printlogo


کد خبر: 236218تاریخ: 1400/5/5 00:00
اخبار

آزادی میزبان تیم ‌ملی فوتبال شد
فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد ورزشگاه آزادی میزبان بازی‌های تیم ‌ملی کشورمان در انتخابی جام‌جهانی می‌شود. فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در بخش اعلام زمان‌بندی بازی‌های تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان معرفی کرد تا درخواست فدراسیون برای میزبانی از بازی‌ها در این ورزشگاه پذیرفته شود. همچنین فیفا ورزشگاه‌های زعبیل دوبی، القویسمه (ملک عبدالله ثانی) اردن، جام‌جهانی سئول و مونیسیپال بیروت را به ترتیب به عنوان میزبان‌های تیم‌های ملی امارات، سوریه، کره‌جنوبی و لبنان معرفی کرد. اولین دیدار شاگردان اسکوچیچ با سوریه 11 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. عراق تنها تیمی است که تاکنون در گروه ایران میزبانی‌اش مشخص نشده و باید طبق حکم فیفا یک کشور ثالث را به دلیل شرایط امنیتی و کرونا انتخاب کند. 
***
رکوردشکنی بالسینی در المپیک توکیو 
نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر پروانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ رکورد خود را بهبود بخشید. در سومین روز بازی‌های المپیک توکیو «متین بالسینی» تنها نماینده شنای ایران در المپیک توکیو در ماده ۲۰۰ متر پروانه به آب زد. او در دسته اول در کنار شناگرانی از جامائیکا، اسلواکی، تایلند، سوریه و سیشل رقابت کرد و با رکورد ۱:۵۹:۹۷ به کار خود پایان داد. در این ماده ۳۶ ورزشکار حضور داشتند که ۱۶ شناگری که بهترین رکورد را ثبت کنند راهی مرحله نیمه‌نهایی خواهند شد. بالسینی با سهمیه یونیورسالیتی راهی بازی‌های المپیک توکیو شد. او در مسابقات انتخابی المپیک صربستان بهترین فیناپوینت را کسب کرد و راهی توکیو شد. البته مهرشاد افقری بعد از مسابقات شنای انتخابی المپیک صربستان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان در ماده ۱۰۰ پروانه رکورد B المپیک را ثبت کرد اما به این دلیل که فرصت ثبت فیناپوینت به اتمام رسیده بود، نتوانست راهی المپیک ۲۰۲۰ شود. شنای ایران در المپیک ریو هم یک سهمیه وایلد کارت داشت که آریا نسیمی‌شاد در ۲۰۰ متر قورباغه در رده ۳۹ قرار گرفت. بالسینی که پیش‌تر رکورد ۲:۰۰:۹۴ را ثبت کرده بود، توانست رکورد خود را بهبود بخشد. او در پایان رقابت دسته‌ها سی‌و‌سوم شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. 
***
جدال قلعه‌نویی با استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی
قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار شد و 4 تیم مرحله پایانی این مسابقات حریفان خود را شناختند. مراسم قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) در سالن روابط عمومی سازمان لیگ با حضور سهیل مهدی مدیر مسابقات، امیرحسین روشنک مسؤول جام حذفی و نمایندگان 4 باشگاه صعود کرده به این مرحله برگزار شد. قرعه کشی مسابقات به شرح زیر مشخص شد:
استقلال- گل‌گهر، محل برگزاری مسابقه ورزشگاه آزادی
فولاد – ملوان، محل برگزاری مسابقه ورزشگاه شهدای فولاد
جدال گل‌گهر و استقلال امسال برای سومین‌بار اتفاق خواهد افتاد. استقلال در ۲ مسابقه لیگ در سیرجان و تهران حریف خود را شکست داد. مسابقات نیمه‌نهایی 13 مرداد و فینال 17 مرداد برگزار خواهد شد. قرار بود مسابقه فینال 18 مرداد برگزار شود اما به دلیل همزمانی با شب اول محرم این دیدار یک روز زودتر برگزار خواهد شد. 
***
یک جودوکار دیگر حاضر به رویارویی با نماینده صهیونیست‌ها نشد
پس از جودوکار الجزایری، یک جودوکار سودانی هم حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نشد. بر اساس اعلام مسؤولان برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو، محمد عبدالرسول از سودان که طبق قرعه از پیش تعیین‌شده باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات جودوی دسته 73- کیلوگرم به مصاف نماینده رژیم صهیونیستی می‌رفت، از رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس خودداری کرد. فدراسیون جهانی جودو هنوز دلیل مبارزه نکردن این ورزشکار سودانی با نماینده رژیم صهیونیستی را اعلام نکرده، این در حالی است که مسؤولان کمیته ملی المپیک سودان هم حاضر به اظهارنظر در این باره نشده‌اند.
پیش از این فتحی نورین، جودوکار الجزایری روز جمعه پس از انجام قرعه‌کشی مرحله نخست همین دسته از رقابت‌های جودو به دلیل احتمال رویارویی با همین نماینده رژیم صهیونیستی در دور دوم این رقابت‌ها از حضور در این بازی‌ها انصراف داده بود. جودوکار الجزایری که برای عدم رویارویی احتمالی با نماینده رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ترجیح داد از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، فعالیت‌هایش در این رشته ورزشی توسط فدراسیون جهانی جودو (IJF) به حالت تعلیق در آمده و از توکیو به کشورش بازگردانده شد. همچنین مربی این جودوکار الجزایری هم تعلیق شد. 

Page Generated in 0/0143 sec