printlogo


کد خبر: 236443تاریخ: 1400/5/12 00:00
14 کشته و زخمی بر اثر تیراندازی‌ها طی یک روز در آمریکا

در ادامه ناکامی مقام‌های آمریکایی برای مقابله با خشونت‌های مسلحانه در این کشور، رسانه‌ها از کشته شدن دست‌کم ۴ نفر در تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. رسانه‌های آمریکایی بامداد دوشنبه (به وقت ایران) از یک تیراندازی کور در شهر نیویورک خبر دادند. طبق گزارش‌ها، ۲ مرد که ماسک به ‌صورت داشتند به روی عابران پیاده در خیابانی در این شهر آتش گشودند و حداقل ۱۰ نفر مجروح شدند.
 در همین حال شبکه «ان‌بی‌سی» گزارشی درباره خشونت مسلحانه در شهر کلمبوس ایالت اوهایو منتشر و در آن به بیانیه اداره پلیس این شهر استناد کرد. طبق این گزارش، در نتیجه تیراندازی یکشنبه‌شب (به وقت محلی) در جاده «ساوت‌همپتون» شهر کلمبوس ایالت اوهایو، یک نفر جان خود را از دست داد. طبق بیانیه پلیس کلمبوس، تیراندازی ساعت ۲۲:۱۳ شامگاه یکشنبه رخ داد و تحقیقات درباره این تیراندازی مرگبار ادامه دارد. خشونت مسلحانه در آمریکا، در شهر ایندیاناپولیس ایالت ایندیانای این کشور هم تلفات بر جا گذاشت. بنا بر گزارش شبکه «ویش تی‌وی»، پلیس ایندیاناپولیس اعلام کرد یکشنبه‌شب در نتیجه ۲ تیراندازی جداگانه در این شهر ۳ نفر کشته شدند. طبق اعلام پلیس ایندیاناپولیس، نخستین خشونت مسلحانه ساعت ۲۱:۴۰ در خیابان ۳۵ شرقی این شهر رخ داد که طی آن ۲ نفر هدف گلوله قرار گرفتند.  تیراندازی دوم در ایندیاناپولیس، ساعت ۲۳:۰۵ یکشنبه در خیابان نیویورک شرقی این شهر توسط یک ضارب انجام گرفت. پلیس به جزئیات بیشتری از این ۲ تیراندازی، ضارب یا ضاربان و انگیزه این خشونت‌های مسلحانه اشاره نکرد. 
تحلیل نهاد‌های جرم‌شناسی در آمریکا نشان می‌دهد افزایش تیراندازی‌ها در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ناشی از افزایش بیکاری، افزایش ناآرامی‌ها و اعتراض به وضعیت موجود و بیکاری بسیاری از جوانان بود. افزایش موارد تیراندازی در آمریکا همراه با همه‌گیری کرونا و عوامل دیگر از جمله دلایل افزایش درخواست‌ها برای خرید سلاح در آمریکاست. این چالش‌ها سبب شده است فروش اسلحه در آمریکا در ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۱ رکوردشکنی کند. نکته قابل توجه اینکه رکوردشکنی فروش اسلحه در آمریکا موجب کمیاب شدن مهمات در این کشور شده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی در این باره نوشت با اینکه کارخانجات تسلیحاتی می‌گویند با بیشترین ظرفیت در حال تولید هستند، قفسه‌های فروشگاه‌های سلاح خالی است و کمبود مهمات در آمریکا بر عملکرد مأموران مجری قانون نیز تأثیر منفی گذاشته است.

Page Generated in 0/0161 sec