printlogo


کد خبر: 236450تاریخ: 1400/5/12 00:00
روزی که کشتی فرنگی هم دستش از مدال طلا کوتاه ماند
2 شانس برنز برای امروز

علی آقامیرزایی، قایقران ایران صبح دیروز در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره هزار متر بازی‌های المپیک توکیو با کسب عنوان پنجم در گروه دوم نتوانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. 
میرزایی تنها قایقران مرد ایران در المپیک توکیو در گروه دوم دور مقدماتی کایاک یک‌نفره هزار متر مردان با ۵ قایقران دیگر از کشورهای فرانسه، آرژانتین، مجارستان، ایتالیا و روسیه رقابت کرد. وی با ثبت زمان ۳:۴۸:۶ پنجم شد و از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بازماند. 
۲ قایقران از کشورهای مجارستان و آرژانتین با کسب عنوان‌های اول و دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و سایر قایقرانان به مرحله یک‌چهارم راه پیدا کردند. 
۲۷ قایقران در کایاک تک‌نفره هزار متر بازی‌های المپیک توکیو حاضر هستند. 
علی آقامیرزایی در نهایت در یک‌چهارم نهایی قایقرانی کایاک یک‌نفره هزار متر در جایگاه چهارم گروه خود قرار گرفت و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. 
 
* تیراندازی؛ صداقت هم حذف شد
مهیار صداقت در مرحله مقدماتی رشته تیراندازی ۵۰ متر تفنگ ۳ وضعیت، با کسب امتیاز مجموع 56/1168 در رده بیستم قرار گرفت. در این مرحله ۸ نفر برتر راهی فینال شدند که تیرانداز کشورمان موفق به صعود نشد و با المپیک توکیو خداحافظی کرد. 
 
* کشتی؛ نرسیدن به فینال
در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی برابر حریف سرسخت کوبایی خود «پنا فلورس» با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد و به مرحله بعدی صعود کرد. 
گرایی در مسابقه بعدی به مصاف «بوزو استارسوویچ» از کرواسی رفت و در برابر حریف کروات خود با نتیجه ۵ بر ۵ به دلیل داشتن امتیاز درشت و اخطار بیشتر حریف به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. گرایی در این دیدار با فن «سنجاب پرنده» توانست به برتری دست یابد. پس از اجرای این فن، حساب رسمی فدراسیون جهانی کشتی در توئیتر به محمدعلی گرایی لقب «شاهین» داد. 
اما گرایی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی برابر کشتی‌گیر مجارستانی شکست خورد و از صعود به فینال بازماند. کشتی‌گیر کشورمان پس از این شکست، حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشد و با ناراحتی و گریه‌کنان میکسدزون را ترک کرد.
گرایی باید امروز در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز رقابت کند. 
هادی ساروی، دیگر کشتی‌گیرمان در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور نخست برابر «آدم بودجملین» از الجزایر با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر «کریل میلوف» از بلغارستان را مغلوب کرد و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز به نیمه‌نهایی رسید. 
اما ساروی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل «آرتور الکسانیان» از ارمنستان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و فینال را از دست داد. وی برای کسب مدال برنز امروز روی تشک می‌رود. 
 
* شکست میرزازاده برابر کایالپ ترکیه‌ای
فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ‌ملی کشتی ایران با شکست در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک توکیو دستش از مدال دور ماند. پیکارهای رده‌بندی کشتی فرنگی بازی‌های المپیک با مصاف مدعیان وزن ۱۳۰ کیلوگرم پیگیری شد که طی آن امین میرزازاده از کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه رفت. نماینده کشورمان در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد. میرزازاده روز یکشنبه در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر «مین سئوک کیم» از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مقابل «میهاین لوپز» از کوبا شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. وی در گروه شانس مجدد نیز «آلین الکسیوس سیوراریو» از رومانی را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. 

Page Generated in 0/0067 sec