printlogo


کد خبر: 236392تاریخ: 1400/5/11 00:00
انتشارات شهید کاظمی منتشر کرد
روایت زندگی جهادگر شهید در «شمرون کناردون»

کتاب «شمرون کناردون» نوشته سارا عرفانی و مریم‌السادات علویان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «شمرون کناردون» نوشته سارا عرفانی و مریم‌السادات علویان با محوریت زندگی جهادگر شهید امیرمحمد اژدری، عضو شورای مرکزی قرارگاه امام رضا(ع)، بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. 
به گفته نویسندگان این‌ کتاب، امیرمحمد اژدری وقتی آسمانی شد ۲۵ ساله بود اما به گفته‌ اطرافیانش که او را بخوبی می‌شناختند، بیش از 2 برابر سنش برای رفع محرومیت از چهره‌ شهر و کشورش تلاش کرد. او مسؤولیت گروه پزشکی و درمانی و گروه عمرانی قرارگاه امام رضا(ع) را بر عهده داشت و عضو شورای مرکزی این قرارگاه بود. اژدری در اکثر استان‌های کشور از جمله لرستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه، ایلام و... سابقه انجام فعالیت‌های جهادی داشت. او در حادثه زلزله کرمانشاه از پیش‌قدمان جهادی برای کمک به مردم زلزله‌زده بود. با وجود عدم حمایت‌ها، کم‌کاری‌های برخی مسؤولان و کمبودها و نواقص، هیچ‌گاه از پا ننشست و تا حد امکان، از هیچ تلاشی برای آبادی سرزمینش فروگذار نکرد. 
اژدری سال ۹۷ در حین حرکت به سمت مناطق محروم جنوب کشور،‌ به ‌علت سانحه رانندگی و حین خدمت به شهادت رسید. 
کتاب «شمرون کناردون» شامل روایاتی از زندگی این ‌شهید جهادگر است که در قالب داستان نوشته شده‌ است. 
در بخشی از این‌کتاب آمده است: روی گوشی‌اش سرک می‌کشم. رفته سراغ پست‌های قدیمی‌تر. دارد کپشن پست‌هایم را یکی‌یکی می‌خواند و در هر کدام که آرزوی شهادتی هست، روی پیشانی‌اش می‌کوبد و آه بلندی با بازدم بیرون می‌دهد. بخار آهش در هوای سرد بهمن، ابرهای کوچک را آماده‌ باریدن می‌سازد. چند دقیقه‌ای هست روی پستی که بعد از شهادت شهید حججی گذاشته بودم، گیر کرده. هی با بغض زمزمه می‌کند «و از آن روز سرم میل بریدن دارد» و هی دست می‌کشد روی سر و صورتش و هی اشک‌هایش می‌چکد. یکهو خم می‌شود روی سنگ. ۲ تا دست لرزانش را می‌گذارد دور صورت عکس. زمزمه می‌کند «امیر جان!»
این‌کتاب با ۲۱۶ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

Page Generated in 0/0052 sec