printlogo


کد خبر: 236219تاریخ: 1400/5/5 00:00
عملکرد کاروان ایران در روز سوم المپیک
از برد بدمینتون تا صدرنشینی والیبال

تیم والیبال ایران در رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، پس از شکست لهستان پرقدرت، بامداد دیروز (دوشنبه) هم با نتیجه 3 بر صفر ونزوئلا را شکست داد تا شاگردان آلکنو با اقتدار در صدر جدول گروه‌شان قرار بگیرند. 
 
* آلکنو پس از برد مقابل ونزوئلا: از بعضی بازی‌ها خوشم نمی‌آید!
سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران پس از برد مقابل ونزوئلا گفت: از این بازی‌ها خوشم نمی‌آید؛ بازی‌هایی که محکوم به برد هستیم و چاره‌ای نداریم جز اینکه پیروز شویم. قبل از بازی اصلا حس خوبی به دیدار مقابل ونزوئلا نداشتم، این بازی حتی از مسابقه مقابل لهستان هم برای من سخت‌تر بود. 
وی ادامه داد: بعضی مواقع برای شوخی برخی چیزها را می‌گویم. از چیزی نمی‌ترسم و برای مسابقات پیش ‌رو آماده‌ام. من به آینده‌ای دورتر از بازی بعد فکر می‌کنم، به یک روز و نیم بعد فکر می‌کنم و بازی‌ای که در پیش داریم. بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنم. 
 
* تاریخ‌سازی بانوی بدمینتون‌باز ایران
شاید خیلی‌ها بگویند مگر برد در دور اول کار بزرگی است که از آن مدام صحبت می‌شود اما برای ایران که نتوانسته هیچ‌گاه در همان قدم اول هم در رشته بدمینتون به پیروزی برسد، می‌توان گفت برد در نخستین دور مسابقات یک پیروزی بزرگ حساب می‌شود. 
ثریا آقایی، بانوی بدمینتون‌باز ایران در ۲ ست متوالی با نتایج 14 - 21 و 7 - 21 مقابل فاطیما عبدالرزاق از مالدیو به پیروزی رسید. 
آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف بینجیائو از چین با رنکینگ ۸ جهان خواهد رفت. 
 
* آقایی: می‌خواهم این رؤیا را ادامه بدهم
بانوی بدمینتون‌باز ایران پس از برد در نخستین دیدار اظهار داشت: شناخت خوبی از حریفم داشتم و پیش از این بازی‌ها‌یش را آنالیز کرده بودم. او و خواهرش ۲ نفری بازی می‌کنند و از بهترین‌های کشور خودشان هستند. امروز بازی خوبی انجام دادم. انگیزه بسیاری داشتم و همه تلاشم را کردم تا آنچه برایم می‌ماند کسب نخستین پیروزی در المپیک باشد. 
وی با اشاره به حریف بعدی خود گفت: او نفر اول در کشور چین است و رنکینگ 8 دنیا را در اختیار دارد. قطعا بازی سختی دارم اما هدف من انجام بهترین مسابقه با نهایت تلاش است. از گروه ما یک نفر صعود می‌کند و هر اتفاقی ممکن است در ورزش بیفتد. من یک بار همین چند وقت قبل یک رویا را تجربه کردم و دلم می‌خواهد تجربه دوباره‌ای داشته باشم. 
آقایی در پایان گفت: من در هیچ مسابقه‌ای برای باخت بازی نکرده‌ام. از روزی که سهمیه‌ام قطعی شد ژاپن، توکیو، حتی این سالن و لحظه به لحظه‌ آن را با تمام جزئیات در ذهنم تصویرسازی کردم. ۵ ماه قبل پایم را جراحی کرده بودم و این نخستین مسابقه جدی‌ام بود که در آن شرکت می‌کردم؛ استرس داشتم که طبیعی است. گام به گام قدم برمی‌دارم، می‌‌خواهم ابتدا وارد جدول اصلی شوم و سپس به مسیرم ادامه بدهم. مردم دعا کنند تا اتفاق‌های خوبی برای من بیفتد. 
 
* حذف بوکسور ایران
شاهین موسوی، بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان مقابل یوییتو موریواکی از ژاپن میزبان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. 
وی که نخستین مسابقه خود را در المپیک ٢٠٢٠ تجربه می‌کرد در این رقابت شکست خورد و از رسیدن به جمع ١۶ نفر برتر بازماند. 
پیش از این دانیال شه‌بخش دیگر بوکسور کشورمان به جمع ١۶ نفر برتر مسابقات راه یافته بود. 
 
* حذف دونده المپیکی ایران به دلیل کرونا
در حالی که ملی‌پوشان المپیکی دو و میدانی کشورمان شب گذشته تهران را به مقصد توکیو ترک کردند. مهدی پیرجهان نتوانست ۳ ورزشکار دیگر را در این رقابت‌ها همراهی کند. 
پیرجهان که مدت‌ها برای حضور در المپیک در اردو بود، در آستانه این رقابت‌ها تست کرونایش مثبت شد و به جای حضور در توکیو به قرنطینه رفت. 
به این ترتیب احسان حدادی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی، نمایندگان دوومیدانی ایران در المپیک خواهند بود.

Page Generated in 0/0109 sec