printlogo


کد خبر: 236414تاریخ: 1400/5/11 00:00
اخبار

شهادت مأمور انتظامی دزفول در درگیری با افراد مسلح
«سجاد دالمن» از ماموران انتظامی شهرستان دزفول در درگیری با افراد مسلح به شهادت رسید. سرهنگ «روح‌الله گراوندی» فرمانده انتظامی دزفول اظهار داشت: ساعت ۲۳ شنبه، افراد مسلح در محور «شوش – دزفول» به سمت گشت خودرویی پاسگاه «صفی‌آباد» تیراندازی کردند. وی افزود: در این تیراندازی، مامور جان بر کف ناجا «سجاد دالمن» جمعی پاسگاه «صفی‌آباد» شهرستان دزفول بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده به شهادت رسید. فرمانده انتظامی شهرستان دزفول تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح در دستور ویژه پلیس قرار دارد. گفته می‌شود افراد مهاجم سارق مسلح بوده که در حین ارتکاب جرم با پلیس درگیر شده‌اند. 
***
ابطال نتایج انتخابات شورای شهر در ۱۰ شهر
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، انتخابات ۱۰ شهر را باطل اعلام کرد. به گزارش ایسنا، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از بررسی شکایت واصله از هیات‌های عالی استان‌ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می‌شود». ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای سراسر کشور ۲۸ خرداد سال جاری برگزار شد و پس از آن هیات‌های نظارت عالی استان شکایات واصله را بررسی کرده و جهت تصمیم نهایی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات واصل کردند.
***
چه کسانی می‌توانند خون اهدا کنند؟
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: وزن افراد اهداکننده خون باید بالای 50 کیلوگرم باشد و سن آنها از 18 تا 60 سال تعیین شده اما اهداکنندگان مستمر خون می‌توانند با نظر پزشک تا 65 سالگی خون اهدا کنند. بشیر حاجی بیگی گفت: در کشور ما آقایان در سال 4 مرتبه و خانم‌ها به جهت مسائل فیزیولوژیک 3 مرتبه در سال می‌توانند خون اهدا کنند. وی ادامه داد: اهداکننده مستمر، فردی است که سالانه 2 بار موفق شده خون اهدا کند. سخنگوی سازمان انتقال خون مهم‌ترین نکته برای اهدای خون را همراه داشتن کارت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: اهداکنندگان مستمر نیازی نیست کارت ملی ارائه دهند و ارائه کارت شناسایی کافی است. حاجی‌بیگی خاطرنشان کرد: 90 درصد هموطنان ما گروه خونی مثبت دارند؛ 33 تا 34 درصد O مثبت، 27 درصد A مثبت، 23 درصدB مثبت و 7 درصد AB مثبت هستند و 3 تا 4 درصد O منفی، 3 درصد A منفی، 2 درصد B منفی وAB منفی به عنوان نادرترین گروه خونی کشور یک درصد از گروه خونی هموطنان را به خود اختصاص داده است. وی ابراز داشت:‌ همه بویژه افرادی که گروه خونی منفی دارند، اهدای خون را در برنامه خود بگنجانند و تمام افرادی که گروه خونی منفی دارند باید افرادی که گروه خونی منفی دارند را بشناسند. سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید نیاز خون و فرآورده‌های خونی در کشور اظهار داشت: گروه خونی O منفی می‌تواند به تمام گروه‌های خونی، خون بدهد ولیO مثبت به عنوان پرجمعیت‌ترین گروه خونی تنها می‌تواند به گروه‌های خونی مثبت، خون اهدا کند. 
***
توزیع داروهای درمان سرطان در ۱۴ مرکز هلال‌احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از تغییر چرخه تولید برای تامین نیاز مردم به دارو و اقلام بهداشتی خبر داد. علیرضا عسکری درباره توسعه فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های تحت پوشش در دوران کرونا گفت: با توجه به اینکه کشور به صورت ناگهانی با این بحران مواجه شد، برخی وظایف جدیدی که در حوزه تولید و تأمین برای خود تعریف کردیم با اشتیاق و رغبت و تمام وجود در دستور کار قرار گرفت. وی درباره تأمین داروهای مورد نیاز بیماری کرونا افزود: در این زمینه اگر چه ممکن است هر کدام از این داروها بعد از چند ماه جای خود را به دارویی دیگر داده باشند اما مورد نیاز مردم و جزو پروتکل‌های درمان وزارت بهداشت بود که از سوی این سازمان تامین و در داروخانه هلال‌احمر توزیع شد. عسکری در زمینه تأمین داروهای حیاتی گفت: تأمین دارو از وظایف ذاتی سازمان بوده که مهم‌ترین اقلام آن شامل انسولین، داروهای ‌ای‌وی‌ای‌جی و داروهای درمان سرطان که حجم عمده‌ای از دغدغه مردم است نیز مورد توجه است و از طریق مراکز چهارده‌گانه سها در استان‌ها اکثر مناطق کشور تحت پوشش توزیع مویرگی داروی سها هلال قرار دارند. این مقام مسؤول در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: شرکت پخش سها هلال همزمان با آغاز پیک پنجم کرونا و نیاز مبرم مراکز درمانی سراسر کشور، در تعامل با تولید‌کنندگان داخلی و تأمین‌کنندگان دارو در ایام پایانی خردادماه و روزهای جاری اقدام به تأمین و توزیع نزدیک به ۲۳ هزار عدد ویال رمدسیویر که نقش مهمی در درمان ویروس کرونا دارد، کرده است. 
***
برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی در ۱۵ مرداد
بنا بر اعلام معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۵ مردادماه در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد. با هماهنگی انجام‌شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند مطابق دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی که قبلا به تمام مدارس کشور ابلاغ شده است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در این آزمون شرکت کنند. بر اساس گزارش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش، ضوابط شرکت در آزمون ورودی، کارت ورود به جلسه و آدرس محل آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام اینترنتی، توسط اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

Page Generated in 0/0273 sec