printlogo


کد خبر: 236262تاریخ: 1400/5/6 00:00
اخبار

افشاگری جودوکار الجزایری درباره فشارها برای مسابقه با حریف صهیونیست
جودوکار الجزایری از پشت پرده فشارهای فدراسیون این کشور به خاطر انصراف از مواجه نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی پرده برداشت. «فتحی نورین» ورزشکار الجزایری که نماد مقاومت فلسطین در المپیک توکیو شد، در جدیدترین مصاحبه‌اش از فشارهای پشت پرده بعد از انصرافش از بازی‌ها برای مواجه نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی پرده برداشت. جودوکار الجزایری در مصاحبه تلویزیونی خود دست به افشاگری زد و گفت: بعد از اینکه از این مسابقه انصراف دادم، تماسی از رئیس فدراسیون جودوی الجزایر داشتم که حرف‌های عجیبی به من گفته شد. او به من گفت نماینده کشور الجزایر هستی و نباید اینطور تصمیم می‌گرفتی. وی افزود: من در پاسخ به رئیس فدراسیون گفتم بله! من نماینده کشور و ملت شریف الجزایر هستم که همیشه حامی مساله فلسطین بوده‌اند و اسرائیل را به عنوان دولتی اشغالگر و جعلی محکوم کرده‌اند. نورین اظهار داشت: نه تنها از سوی فدراسیون جودو، بلکه از سوی کمیته ملی المپیک نیز توبیخ شدم. این رفتار مسؤولان ورزش کشور عجیب بود. مساله فلسطین همیشه برای ما اهمیت دارد. هیچ‌گاه از موضع خود در دفاع از فلسطین کوتاه نمی‌آیم. جودوکار الجزایری درباره اینکه تعلیق شده نیز گفت: من و مربی‌ام از المپیک کنار گذاشته شدیم و تا اطلاع ثانوی تعلیق شدیم ولی من به عنوان یک ورزشکار آزادی‌خواه می‌توانم هر تصمیمی بگیرم. مساله فلسطین در سازمان ملل هم تایید شده و نمی‌خواهم با ورزشکار دولتی مبارزه کنم که اشغالگر است. 
***
شوک به ژاپنی‌ها حذف مشعل‌دار المپیک
نائومی اوساکا، تنیسور ژاپنی که مشعل بازی‌های المپیک توکیو 2020 را افروخته بود، پس از شکست برابر «مارکتا فوندروسوا» از جمهوری چک در دور سوم رقابت‌های المپیک حذف شد. ستاره 23 ساله ژاپنی امیدوار بود پس از افروختن مشعل المپیک بتواند تبدیل به ستاره این بازی‌ها در زمین تنیس هم شود اما موفق به رسیدن به این هدف نشد. اوساکا در 25 بازی از 26 بازی گذشته خود پیروز شده بود و همچنین عنوان قهرمانی اوپن آمریکا و اوپن استرالیا را نیز از آن خود کرده بود و بویژه با توجه به شکست زودهنگام «اشلی بارتی» قهرمان ویمبلدون، به نظر می‌رسید المپیک فرصت مناسبی برای تنیسور ژاپنی باشد تا بزرگ‌ترین عنوان قهرمانی ممکن را از آن خود کرده و بار دیگر قدرتش را به رخ بکشد اما در عوض این فوندروسوای 22 ساله بود که با پیروزی برابر حریف قدر خود به دور یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک صعود کرد. او در مسابقه بعدی باید با «پائولا بادوسا» از اسپانیا یا «نادیا پودورسکا» از آرژانتین روبه‌رو شود. اوساکا امیدوار بود نخستین تنیسور ژاپنی شود که طلای المپیک را به دست می‌آورد اما هیچ پاسخی برابر نمایش قدرتمند فوندروسوا نداشت. 
***
جنگ تن به تن سابریست‌ها برای رسیدن به باارزش‌ترین مدال دنیا
ششمین روز بازی‌های المپیک می‌تواند به تاریخی‌ترین روز المپیک برای شمشیربازی ایران تبدیل شود. امروز می‌تواند روز بزرگی برای تیم ‌ملی شمشیربازی ایران باشد. سابریست‌ها که در سال‌های اخیر موفقیت‌های مختلفی را به دست آورده‌اند، قرار است دست به کار بزرگی بزنند و تاریخ‌سازی کنند. کسب سهمیه تیمی المپیک و نخستین مدال قهرمانی جهان از مهم‌ترین افتخارات تیم سابر ایران محسوب می‌شود و اگر فردا مدال المپیک توکیو هم به دست آید، کلکسیون افتخارات این تیم کامل‌تر و بی‌نظیر‌تر خواهد شد. تیم ایتالیا از تیم‌های مدعی و عنوان‌دار در جهان و المپیک است اما همین تیم سابقه مغلوب شدن برابر تیم ایران را در کارنامه دارد. با وجود اینکه ایتالیا تیم قدرتمندی محسوب می‌شود اما تیم سابر ایران هم از شمشیربازان بسیار باانگیزه‌ای بهره می‌برد و با توجه به اینکه ملی‌پوشان ایران سال‌ها منتظر چنین لحظه‌ای بودند تا برای مدال المپیک تلاش کنند، بنابراین به نظر نمی‌رسد بخواهند براحتی این فرصت را از دست بدهند یا درگیر عناوین و اسم تیم‌ها شوند. رقابت ۲ تیم ایران و ایتالیا از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت توکیو آغاز می‌شود. تیم ایران آخرین تمرین خودش را دیروز انجام داد و اعضای تیم با توجه به رقابت حساسی که پیش رو دارند، قرار است تمام تمرکز خود را روی مسابقات بگذارند، از این رو گفت‌وگو با رسانه‌ها را به بعد از رقابت‌ها موکول کرده‌اند. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی اعضای تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند.

Page Generated in 0/0051 sec