printlogo


کد خبر: 236273تاریخ: 1400/5/6 00:00
اخبار

هشدار پلیس به آگهی‌دهندگان در سایت‌های درج نیازمندی‌ها
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با هشدار نسبت به احتمال کلاهبرداری از آگهی‌دهندگان در سایت‌های درج نیازمندی‌های اینترنتی، توصیه‌هایی را برای جلوگیری از این وقایع ارائه کرد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در این باره گفت: در مواردی دیده شده افرادی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرده‌اند کالایی را برای فروش در یکی از سایت‌های درج رایگان آگهی فروش قرار داده و فردی نیز تحت عنوان خریدار به آنها مراجعه و حتی در مواردی فاکتور بیعانه یا تمام مبلغ واریزی را نیز به او داده‌اند اما پس از تحویل جنس متوجه شده‌اند فاکتور و رسید مربوط جعلی بوده و از آنان کلاهبرداری شده است. وی در همین راستا هشدارها و توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد و گفت: اگر شهروندان قصد انتشار آگهی در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی را دارند، لازم است پس از مراجعه مشتری حتما یکسری موارد را رعایت کنند. اول اینکه قبل از تحویل کالا حتما از واریز مبلغ به حساب‌شان مطمئن شده و صرفا به دریافت رسید که ممکن است جعلی هم باشد بسنده نکنند. برای اطمینان از انتقال وجه به حساب بانکی لازم است سرویس پیامک آن فعال شود. رجبی ادامه داد: همچنین احتمال دارد پس از ثبت آگهی پیامکی جعلی مبنی بر پرداخت هزینه انتشار آگهی برای کاربران ارسال شود. لازم است این افراد بدانند که سایت‌های مذکور هزینه‌ای را به این شکل دریافت نمی‌کنند و این پیامک‌ها که از شماره‌های ناشناس ارسال می‌شود به قصد کلاهبرداری از آنان است و نباید به آن اعتنا کنند. 
***
امدادرسانی هلال‌احمر به ۹ هزار سیل‌زده در ۱۶ استان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۸۹۲۳ سیل‌زده طی ۲ هفته گذشته در ۱۶ استان کشور خبر داد. مهدی ولی‌پور با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ پنجم مردادماه گفت: ۶۱ شهرستان در ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان‌و‌بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در 2 هفته گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند. وی‌ افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۸۹۲۳ سیل‌زده، ۱۰۸۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حوادث سیل و آبگرفتگی ۲ هفته گذشته در ۱۶ استان، 8 نفر (سیلاب 7 نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌ دادند، اظهار کرد: ۲۶۰ تیم عملیاتی شامل ۱۰۲۲ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور مشارکت داشتند. 
***
کاشت درخت به جای مجازات زندان
مرد متخلف که یک چاه غیرمجاز حفر کرده بود با رأی قاضی پرونده به ‌جای رفتن به زندان باید یکصد اصله نهال بکارد. حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در تشریح این خبر گفت: با شکایت اداره آب منطقه‌ای استان، فردی که چاه غیرمجاز حفر کرده بود، علاوه ‌بر مسدود کردن چاه حفرشده، به حبس هم محکوم شد. از آنجا که متهم سابقه نداشت و ابراز ندامت هم کرده بود، قاضی او را به جای زندان به کاشت نهال مکلف کرد. آسیابی گفت: بر اساس رأی قاضی، این فرد باید یکصد اصله نهال ۳ ساله چنار در محوطه فضای سبز بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم‌(عج) علی‌آبادکتول بکارد و مراقبت کند. قاضی در رأی خود برای این فرد نوشته است، این رأی از نظر انسانی پسندیده‌تر و از نظر قضایی قابل دفاع‌تر است. رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نظارت بر اجرای این حکم برعهده مسؤولان این بیمارستان و واحد اجرای احکام علی‌آبادکتول است. پارسال ۶ هزار رأی جایگزین حبس در دادگاه‌های گلستان صادر شد که ۳۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود. 
***
١٢ درصد تصادفات به دلیل تغییر مسیر ناگهانی است
کارشناس تصادفات پلیس راهور گفت: ۱۲ درصد تصادفات شهر تهران به علت تغییر مسیر ناگهانی است. سرهنگ رابعه جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران، اظهار کرد: ۱۲ درصد کل تصادفات شهر تهران به علت تغییر مسیر ناگهانی است. این موضوع شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما نظم ترافیکی خیلی به کاهش تصادفات بویژه تصادفات معابر بزرگراهی کمک می‌کند. سرهنگ جوانبخت تاکید کرد: در رانندگی صبور بوده و حرکت بین خطوط را رعایت کرده و به همگی فرصت استفاده از یک رانندگی توأم با آرامش را بدهیم، اینگونه به خودمان و شهرمان کمک خواهیم کرد که رانندگی با حوصله و دغدغه کمتری را داشته باشیم. 
***
کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها
کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. امین‌حسین نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: در ۲ روز آینده در برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البزر مرکزی در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود. کارشناس هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده شمال غرب کشور، استان‌های سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران و کاهش دما را شاهد خواهیم بود. نقشینه ادامه داد: این بارش‌ها در گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. با توجه به این موضوع احتمال طغیان رودخانه‌ها و گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود، از این رو هشدار ویژه به عشایر و همچنین کشاورزان برای تسریع در برداشت محصولات و عایق‌بندی گلخانه‌ها لازم است. وی گفت: دریای خزر نیز در طی ۲ روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

Page Generated in 0/0139 sec