printlogo


کد خبر: 236071تاریخ: 1400/5/2 00:00
اخبار

زالاوا به ونیز می‌رود
جشنواره فیلم ونیز اسامی فیلم‌های حاضر در بخش هفته منتقدان ونیز ۲۰۲۱ را اعلام کرد و از «زالاوا» ساخته ارسلان امیری به عنوان یکی از فیلم‌های حاضر در این بخش نام برد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هفته منتقدان ونیز با نمایش فیلم «کارمالینک» ساخته جیک واچل، کارگردان آمریکایی کارش را شروع می‌کند و «زالاوا» ساخته ارسلان امیری یکی از فیلم‌های این بخش خواهد بود. در فهرست فیلم‌های این بخش از ۹ فیلم بین‌المللی یاد شده که همه آنها نخستین اکران بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند و ۷ فیلم از این میان در بخش رقابتی قرار دارند. زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است و نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام و هدی زین‌العابدین از جمله بازیگران آن هستند. فیلم‌های بخش اصلی رقابتی جشنواره ونیز هم ۲۶ جولای معرفی می‌شوند. هفتاد‌و‌هشتمین دوره جشنواره ونیز یکم تا ۱۱ سپتامبر برگزار می‌شود. 
***
تشییع پیکر حجت‌الاسلام فرج‌نژاد و خانواده‌اش در یزد
پیکر حجت‌الاسلام محمدحسین فرج‌نژاد، محقق فاضل و پژوهشگر انقلابی و اعضای خانواده وی در یزد تشییع شد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام محمدحسین فرج‌نژاد یکی از محققان، پژوهشگران و عناصر مؤثر انقلابی یزد بود که بر اثر سانحه تصادف در قم به همراه همسر و ۳ فرزندش جان خود را از دست داد. پیکر وی پس از انتقال به زادگاهش یزد، مورد استقبال مردم وفادار این دیار قرار گرفت و صبح دیروز توسط آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در میدان تکیه امیرچخماق یزد و در جوار مزار 8 شهید گمنام بر پیکر وی نماز اقامه شد. پیکر آن مرحوم با حضور نیروهای انقلابی و مردم مؤمن و متدین یزد تا آرامگاه ابدی وی تشییع شد. وی از فعالان برجسته فضای مجازی بود و مطالعات مستمر و عمیقی بر جریان صهیونیسم داشت و یکی از افراد صاحب‌نظر در این زمینه بود. تحقیقات وی به قدری گسترده و همه‌جانبه بود که او حتی به زبان عبری مسلط شده بود و در بسیاری از همایش‌های ملی و بین‌المللی که با موضوع صهیونیسم‌، فلسطین و رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شد، از سخنرانان اصلی و اثرگذار بود. 
***
پیرغلام اردبیلی درگذشت
پیرغلام حسینی «حاج‌یوسف حسین‌پور» از مداحان پیشکسوت شهر دارالارشاد اردبیل در ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، حاج‌یوسف حسین‌پور، پیرغلام و از مداحان پیشکسوت دارالارشاد اردبیل شامگاه پنجشنبه دار فانی را وداع گفت. وی سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در یک خانواده مذهبی در محله معجز اردبیل دیده به جهان گشود و به‌خاطر داشتن صدا و لحن زیبا و تسلط بر شعر و آهنگ‌های مرثیه، از ۸ سالگی در مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه، اجراهای بی‌نظیر و تاثیرگذاری داشت. در کارنامه مداحی۶۰ ساله حاج‌یوسف، نوحه‌خوانی در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستجات عزاداری محلات اردبیل و دیگر شهرهای آذری‌زبان به چشم می‌خورد. آن مرحوم انس و الفتی عمیق با شعرای بزرگ آیینی اردبیل از جمله مرحوم استاد انور اردبیلی و مرحوم استاد معنوی اردبیلی داشت و در اجراهایش بیشتر از اشعار آنان استفاده می‌کرد. بر اساس نظر اساتید نوحه‌خوانی، بی‌گمان حاج‌یوسف را باید از معدود دوبیتی‌خوانان مسلط، قدر و تاثیر‌گذار تاریخ نوحه‌خوانی اردبیل به شمار آورد.  
***
تمدید ۲ بخش جشنواره قصه‌گویی
بخش‌های «پادکست» و «قصه ۹۰ ثانیه» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمدید شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شامل 5 بخش‌ «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» (۹۰ ثانیه) و «پادکست» است که بخش «پادکست» تا ۵ مرداد و بخش «قصه ۹۰ ثانیه» این دوره از جشنواره تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ تمدید شد. بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) در حال برگزاری است. 
***
چاپ هشتم کتاب مسیح اسلام
کتاب «مسیح اسلام» نوشته علی قهرمانی که برای مسابقه کتابخوانی غدیرانه معرفی شده، توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «مسیح اسلام» نوشته علی قهرمانی که برای مسابقه کتابخوانی غدیرانه معرفی شده، بتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسیده است. این‌ کتاب دربر گیرنده داستان‌هایی کوتاه از فضایل امام علی(ع) در منابع اهل سنت است که چند روز پیش به چاپ رسید و طی ۱۰ روز به چاپ هشتم رسیده است. نویسنده کتاب برای نوشتن آن، بیش از ۳۰۰ منبع تاریخی و حدیثی اهل سنت را مطالعه و بررسی کرده است. «مسیح اسلام» دومین کتابی است که علی قهرمانی با همکاری انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌کند. کتاب پیشین این ‌نویسنده با این ‌ناشر با نام «فاطمه علی است» منتشر شد. مسابقه غدیرانه با محوریت ۲ کتاب «مسیح اسلام» و «قهرمان غدیر» و همکاری موسسه کتاب رسان، انتشارات کتاب جمکران، خیریه زیارت و نشر جمال در ایام غدیر برگزار می‌شود. چاپ هشتم این ‌کتاب با ۲۰۰ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0136 sec