printlogo


کد خبر: 236426تاریخ: 1400/5/11 00:00
اخبار

درخواست رئیس قوه‌ قضائیه از مردم در شبکه‌های اجتماعی
تخلفات را خصوصی گزارش دهید
صفحه ejeii_org ضمن انتشار ویدئوی اظهارات رئیس قوه‌ قضائیه، برای نظارت همگانی بر روند‌های قضایی کمک خواست. به گزارش میزان، صفحه ejeii_org در اینستاگرام، آپارات و روبیکا ضمن انتشار ویدئوی اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در انتقاد از برخی روند‌های قضایی، از مخاطبان برای نظارت همگانی بر روند‌های قضایی کمک خواست. متن این فراخوان مجازی بدین شرح است:
از مخاطبان عزیز، فعالان فضای مجازی و مردم شریف دعوت می‌شود به منظور بسط و گسترش ارتباط دوسویه میان رئیس قوه‌قضائیه و مردم، در صورتی که موارد مشابهی از نادیده گرفته شدن حقوق افراد در طولانی شدن غیرمعمول روند دادرسی و رسیدگی به یک پرونده را مطلع هستند، مستندات را به صورت دقیق در بخش پیام خصوصی (دایرکت) صفحه ejeii_org ارسال کنند. همان‌طور که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای بار‌ها تاکید کرده است، رسیدگی مورد به مورد به این پرونده‌ها جزو دغدغه‌های ایشان و مدیران دستگاه قضایی می‌باشد و موارد ارسال شده به ejeii_org نیز به سرعت و دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
***
مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور جدید۱۲ مرداد برگزار می‌شود
مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ۱۲ مرداد محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست‌جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه 12 مرداد محضر رهبر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسؤولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی‌فقیه به «ریاست‌جمهوری» منصوب می‌شود. 
این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین مراسم از ساعت 10:30 صبح به ‌صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صداوسیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به ‌صورت زنده پخش می‌شود. در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات 1400 ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد. 
***
جانشین فرمانده  سپاه:
مرزهای شرقی در امنیت کامل هستند
جانشین فرمانده سپاه گفت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل هستند و تاکنون هیچ مشکلی مخصوصا در مرزهای شرقی کشور نداشته‌ایم. دریادار پاسدار علی فدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «زمانی که ما به قله برسیم، دشمنی‌ها نیز تمام می‌شود»، از این رو ما نیز به این سمت حرکت می‌کنیم و هر روز به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم، تصریح کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل هستند و تاکنون هیچ مشکلی مخصوصا در مرزهای شرقی کشور نداشته‌ایم و با اقتدار و توانمندی‌هایی که وجود دارد، در مورد مرزها و مجموعه‌های بالاتر نیز مشکلی به وجود نمی‌آید. وی پیرامون حضور پرشور گروه‌های جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسانی گفت: قطعا هر حرکتی که به خیل بی‌انتهای مردم متصل باشد دارای خیر و برکت است، از طرف دیگر بسیج نشان داده است در همه عرصه‌ها پای‌ کار است و زمانی که یک اتفاق برای هموطن‌شان می‌افتد دیگر آرام نمی‌گیرند تا آن گرفتاری را از بین ببرند یا از آن کم کنند. 
***
نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه خبر داد
ایجاد بانک مشترک بین ایران و سوریه برای تبادل مالی
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه مساله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری ۲ کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است. عباس گلرو، در برنامه «بدون خط‌خوردگی» روابط ایران و سوریه را روابطی استراتژیک و درهم‌تنیده توصیف کرد و گفت: این روابط در سطح سیاسی و امنیتی بسیار عالی و خوب است اما در حوزه روابط اقتصادی وضعیت چندان مطلوب نیست. وی با تأکید بر اینکه سطح روابط اقتصادی باید به اندازه روابط استراتژیک سیاسی ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: آقای قالیباف با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و همتای خود یعنی رئیس مجلس خلق سوریه و نخست‌وزیر این کشور دیدار داشت. همچنین وزیر خارجه سوریه نیز به محل ملاقات رئیس مجلس ایران آمد و با قالیباف ملاقات کرد. نایب‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور ایران و سوریه مساله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری ۲ کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است. 
***
پایگاه اطلاع‌رسانی هیل:
سیاست بایدن در تشدید فشار بر ایران تنش را افزایش می‌دهد
وبگاه آمریکایی وابسته به کنگره گزارش کرد دولت بایدن قصد دارد در دوران فعلی توقف مذاکرات «وین»، فشارها به ایران را تشدید کند تا این کشور را وادار به بازگشت به تعهدات برجامی کند. پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در دوران توقف مذاکرات هسته‌ای در «وین» در تلاش است فشارها به جمهوری اسلامی ایران را با هدف وادار کردن تهران به بازگشت به تعهدات برجامی تشدید کند. طبق این گزارش، گزینه‌هایی که برای تشدید فشار به جمهوری اسلامی روی میز ایالات‌متحده قرار دارد، ظاهرا شامل تشدید محدودیت‌های صادرات نفت ایران و همچنین وضع تحریم‌های جدید بر برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران می‌شود. با این حال، وبگاه هیل گزارش کرده است سیاست دولت بایدن برای افزایش فشارها به جمهوری اسلامی ایران به امید بازگرداندن تهران به تعهدات برجامی، احتمالا تنش‌ها را در بحبوحه تلاش‌های چندین ماهه برای احیای برجام تشدید خواهد کرد.

Page Generated in 0/0278 sec