printlogo


کد خبر: 238030تاریخ: 1400/6/24 00:00
اخبار

انتصاب «مدنی» به سمت «معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور» 
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌‌جمهور در حکمی سیدامیرحسین مدنی را به عنوان معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست‌جمهوری منصوب کرد. مدیرعاملی بنیادهای برکت و احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شرکت گسترش انفورماتیک ایران، خبرگزاری برنا، عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های صانیر و صندوق اشتغال برکت، معاونت بازرگانی شهاب خودرو، ریاست هیات‌مدیره شرکت‌های آلوپن و گسترش کارآفرینی ایران، ریاست هیات امنای دانشگاه جامع انفورماتیک ایران و گروه جهادی آل‌یاسین از جمله سوابق و مسؤولیت‌های قبلی مدنی به‌شمار می‌رود. 
***
قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان شد
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز با ۱۵۶ تومان افزایش نسبت به روز پیش از آن به ۲۶ هزار و ۶۱۲ تومان رسید. قیمت فروش یورو نیز دیروز با ۲۵۶ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۴۵۴ تومان رسید. همچنین دیروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۸۵ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۰ هزار و ۸۳۱ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۴۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۲۷۹ تومان اعلام شد. 
***
وزیر جهاد کشاورزی:
با قیمت‌های دستوری مخالفم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به طور کلی با قیمت‌های دستوری مخالف هستم. سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: وقتی ما می‌گوییم قیمت‌گذاری دستوری، یعنی قیمت‌گذاری غیرواقعی و ما به طور کلی با قیمت‌های دستوری مخالف هستیم. وی حفظ تولید را بزرگ‌ترین حمایت از مصرف‌کننده برشمرد و گفت: زمانی می‌توانیم از مصرف‌کننده حمایت کنیم که کالاهای مختلف را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم و در این مسیر اصل فراوانی و در دسترس بودن خیلی مهم است که فقط با استمرار تولید امکان‌پذیر است. وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما در حوزه کشاورزی و دامپروری حمایت از تولید‌کننده است، افزود: قیمت‌ها را باید به‌گونه‌ای تعیین کنیم که قیمت واقعی باشد تا تولید برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد. وی ادامه داد: البته دغدغه مصرف‌کننده دغدغه ما هم است و حتما باید با تمهیداتی تلاش کنیم محصولات با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد و برای تحقق این هدف باید دست سودجویان، سوداگران و دلال‌ها قطع شود. ساداتی‌نژاد با بیان اینکه این روشی است که ما به آن اعتقاد داریم و در دنیا هم از همین روش استفاده می‌کنند، افزود: در این مسیر باید به تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اعتماد کرد، البته این اعتماد ۲ طرفه است. در این باره جلساتی با اتحادیه‌ها داشتیم و آنها برای تنظیم بازار اعلام آمادگی کردند. وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: اگر قرار باشد بازار را درست تنظیم کنیم باید اطلاعات دقیق و درستی داشته باشیم اما الان اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است که طی هماهنگی با وزیر صمت قرار شد این اطلاعات در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد که ما با چشمان باز برای تنظیم بازار تصمیم‌گیری و اقدام کنیم. 
***
فروش سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در بازار آزاد
قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار تهران با افزایش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز پیش از آن به ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز نیم‌‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز 4 میلیون و ۹۹۲ هزار تومان شد. همچنین هر انس جهانی طلا نیز دیروز یک هزار و ۷۸۸ دلار و ۶۵ سنت قیمت خورد. 
***
قیمت گاز اروپا یک بار دیگر رکوردشکنی کرد
داده‌های تجاری جدید نشان می‌دهد قیمت گاز اروپا به رکورد تاریخی جدیدی دست یافته و از ۷۳۰ دلار برای هر هزار مترمکعب بالاتر رفته است. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، به این ترتیب نرخ گاز حالا ۵ برابر قیمت آن در سال ۲۰۲۰ است. طبق داده‌های شاخص تی‌تی‌اف هلند، قیمت پیش‌خرید هر هزار مترمکعب گاز برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات دیشب اروپا از 10/713 دلار تا 10/730 دلار جهش کرد. رکورد قبلی قیمت گاز اروپا در معاملات روز جمعه با رسیدن قیمت هر ۱۰۰۰ مترمکعب آن به ۷۱۰ دلار ثبت شده بود. برای خانوارهای اروپایی این به معنای آن است که قیمت هر مگاوات ساعت انرژی آنها به ۶۰ دلار رسیده که این ۵ برابر سال گذشته است.

Page Generated in 0/0056 sec