printlogo


کد خبر: 237951تاریخ: 1400/6/23 00:00
اخبار

حمله افراد ناشناس به ورزشکار المپیکی ایران
برخی افراد ناشناس با حمله به یکی از ورزشکاران اسکی المپیکی ایران وی و همراهانش را مورد ضرب و جرح قرار دادند. چند روز قبل در یک حادثه عجیب و خطرناک چند فرد ناشناس سوار بر یک خودروی نیسان در محله دربندسر به محمد کیادربندسری، المپین اسکی کشورمان حمله کردند. این افراد که همگی دارای سلاح سرد (قمه و چوب) بودند و خودشان را مأمور پست معرفی کرده بودند، پس از حمله به این المپین و همراهانش، از محل متواری شدند. ملی‌پوش اسکی از چند ناحیه زخمی شده است ولی حال عمومی وی خوب است اما همراهانش بشدت از برخورد قمه و چوب مجروح شده‌اند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. محمد کیادربندسری در ۲ دوره المپیک زمستانی (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) حضور داشته و نخستین مدال ایران در بازی‌های آسیایی زمستانی در رشته آلپاین از جمله افتخارات وی است. 
***
نتایج روز دوم مسابقات والیبال قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ایران در دومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل تایلند به پیروزی رسید. بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریور به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که تیم ‌ملی والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، در صدر گروه B قرار دارد و با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ هم‌گروه است. تیم ملی والیبال ایران در ۲ بازی اول خود مقابل هنگ‌کنگ و تایلند به پیروزی قاطع دست پیدا کرد. در دیگر رقابت‌های برگزار شده، تیم ‌ملی والیبال ژاپن به عنوان میزبان این رقابت‌ها کار سختی را مقابل بحرین داشت. تیم ‌ملی والیبال بحرین در ست اول این رقابت تیم‌ ملی والیبال ژاپن را شکست داد تا ژاپن در مرحله گروهی این رقابت‌ها غافلگیر شود. لازم به ذکر است بحرین در ست آخر این دیدار هم در مقاطعی از ژاپن جلو بود اما تجربه والیبالیست‌های ژاپن باعث شد بحرین تن به شکست دهد. 
***
تمجید از زهرا نعمتی و ساره جوانمردی
رئیس کمیته پاراالمپیک آسیا از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر کرد. در پی کسب نتایج درخشان کاروان پاراالمپیک ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، «راجد ماشد» رئیس کمیته پاراالمپیک آسیا با ارسال نامه‌ای به محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پاراالمپیک ایران از عملکرد کاروان کشورمان تقدیر کرد. در بخشی از متن این نامه آمده است: «به نمایندگی از کمیته پاراالمپیک آسیا مشتاقم به شما و تیم ایران به دلیل عملکرد فوق‌العاده در بازی‌های پاراالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تبریک عرض کنم. به رغم چالش‌هایی که پاندمی کرونا در مسیر آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران ایجاد کرده بود، بسیار تحسین‌برانگیز است که تعداد مدال‌های ایران همانند بازی‌های ریو بود و حتی شمار مدال‌های طلا نیز در مقایسه با دوره قبلی بیشتر شد که این نشان از وجود یک سیستم و ساختاری مستحکم در مجموعه شما دارد. با وجود آنکه عملکرد بسیاری از ورزشکاران مثال‌زدنی است، آنچه برخی بانوان شما همچون زهرا نعمتی و ساره جوانمردی انجام دادند، بیانگر آن بود که آنها سرآمد رشته‌های خود محسوب می‌شوند و می‌توانند الگویی برای زنان ورزشکار جوان در هر کجا باشند. دستاورد تیم والیبال نشسته شما نیز که به کسب یک قهرمانی دیگر منجر شد، چشمگیر و ستودنی بود. اکنون توجه ما به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱ جوانان بحرین معطوف شده، جایی که از ورزشکاران جوان شما در مسیر تبدیل شدن به قهرمانان آینده پاراالمپیک استقبال خواهیم کرد. بار دیگر تبریک ما را بپذیرید. ایران نشان داد یکی از قدرت‌های ورزش پاراالمپیک نه تنها در سطح آسیا، بلکه در سطح جهان به شمار می‌آید».
***
شوک دوم به ورزش معلولان
سرمربی تیم‌ملی پاراتیراندازی به نقطه پایانی همکاری‌اش با این تیم رسید. کاروان ایران در پاراالمپیک 2020 توکیو موفق به کسب 12 طلا، 11 نقره و یک برنز شد و در جدول مدالی نیز رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد. یکی از رشته‌هایی که در فهرست مدال‌آوران ایران قرار گرفت، پاراتیراندازی بود؛ رشته‌ای که پیش‌بینی می‌شد با اعزام ۳ ورزشکار بتواند یک طلا و یک نقره کسب کند اما فقط به یک طلا رسید. ساره جوانمردی، سمیرا ارم و رقیه شجاعی ۳ تیرانداز اعزامی بودند که در بین آنها فقط عملکرد جوانمردی خوب بود و ارم و شجاعی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. مسؤولیت هدایت این ۳ تیرانداز بر عهده حسین امیری و زینب علی‌اکبری بود که در واقع امیری به عنوان سرمربی و علی‌اکبری به عنوان مربی در توکیو حضور داشتند. با پایان پاراالمپیک، قرارداد حسین امیری نیز به روزهای پایانی رسید؛ قراردادی که 31 شهریور یعنی هفته آینده به نقطه انتهایی‌اش می‌رسد و با توجه به اینکه در این مدت کوتاه نیز هیچ برنامه‌ای برای تیم‌ ملی پاراتیراندازی وجود ندارد، امیری عملا به پایان قراردادش رسیده است. در همین باره عنوان می‌شود امیری تمایلی به ادامه همکاری ندارد. چند روز قبل هادی رضایی، سرمربی تیم ‌ملی والیبال نشسته هم اعلام کرد دیگر با این تیم همکاری نمی‌کند و حالا با اعلام خبر پایان قرارداد امیری، دومین شوک به ورزش معلولان و حوزه پاراالمپیک وارد می‌شود. 

Page Generated in 0/0064 sec