printlogo


کد خبر: 236444تاریخ: 1400/5/12 00:00
افزایش کشته‌های ناشی از آتش‌سوزی در ترکیه به 8 نفر

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد با جان باختن 2 نفر دیگر در شهر «مانوگات» تعداد کل قربانیان آتش‌سوزی گسترده در این کشور به 8 نفر رسیده است.
 به گزارش رویترز، آتش‌سوزی‌های گسترده که از 5 روز قبل در بیش از 100 نقطه ترکیه آغاز شده است در حال پیشروی به سمت دیگر مناطق است. پیش از این «بکر پاکدمیرلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه اعلام کرد بخشی از 107 آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های ترکیه هنوز هم تحت کنترل درنیامده و تلاش 700 آتش‌نشان همچنان ادامه دارد. در همین حال، عدم تامین هواپیمای آبپاش، در کانون انتقادات تند مخالفان دولت قرار گرفته و آنکارا برای خاموش کردن آتش از کشورهای دیگر کمک گرفته است. در حال حاضر 45 بالگرد، بیش از 755 دستگاه انواع ماشین آتش‌نشانی، تانکر و آمبولانس و هزاران نیروی امدادی دولتی و داوطلب در صحنه حضور دارند.  بخش مهمی از نگرانی مقامات ترکیه این است که این آتش‌سوزی اثر بلندمدتی بر اقتصاد استان‌های موغلا، بودروم، آنتالیا، ازمیر و استانبول بگذارد. همزمان با گسترش آتش‌سوزی‌ها در ترکیه، اخباری مبنی بر عامدانه بودن و نقش داشتن گروه‌های کرد در این آتش‌سوزی‌ها منتشر شد و برخی رسانه‌ها به نقل از اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از بازداشت افراد خاطی خبر دادند. با این حال سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه مطرح شدن ادعا درباره دست داشتن حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک‌) در آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور را بسیار زود دانست. روزنامه ینی شفق ترکیه پیش از این گزارش داده بود گروه «کودکان آتش» وابسته به پ‌ک‌ک مسؤولیت آتش‌سوزی‌ها را بر عهده گرفته است.
 سویلو به خبرنگاران گفت: یک کمیسیون ویژه برای بررسی آتش‌سوزی‌ها ایجاد شده است. ما 270 دادخواست در‌باره این موضوع دریافت کردیم و همه را تک‌تک بررسی می‌کنیم. سازمان اطلاعات کار خود را بخوبی انجام می‌دهد. ما تا زمان روشن شدن وضعیت نمی‌توانیم هیچ اظهارنظری کنیم. برخی افراد بازداشت شده‌اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد. سویلو افزود: پ‌ک‌ک ۳ سال است کارشکنی‌های اقتصادی از جمله آتش زدن جنگل‌ها را آغاز کرده است اما ما باید تحقیقات خود را به پایان برسانیم تا مطمئن شویم آیا تروریست‌ها با آتش‌سوزی‌های اخیر ارتباطی دارند یا خیر. این ضروری است که فقط به دستگیری یک مظنون بسنده نکنیم، بلکه باید مشخص شود چه کسی پشت سر او است. 

Page Generated in 0/0068 sec