printlogo


کد خبر: 236205تاریخ: 1400/5/5 00:00
حجت اشرف‌زاده نغمه‌های تهران را می‌خواند
آغاز دوباره کنسرت آنلاین

کنسرت آنلاین «نغمه‌های تهران» با همکاری ارکستر ملی «نیایش»، با اجرای ویژه‌ای از حجت اشرف‌زاده با همراهی ۲ خواننده جدید روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، این کنسرت یادواره‌ای از استاد مجید وفادار، آهنگساز بنام ایرانی در نیمه اول قرن گذشته است که آهنگ‌ها و عاشقانه‌های بسیاری درباره تهران و مضامین مختلف دیگر ساخته است. بسیاری از ساخته‌های وی در میان عموم مردم زمزمه و با صدای خواننده‌های مشهوری چون همایون شجریان، محمد معتمدی، علی زند‌وکیلی و... بازخوانی شده است. 
در استقبال از قرن جدید و در سالی که با نام «تهران» نامگذاری شده است، کنسرت «نغمه‌های تهران» توسط ارکستر «نیایش» به سرپرستی علیرضا امینی، از هنرمندان برجسته موسیقی کشور، در عید مبارک غدیر خم 7 مردادماه و به یاد استاد مجید وفادار و همچنین استاد محمد سریر که اثری خاطره‌انگیز با عنوان تهران -که همه این اثر را با صدای استاد مرحوم محمد نوری به یاد دارند-دارد، اجرا می‌شود. 
تنظیم و پارتیتوراسیون قطعات برای این اجرا توسط ایمان ملکی انجام شده است و ارکستر توسط وحید وفایی رهبری می‌شود. حجت اشرف‌زاده در حاشیه تمرین روز گذشته‌اش، در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «در شرایط فعلی که کرونا در کشور همه‌گیر شده است و بسیاری از هنرمندان بویژه اهالی موسیقی خانه‌نشین شده‌اند، انجام اینگونه فعالیت‌ها هم حال شهروندان را بهتر می‌کند و هم حال اهالی موسیقی را». وی همچنین گفت: آثاری که من در این کنسرت اجرا می‌کنم، از آثار ماندگار و خاطره‌انگیز بسیاری از مردم شهر است که در ذهن مردم بویژه شهروندان تهرانی ماندگار است و عاشقانه‌های بسیاری را برای مردم این شهر رقم ‌زده است. چه خوب است که نسل امروز نیز با این آثار آشنا شوند و اینگونه جوانان نسل امروز با جوانان گذشته پیوند بخورند. 

Page Generated in 0/0121 sec