printlogo


کد خبر: 238023تاریخ: 1400/6/24 00:00
اخبار

ضرورت ایجاد دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر
عضو شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد دفتر تکریم ارباب رجوع در محل ساختمان شورای شهر تهران تاکید کرد. ناصر امانی در دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به طرح کمیسیون مجلس یازدهم درباره تعیین حسابرس از سوی دیوان محاسبات برای حسابرسی تمام سازمان‌ها گفت: متأسفانه اخیرا طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته که محتوای آن این است که حسابرس برای مؤسسات و شهرداری‌ها از طریق دیوان محاسبات معرفی شود. وی افزود: این مساله لطمات زیادی به شهرداری‌ها وارد می‌کند به طوری که بر اساس طرح کمیسیون اقتصادی مجلس چنانچه حسابرس خارج از تصمیم دیوان محاسبات انتخاب شود، جرم محسوب می‌شود. البته این مساله دعوای قدیمی بین دیوان محاسبات و شهرداری‌هاست که متأسفانه با طرح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این دعوا به نفع دیوان خاتمه می‌پذیرد و اجازه می‌دهد به صورت زیرکانه و ظریف در تمام مسائل شهرداری‌ها ورود پیدا کنند. وی به استقرار دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر اشاره کرد و افزود: در دوره گذشته ما چنین دفتری داشته و سبب ارتباط مستقیم مردم با اعضای شورای شهر می‌شد اما در حال حاضر این ارتباط مختل شده است. اگر از شهرداری‌های مناطق توقع داریم به مردم پاسخگو باشند، باید خودمان در ابتدا به مردم و نیازهای‌شان پاسخگو بوده و ارتباط برقرار کنیم. باید مدیری از شهرداری و شورا مستقر باشد تا مراجعات به صورت سیستمی ثبت شود و به مردم پاسخگو باشیم. 
***
مراقب باشید با یک پیامک «هک» نشوید
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک یا سوءاستفاده از حساب‌های کاربری شهروندان در فضای مجازی با اخذ کد تایید ورود یا عضویت هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در این باره گفت: امروز با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهدیم که بخشی از اطلاعات شخصی و ارتباطات شهروندان نیز به این فضا منتقل شده و از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتقل یا ذخیره می‌شود. وی ادامه داد: در همین راستا افراد سودجو به دنبال دسترسی به برخی از این اطلاعات هستند تا از طریق آن اقدام به اخاذی، کلاهبرداری یا دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی از کاربران کنند. رجبی با بیان اینکه یکی از راه‌های ورود به حساب کاربری شهروندان در فضای مجازی، دسترسی از طریق کد تایید ورود یا عضویت است، گفت: معمولا برای ورود به نرم‌افزار شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رمز به یک کد تایید که از طریق پیامک ارسال می‌شود، نیاز است. افراد سودجو نیز گاهی برای دریافت این کد تایید با شماره موبایل کاربران تماس گرفته و اعلام می‌کنند از طرف فلان سازمان یا مسابقه تماس گرفته و برای راستی‌آزمایی به کدی که برای‌شان پیامک شده نیاز دارند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: این افراد با شگردها و روش‌های نظیر مهندسی اجتماعی، کد تایید عضویت در اپلیکیشن‌های مختلف را از قربانی گرفته و وارد حساب کاربری او شده و از این طریق اقدام به اقدامات مجرمانه مختلف می‌کنند. 
 
برگزاری مراسم «شب‌های پرستاره» در گلزار شهدای قم
برنامه «شب‌های پرستاره» ویژه هفته دفاع‌مقدس با روایتگری حسین یکتا در گلزار شهدای علی بن جعفر‌(ع) استان قم برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد روایت حیات طیبه، در آستانه اربعین حسینی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس با عنوان «شب‌های پرستاره» از روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه به مدت 3 شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدا علی ابن جعفر‌(ع) استان قم برگزار می‌شود. در این مراسم طبق سنوات گذشته حسین یکتا به روایتگری می‌پردازد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و فضایل خاندان اهل‌بیت‌(ع) خواهند پرداخت. برنامه شب‌های پرستاره در سال‌های 1398 و 1399 در گلزار شهدا بهشت‌زهرا‌(س) با استقبال بی‌سابقه مردم برگزار شد و این بار این برنامه معنوی در کنار مزار شهید مهدی زین‌الدین و دیگر شهدای لشکر 17 علی بن ابیطالب‌(ع) برگزار خواهد شد. 
***
آسمان صاف در بیشتر مناطق کشور
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جوی ‌پایدار در کشور، از وزش باد شدید به ‌همراه خیزش گردوخاک در نوار شرقی خبر داد. صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی آسمانی صاف و جوی ‌پایدار طی ۵ روز آینده در کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: طی ۳ روز آینده در برخی نقاط گیلان، مازندران و غرب گلستان افزایش ابر و بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی از جمعه (۲۶ شهریور) تا اوایل هفته آینده با شمالی شدن جریانات جوی روی سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ خواهد داد، همچنین دریای خزر طی این مدت مواج خواهد بود. ضاییان در ادامه خاطرنشان کرد: تا ‌پنجشنبه (۲۵ شهریور) در بعضی ساعات سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور، در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان‌و‌بلوچستان بویژه منطقه زابل افزایش می‌یابد که خیزش گرد‌و‌خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست. وی یادآور شد: شرق دریای عمان، شمال و مرکز خلیج‌فارس تا اواخر هفته جاری مواج است. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران چهارشنبه صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و ‌پنجشنبه نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0067 sec