printlogo


کد خبر: 238034تاریخ: 1400/6/24 00:00
اخبار

قالیباف: 
هیچ اطلاعات جدیدی به آژانس داده نشده است
نماینده مردم تبریز درباره سفر اخیر رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتم به تهران اظهار داشت: به گفته رئیس مجلس، در مذاکرات با گروسی فقط کارت‌های حافظه دوربین‌ها عوض و پلمب شده و هیچ اطلاعات جدیدی به آژانس داده نشده است. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با مهر گفت: قالیباف در جلسه غیرعلنی درباره مذاکرات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس این سازمان اعلام کرد «تنها اتفاق رخ داده این است که کارت‌های حافظه دوربین‌ها را عوض کرده‌ایم». نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گفته رئیس مجلس «این کارت‌ها پیش از این توسط آژانس پلمب شده بود؛ کارت‌ها تعویض شد و مجددا آژانس دستگاه‌ها را پلمب کرد». وی افزود: قالیباف تاکید کرد «کارت‌ها در ایران است، هیچ اطلاعاتی به آژانس داده نشده است».علیرضابیگی افزود: طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، به دلیل اینکه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران لغو نشده، دولت نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی به آژانس بدهد. 
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش: 
توان ساخت یگان‌های رزمی در بالاترین سطح تکنولوژی را داریم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش توان ساخت و تولید یگان‌های رزمی در بالاترین سطح تکنولوژی را داراست، گفت: توجه به مساله آموزش و بهینه‌سازی توان علمی باعث افزایش ظرفیت این نیرو در صحنه صنعتگری شده است. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مجموعه صنعتی کارخانجات نداجا گفت: اقتدار دریایی به وجود آمده امروز، حاصل سالیان سال برنامه‌ریزی و تلاش تک‌تک اعضای مجموعه نیروی دریایی ارتش است. فرمانده نیروی دریایی ارتش نوسازی‌ها در این مجموعه را مرهون ترمیم و بازنگری زیرساخت‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: امروز مجموعه نیروی دریایی ارتش توان ساخت و تولید یگان‌های رزمی در بالاترین سطح تکنولوژی را داراست. توجه به مساله آموزش و بهینه‌سازی توان علمی باعث افزایش ظرفیت این نیرو در صحنه صنعتگری شده است. وی در پایان تاکید کرد: بحمدالله این نوسازی‌ها باعث خواهد شد ما گام‌های بلندتری را در جهت اعتلای پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر جهان برداریم و با اقتدار هر چه بیشتر در هر نقطه آبی جهان بتوانیم ماموریت خود را با سرافرازی به پایان برسانیم. 
***
امیرعبداللهیان: 
ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم این کشور است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز (دیروز سه‌شنبه) کمیسیون، وزیر امور خارجه عنوان کرد ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم افغانستان است، مثلا فعالیت کنسولی ما برای کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران است. به گزارش فارس، محمود عباس‌‌زاده‌مشکینی در تشریح نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: جلسه با حضور وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون برگزار شد. وی افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه به تشریح دیپلماسی خارجی درباره افغانستان پرداخت و اعلام کرد رویکرد ایران در قبال افغانستان حمایت و کمک به مردم افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت فراگیر است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: طبق توضیحات وزیر امور خارجه، ارتباط کنونی ما با افغانستان برای تسهیل کمک به مردم افغانستان است، مثلا فعالیت کنسولی ما برای کمک به متقاضیان مسافرت درمانی به ایران است. وی بر همین اساس اضافه کرد: وزیر امور خارجه به این نکته هم اشاره کرد که جریان حاکم فعلی بخشی از واقعیت افغانستان است و ستاد افغانستان مجددا در وزارت امور خارجه کار خود را شروع کرده است. 
***
نفتالی بنت: 
با السیسی درباره تهدیدهای ایران و حماس صحبت کردم
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه طی سفر به شرم‌الشیخ، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و رایزنی کرد. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد دیروز طی بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد بنت و السیسی درباره تحولات منطقه‌ای، مسائل بین‌المللی و تقویت روابط دوجانبه صحبت کردند. به نوشته جروزالم‌پست، بنت با قدردانی از السیسی به دلیل «نقش مهم مصر در حفظ ثبات منطقه» ادعا کرد: «معاهده صلح بین مصر و اسرائیل،‌ سنگ بنای امنیت و ثبات در خاورمیانه است». منابع حاضر در این نشست می‌گویند این دو همچنین درباره «تهدیدهای اتمی ایران و ستیزه‌جویی منطقه‌ای آن»، «وضعیت نوار غزه»، «تشدید نظارت بر گذرگاه رفح جهت تضعیف حماس»، «تروریسم در منطقه» و «حضور ترکیه در جنگ لیبی» صحبت کردند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود درباره این دیدار نوشت: «دیدار مهم و سازنده‌ای داشتیم. با همدیگر می‌توانیم روابط بین‌مان را تقویت کرده و به سمت آینده‌ای با‌ثبات‌تر و ایمن‌تر برای منطقه حرکت کنیم».
***
بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر به بوشهر روند اجرای پروژه‌های نیروگاه اتمی را مورد بررسی قرار داد. بررسی آخرین وضعیت نیروگاه‌ اتمی و پروژه‌های در حال ساخت و دیدار با کارکنان از اهداف سفر محمد اسلامی به بوشهر است. اسلامی از پروژه در دست ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد و تسریع اجرای آنها را یک ضرورت دانست. همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز جهت بررسی جزئیات سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکیل جلسه می‌دهد. 

Page Generated in 0/0065 sec