printlogo


کد خبر: 236286تاریخ: 1400/5/6 00:00
سریال خودگویی و خودخندی دولتی‌ها ادامه دارد
ربیعی: کارنامه دولت سیاه نیست!

گروه سیاسی: «ما کارنامه سیاهی به جا نگذاشته‌ایم اما کارنامه سیاه‌نمایی توسط رسانه‌های پروژه‌ای خارجی و مخالفان جریانی داخلی به جا مانده است». این سخنان روز گذشته سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگاری بود که از او درباره میراث به جا مانده از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم سوال کرده بود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، هر روزی به پایان عصر 8 ساله دولت روحانی نزدیک می‌شویم، یک مقام دولتی قاطعانه‌تر از مقامات قبلی از عملکرد دولت تمجید می‌کند. روز دوشنبه، تنها چند روز پس از آنکه نارضایتی‌ها از وضعیت آب مردم خوزستان را به خیابان‌ها کشاند، روحانی دولت دوازدهم را موفق‌ترین دولت در عرصه محیط‌زیست دانست. 
وی پیش از این نیز از محقق شدن وعده چرخش همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ گفته بود. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم ابتدای امسال جلوگیری از قحط‌سالی را نشان کارنامه موفق دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانسته بود. 
در چنین فضایی، روز گذشته علی ربیعی نیز وارد میدان شد و با رد وجود کارنامه سیاه دولت گفت: همه کارنامه ما روشن است و بهتر است به جای طرح ابهامات کلی، مورد به مورد درباره هر مساله، مطالب مدنظرشان را بیان کنند تا علت‌یابی تبیینی دولت از مساله به دست آید. اگر منصفانه نگاه شود، مشخص است که بخشی از مشکلات از سال ۹۷ تاکنون، ناشی از تحریم‌گران خارجی و نیز کسانی در داخل است که اساسا نخواستند تحریم را ببینند و تمایلی هم برای چاره‌اندیشی نداشتند. 
وی خاطرنشان کرد: قرار بود در یک جنگ اقتصادی، ایران را مغلوب و دچار فروپاشی کنند. البته صدمه و آسیب زیادی در این جنگ به مردم وارد شد و دولت در کنار مردم، با تصمیمات اقتضایی، در این نبرد دشمن را ناکام گذاشت اما آثار آن پس از شکست آمریکا، کماکان در زندگی مردم ادامه دارد، هرچند ما همه تلاش خود را برای ایستادن و رفع مشکلات به کار برده‌ایم. 
سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: نگاه کنید در همین چند روز اخیر، یک روز می‌گویند کار عظیم جاسک که اتفاقا مورد تقدیر بزرگان کشور هم قرار گرفته، یک پروژه نیمه‌کاره است! و یک روز دیگر هم مدعی برنامه‌ریزی برای کمبود کالا می‌شوند. ما کارنامه سیاهی به جا نگذاشته‌ایم اما کارنامه سیاه‌‌نمایی توسط رسانه‌های پروژه‌ای خارجی و مخالفان جریانی داخلی به جا مانده است. 
ربیعی سال گذشته نیز در دفاع از عملکرد روحانی، بدتر نبودن شرایط نسبت به آنچه مردم تجربه می‌کنند را به عنوان نشانی از توفیق دولت ذکر کرده و گفته بود: من ادعا نمی‌کنم امروز جامعه خوشحال از زندگی خود است اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود، شمایی که مدعی هستید، وضع صدبرابر خراب‌تر می‌شد.

Page Generated in 0/0151 sec