printlogo


کد خبر: 236406تاریخ: 1400/5/11 00:00
اخبار

مرد طلایی ورزش ایران به تهران بازگشت
تنها مدال‌آور طلایی کاروان ورزش ایران در حالی که لباس پرافتخار کادر درمان را بر تن داشت، با استقبال مسؤولان وارد تهران شد. «جواد فروغی» دارنده مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر به همراه هانیه رستمیان، محسن نصراصفهانی و علی دادگر، سرپرست فدراسیون تیراندازی با استقبال مسؤولان ورزشی و کادر درمان به میهن بازگشت. فروغی در نخستین روز رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو علاوه بر رکوردشکنی، ایران را در ماده تپانچه ۱۰ متر صاحب مدال طلا کرد. در این مراسم مسؤولان عالی‌رتبه کشور، مسؤولان کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جمعی از مسؤولان و مدیران فدراسیون تیراندازی به همراه اعضای خانواده ورزشکاران حضور داشتند که با اهدای دسته گل از افتخارآفرینان کشورمان تقدیر به عمل آوردند. همچنین گروهی از پرستاران کشور نیز در حالی ‌که جواد فروغی لباس پرستاری بر تن کرده بود، با اهدای گل از وی و دیگر ورزشکاران کشورمان استقبال کردند. 
***
عذرخواهی تیرانداز کره‌ای از فروغی
کمیته ملی المپیک به دنبال اظهارنظر توهین‌آمیز تیرانداز کره‌جنوبی، طی نامه‌ای رسما اعتراض خود به این حرکت غیرحرفه‌ای و اظهارات خلاف واقع را به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد. در پی اظهارات خلاف واقع تیرانداز کره‌ای که سراسر توهین و افترا به جواد فروغی، نماینده شایسته کشورمان و طلایی المپیک 2020 توکیو بود، کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار پیگیری و برخورد کمیته بین‌المللی المپیک با این اظهارات نادرست شد. خبرها حاکی از آن است که دست‌اندرکاران وزارت امور خارجه نیز مراتب ناراحتی و اعتراض خود را نسبت به اظهارات نماینده تیراندازی کره‌جنوبی به سفارت ایران در سئول اعلام کرده و خواستار پیگیری آن شدند. پس از پیگیری‌های به ‌عمل آمده، نشریه جونگ آنگ ایلبو چاپ سئول نوشت: «جین جونگ او» ورزشکار کره‌ای گفته است: «من به خاطر ایجاد جنجال با اظهارات نامناسب در حین مصاحبه با یک شرکت رسانه‌ای هنگام بازگشت به کره‌جنوبی در فرودگاه اینچئون عذرخواهی می‌کنم». در گزارش این روزنامه به نقل از «جین جونگ او» آمده است: من عمیقا بر این واقعیت تأکید می‌کنم که در بررسی واقعیت‌ها پس از شنیدن تنها آنچه در رسانه‌ها گزارش شده بود، فکر نکردم‌ و اظهارات بحث‌برانگیزی داشتم. باید به بازیکنان دیگر و تلاش آنان توجه می‌کردم. تیرانداز اهل کره‌جنوبی ادامه داد: من نیز در گذشته از مقاله‌های غلط یا تحریف شده و اظهارنظرهای بدخواهانه رنج برده‌ام، بنابراین عمیقا از دردی که جواد فروغی متحمل شده، آگاهم. در آینده بیشتر در گفتار و عمل خود دقت خواهم کرد. 
وی بیانیه عذرخواهی خود بابت اعتراضات توهین‌آمیز و خلاف واقعش را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته است. 
***
سیل اعتراض به ورزشکار سعودی
ورزشکار سعودی اعتراف کرد انتقادات به او برای مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی تا جایی گسترده بود که مجبور به خاموش کردن تلفن همراهش شد. به گزارش فارس، «تهانی القحطانی» نام جودوکار سعودی است که این روزها در فضای مجازی بویژه در میان کاربران توئیتر در جهان عرب و اسلام جزو پرکاربردترین واژه‌ها بوده است. هر چند یک حرکت عظیم رسانه‌ای از سوی رسانه‌های سعودی و حامی رژیم صهیونیستی از هفته گذشته به راه افتاده تا به عنوان سپری برای این ورزشکار که مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس در المپیک توکیو بازی کرد، عمل کند ولی اعتراف وی نشان می‌دهد هزینه‌های چند صد میلیون دلاری صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی روابط در رسانه‌ها و دیگر عرصه‌ها برای تغییر ذهنیت مخاطبان عرب و مسلمان بی‌فایده بوده است. القحطانی جمعه گذشته با نماینده رژیم صهیونیستی بازی کرد و با نتیجه سنگین 11 بر صفر شکست خورد. کاربران فضای مجازی بعد از این مسابقه بشدت به این ورزشکار انتقاد و او را «ذلیل دنیا و آخرت» معرفی کردند. با این هجمه زیاد فضای مجازی و کاربران جهان عرب و اسلام اما رسانه‌های جیره‌خوار فارسی و عربی وابسته به آل‌سعود در تلاشند این رویداد را عادی جلوه دهند و با تمجید از اقدام این ورزشکار، می‌خواهند به مخاطب این ذهنیت را انتقال دهند که موضوع ورزش از سیاست جداست. نکته اینجاست که القحطانی بعد از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی اعتراف کرد فشار زیادی روی او از سوی توده عظیم مردم و مسلمانان حامی فلسطین بوده و او به خاطر این انتقادهای گسترده مجبور شده تلفن همراهش را 2 روز قبل از این بازی خاموش کند و تمام صفحات مجازی‌اش را ببندد. 

Page Generated in 0/0057 sec