printlogo


کد خبر: 236105تاریخ: 1400/5/2 00:00
روایت دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین از سفرهای منطقه‌ای سردار قاآنی در خلال نبرد سیف‌القدس
فرمانده نبرد قدس

گروه سیاسی: «طلال ناجی» دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل» (الجبهه الشعبیه لتحریر فلسطین - القیاده العامه) با تمجید از سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، تأکید کرد او در همان مسیر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حرکت می‌کند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ناجی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، ضمن تمجید از شخصیت سردار قاآنی، وی را شخصی «اهل محبت، پیگیر، فروتن، مصمم و دارای اعتماد به نفس بالا» توصیف کرد و با بیان اینکه «برای حمایت از همه گروه‌های فلسطینی تلاش دارد»، گفت: «اولین بار که با وی ملاقات کردم، او را همان فرمانده [قاسم سلیمانی] یافتم که همان مسیر سپهبد قاسم سلیمانی را با هدایت‌های حضرت امام القائد [رهبر انقلاب اسلامی] ادامه می‌دهد».
ناجی در این گفت‌وگو با اشاره به نبرد اخیر غزه (سیف‌القدس)‌ گفت: «ایشان خودش خیلی برای توسعه گروه‌های فلسطینی در خاک اشغالی بویژه در نوار غزه تلاش دارد و خوب است اینجا اشاره کنم که در خلال نبرد سیف‌‌القدس سفرهایی در منطقه داشت تا شخصا روی روند نبرد اشراف داشته باشد. همچنین با شماری از برادران ذی‌ربط فلسطینی هم دیدار کرد تا شخصا سیر ایستادگی مردم و مقابله گرو‌ه‌های فلسطینی با دشمن را تحت نظر داشته باشد».
 
* دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه با مراجع عظام تقلید
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، پنجشنبه 31 تیر 1400 در سفری از پیش اعلام نشده و یک‌روزه به قم با مراجع عظام تقلید، مدیر حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت علیهم‌السلام، دیدار و گفت‌وگو کرد. سردار قاآنی در دیدار با حضرات آیات عظام نوری‌‌همدانی، سبحانی، مکارم‌شیرازی، علوی‌گرگانی و دیگر مراجع عظام تقلید و همچنین آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله ‌علیها و آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و نیز اعضای جامعه مدرسین، گزارشی از آخرین تحولات منطقه و وضعیت محور مقاومت ارائه داد. علمای برجسته و اعضای جامعه مدرسین و مراجع عظام تقلید نیز در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از تلاش‌های رزمندگان بدون مرز در منطقه و محور مقاومت تقدیر و در سخنانی بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عرصه بین‌الملل تاکید کردند. 
***
    حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در رژه دریایی ارتش روسیه   
امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، امروز جهت حضور و شرکت در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش روسیه و به دعوت وزیر دفاع روسیه عازم سنت پترزبورگ خواهد شد. بر این اساس، چنانچه برنامه‌های پیش‌بینی شده روسیه با برنامه‌های ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران تطبیق داشته باشد، ناوشکن تمام ایرانی سهند در رژه روز دریایی ارتش روسیه که به مناسبت سیصد‌‌و‌بیست‌و‌پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان نظامی این کشور قرار است یکشنبه سوم مردادماه (فردا) در «نوا ریور» در سنت‌پترزبورگ برگزار شود، شرکت خواهد کرد. لازم به ذکر است ناوبندر مکران که در قالب ناوگروه هفتادوپنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است به دلیل محدودیت‌های محل رژه دریایی از جمله عمق کم و بزرگی این یگان شناور، در ابتدای کانال ولگا توقف خواهد داشت و در همان محل به مراسم خواهد پیوست.

Page Generated in 0/0071 sec