printlogo


کد خبر: 236095تاریخ: 1400/5/2 00:00
اخبار

مجلس بزودی به تخلفات شهردار تهران رسیدگی می‌کند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی به گزارشاتی از تخلفات گسترده در ‎شهرداری تهران در دوره ‎حناچی اشاره کرد. احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت: روزانه گزارشات زیادی از تخلفات گسترده در ‎شهرداری تهران در دوره ‎حناچی به دفتر اینجانب می‌رسد. از مباحث مالی، قراردادها، نحوه به‌کارگیری نیروها گرفته تا واگذاری‌ها و حوزه حمل‌و‌نقل و... ان‌شاءالله مجلس بزودی به نحو مقتضی به تخلفات ایشان و تیم تحت مدیریت‌شان ورود خواهد کرد. 
***
قرنطینه 184 نفر در مبادی مرزی
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از غربالگری 478 هزار نفر در طرح پایش و کنترل بهداشتی در مبادی مرزی کشور خبر داد. به گزارش فارس، محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفند 99 آغاز شده و تا روز 31 تیرماه 478 هزار و 24 نفر از مسافران، کنترل و غربالگری شده و 184 مسافر مشکوک به بیماری کرونا نیز قرنطینه شده‌اند. وی افزود: در این مدت 67 هزار و 423 مورد تست فوری و 47 هزار و 673 تست «پی‌سی‌آر» از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است. قوسیان‌مقدم گفت: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در حال اجراست. 
***
پیش بینی رگبار پراکنده در برخی استان‌ها
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه ۲ مرداد و یکشنبه ۳ مرداد در استان‌های هرمزگان، فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی وقوع رگبار و رعد‌و‌برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان از بارش پراکنده در روز دوشنبه ۴ مرداد در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و بوشهر خبر داد و گفت: سه‌شنبه ۵ مرداد این شرایط برای اردبیل، ارتفاعات گیلان و مازندران برقرار خواهد بود. وی ادامه داد: تا روز یکشنبه ۳ مرداد دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی پایتخت را طی روزها آتی پیش‌بینی کرد و گفت: شنبه دمای هوای تهران بین ۴۰ تا ۲۹ درجه سانتیگراد و یکشنبه بین ۳۹ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. 
***
کاهش 5/2 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از کاهش 5/2 درصدی نرخ بیکاری در استان تهران در بهار سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد. حشمت‌الله عسگری در تشریح تداوم کاهش نرخ بیکاری در استان تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران علاوه بر کاهش در ۲ سال گذشته، در بهار سال جاری نیز کاهش محسوسی پیدا کرده است؛ به این ترتیب در بهار سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کاهش 5/2 درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد. وی افزود: بر اساس آمار منتشرشده توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان تهران در بهار ۱۴۰۰ به میزان 3/6 درصد اعلام شده است که این نرخ در بهار ۱۳۹۹ معادل 8/8 درصد بوده است. به عبارتی نرخ بیکاری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/2 درصد کاهش یافته است و بعد از همدان در بین استان‌های کشور پایین‌ترین نرخ بیکاری را تجربه کرده است. عسگری در پایان گفت: این کاهش نرخ بیکاری در استان در کنار افزایش 4/0 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان حاصل شده و نرخ بیکاری کل کشور در بهار سال جاری 8/8 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است. 
***
انتقال هوایی قلب اهدایی از رشت به تهران
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی با موفقیت انجام شد. دکتر مهدی شادنوش گفت: صبح امروز جمعه (‌اول مرداد) اهدای قلب قهرمان ۳۴ ساله اهل شهر رشت که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به گیرنده ۴۹ ساله در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود صورت گرفت. وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان پورسینای رشت انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد. شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی رشت و تهران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز، قلب اهدایی با جت به تهران انتقال داده شد. وی افزود: این عضو در بیمارستان امام خمینی‌(ره) با موفقیت به بیمار ۴۹ ساله پیوند شده و حیات دوباره‌ای به او بخشید. شادنوش گفت: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده، پیوند قلب این عزیز در بیمارستان امام خمینی‌(ره) تهران انجام و کبد و کلیه‌ها در رشت پیوند شد تا نجات‌بخش جان دیگر هموطنان‌مان باشد. وی در پایان تاکید کرد: با تمام شرایط سخت و دشوار روزهای کرونا، با تلاش شبانه‌روزی همکارانم، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود تا زندگی را به بیماران نیازمند و رنجور بازگردانیم. 

Page Generated in 0/0209 sec