printlogo


کد خبر: 236460تاریخ: 1400/5/12 00:00
اخبار

در پی نامه وزیر بهداشت برای تعطیلی 2 هفته‌ای رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور دستور دادند
برنامه ویژه برای مهار کرونا
در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر حکیم انقلاب اسلامی درباره موج سهمگین پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها، معظم‌له از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در مرقومه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آقای روحانی، رئیس‌جمهور آمده است: «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی به خاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد». 
آقای دکتر نمکی در نامه روز گذشته خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن تمام امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت: «شاید ۲ هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفسگیر بر همکاران ما بکاهد». 
رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است.
***
محدودیت تردد برای مراسم تنفیذ و تحلیف
رئیس پلیس تهران گفت: در محدوده‌های برگزاری 2 مراسم «تنفیذ» و «تحلیف» ریاست‌جمهوری، محدودیت تردد برای وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. سردار حسین رحیمی در همایش اجرایی و عملیاتی مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری در ستاد فاتب، اظهار کرد: نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیشترین مسؤولیت را در این ۲ مراسم عهده‌دار است که در این رابطه برنامه‌ریزی مفصلی در نظر گرفته و با دستگاه و سازمان‌های مختلف مانند عزیزان در سپاه، مجلس و یگان حفاظت شخصیت‌ها هماهنگی انجام داده‌ایم. 
رئیس پلیس تهران افزود: برای (مراسم تنفیذ) محدودیت‌های ویژه ترافیکی در محدوده خیابان‌های ولیعصر(عج)، جمهوری، امام خمینی(ره) و کارگر از ساعت 9 صبح تا حدود 13 اجرا می‌شود. وی تصریح کرد: برای روز چهاردهم مرداد (مراسم تحلیف) نیز برنامه ویژه‌ای در نظر داریم، در محدوده اطراف مجلس و خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان، از ساعت 13 طرح‌های ویژه ترافیکی و انتظامی اجرا می‌شود و تردد از ساعت 16 تا 19 به کل در محدوده‌های مدنظر ممنوع خواهد بود. 
***
بیشتر رتبه‌های تک رقمی کنکور ۱۴۰۰ از آن مردان شد
براساس نتایج اعلامی کنکور ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان مرد موفق به کسب بیشترین رتبه‌های زیر ۱۰ گروه‌های آزمایشی شدند. اسامی نفرات برتر کنکور سال ۹۹ در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، زبان و هنر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و بر این اساس داوطلبان مرد موفق به کسب اغلب رتبه‌های یک تا ۱۰ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، انسانی، زبان و هنر شدند. 
همچنین از ۱۰ نفر اول گروه علوم آزمایشی علوم تجربی نیز مردان ۷ رتبه را از آن خود کردند و 3 نفر زن موفق به کسب رتبه زیر ۱۰ در این گروه آزمایشی شدند. از ۱۰ نفر برتر گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۹ نفر آنها را آقایان و یک نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. در گروه آزمایشی ریاضی و فنی از ۱۰ نفر رتبه برتر ۹ نفر را مردان به خود اختصاص دادند و فقط یک نفر از این جایگاه از آن زنان شد. در گروه آزمایشی هنر از ۵ رتبه برتر ۲ نفر را آقایان و 3 نفر را خانم‌ها کسب کردند. همچنین از ۵ نفر برتر گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۴ نفر را آقایان و یک نفر را خانم‌ها از آن خود کردند. به طور کلی ۳۱ نفر از ۴۰ نفر برتر ۵ گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۰ را مردان و مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و همچنین داوطلبان تهرانی با ۹ برگزیده، در صدر برترین‌های کنکور قرار گرفتند. 
***
رگبار و رعد و برق در غالب استان‌های کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در غالب استان‌های کشور طی 3 روز آینده و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، از افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا درسواحل دریای خزر و شمال غرب کشور از ۱۲ مرداد خبر داد. صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی 3 روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. 
وی ادامه داد: طی این مدت همچنین رعد و برق، بارش ‌پراکنده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری، شمال لرستان، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد و غرب یزد نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دور از انتظار نیست. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ‌پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ مرداد) برای شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس بارش ‌پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود. 

Page Generated in 0/0063 sec