00:00
اخبار

قدردانی کرزی از میزبانی ایران از مذاکرات بین‌الافغانی
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از برگزاری نشست میان هیأت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در تهران تمجید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه افغانستان تایمز، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از نشست اخیر میان هیأت‌های دولت این کشور و طالبان که در تهران برگزار شد، استقبال کرده و گفته این رخداد، «گامی موثر در راستای صلح در این کشور[افغانستان] است». کرزی در ادامه از بیانیه مشترک ۲ طرف که در آن تداوم جنگ یک تهدید برای امنیت افغانستان تلقی شده بود و بیان کرده بودند تمام تلاش‌ها باید بر یافتن راهکاری صلح‌آمیز و سیاسی متمرکز شود، استقبال کرد. او همچنین از ایران به خاطر تلاش‌هایش برای برگزاری و میزبانی این نشست قدردانی و ابراز امیدواری کرد ۲ طرف گام‌های جدی‌تر و موثرتری برای موفقیت روند صلح بردارند. ناجیا انوری، سخنگوی وزارت صلح افغانستان نیز از برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی در تهران تمجید کرد. او در این باره گفت: هدف این نشست ایجاد زمینه اعتماد برای روابط دوجانبه نزدیک‌تر میان مذاکره‌کنندگان افغانستان و طالبان است. انوری ادامه داد که ملت افغانستان خواستار سرعت یافتن مذاکرات و نتیجه‌بخش بودن آن هستند. 
***
سرلشکر موسوی:
ارتش با قاطعیت مقابل دشمن می‌ایستد
فرمانده کل ارتش در بازدید از گروه ۴۱۱ مهندسی نزاجا تاکید کرد: ارتش با قاطعیت و اقتدار در مقابل دشمن می‌ایستد. به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در گروه 411 مهندسی پیامبر اعظم(ص) نیروی زمینی ارتش در بروجرد، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد. وی خاطرنشان کرد: امروز ارتش، ارزش‌ها و خصوصیات خوب و والایی دارد که قابل بیان است و یکی از آنها حضور بموقع در صحنه است. وقتی قرار است پای نظام بایستد و تودهنی به دشمن بزند، حضور پیدا می‌کند و یکی از این صحنه‌ها، حضور گسترده کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری بود که قریب به 78 درصد در این اقدام ارزشمند شرکت کردند. سرلشکر موسوی، ارتش را مصداق بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» دانست و گفت: ارتشی که با قاطعیت و اقتدار در مقابل دشمن می‌ایستد، طاقت دیدن گریه یک دختر بچه را ندارد و فورا به کمک او می‌شتابد. امروز بحمدالله با برنامه‌ریزی و همت فرماندهان و کارکنان خدوم ارتش، تلاش خوبی برای رفع دغدغه‌های مردم سیستان‌و‌بلوچستان در حال انجام است. 
***
ابلاغ پیام قالیباف به رئیس مجلس سوریه
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیام دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای سوری‌اش خود در سفر گروه دوستی ایران به سوریه ابلاغ و بر توسعه روابط پارلمانی ۲ کشور تاکید شد. عباس گلرو در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سوریه، اظهار داشت: در این سفر با مقامات سوری از جمله نخست‌وزیر، مشاور ارشد رئیس‌جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس مردمی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت‌وگوهای سازنده و خوبی در چارچوب اهداف پارلمانی داشتیم. نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، با اشاره به حضور هیات ایرانی در مراسم تشییع مرحوم احمد جبرئیل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، گفت: یکی از برنامه‌های گروه اعزامی دیدار با گروه‌های فلسطینی بود که مصادف شد با درگذشت آقای احمد جبرئیل و ما با شرکت در مراسم تشییع ایشان با فرزندان و اعضای خانواده وی دیدار کرده و پیام دوستی و همبستگی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را به ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت ابلاغ کردیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که بر اساس توافق میان رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و سوریه، مسؤولیت این گروه‌ها با بالاترین مقامات پارلمانی است و آقای دکتر قالیباف نیز ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه را بر عهده دارند، پیام ایشان را به همتای سوری ابلاغ و بر توسعه روابط پارلمانی تاکید کردیم و اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تبادل سفرها در سطح عالی‌ترین مقام پارلمانی به رئیس مجلس سوریه اعلام شد. 
***
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:
آماده حمایت از دولت سیزدهم هستیم
دریادار فدوی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره به دولت‌ها کمک کرده است، گفت: با تمام ظرفیت‌های خود آماده حمایت از دولت منتخب هستیم. 
‌به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در مقابله با ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: سپاه پاسداران همواره در خدمت‌رسانی به دولت‌ها، پای کار بوده و حتی در مواقعی هم مورد بی‌مهری قرار گرفته است اما هیچ‌گاه دولت‌های منتخب مردم را رها نکرده و هر زمان که نیاز بوده به دولتمردان جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم کمک کرده است. وی در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام ظرفیت‌هایش آماده کمک‌رسانی به دولت انقلابی منتخب مردم است، گفت: حتی در موضوعات جدید و در راستای برطرف کردن نیاز‌های ضروری مردم که به واسطه خباثت دشمنان و تحریم‌های ناجوانمردانه جلوی آن گرفته شده است، ما آماده کمک‌رسانی و حمایت از دولت در جهت برطرف شدن این نیاز‌ها هستیم. جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز کشور ما به آن دچار شده است در شأن ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی نیست و حل‌و‌فصل کردن این مشکلات قطعا در اولویت است و ان‌شاءالله با مستقر شدن دولت حجت‌‎الاسلام رئیسی این مشکلات برطرف خواهد شد؛ البته سپاه با توان و ظرفیت حداکثری پشتیبان دولت منتخب در راستای برطرف شدن مشکلات خواهد بود. 

Page Generated in 0/0112 sec